Spring naar bijdragen

Beste Cache Van Het Jaar Verkiezing


*BaJo*

Wel of geen verkiezing????  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Wel of geen verkiezing????

    • ja, leuk
    • Nee dankje, alweer een verkiezing
    • maakt me geen fluit uit


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

zat zelf te denken aan caches opsplitsenin jaar van uitgifte

 

Daarna indien nodig een aantal caches laten selecteren door een "jury"

 

En dan lekker stemmen.

 

Maar sta open voor ideeën, aanpassingen en tegenwerpingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie pagina, origineel idee, verhaal of tocht, leuke technieken, mooi gebied/leuke plek, waarderende logs, onderhoud etc.

Zoiets?

 

Onderverdeling in jaar, maar ook type caches?

 

Moet de cache nog actief zijn? (van eerdere jaren)

 

Lijkt mij een hele klus, maar leuk idee :D

bewerkt door Sivota
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gestemd dat het voor mij niet hoeft. Je kunt niet alle tochten gelopen hebben dus je krijgt een scheef beeld in mijn ogen. Daarbij komt dat je ook aan de favoriten kunt zien hoe de cache gewaardeerd wordt. Het lijkt me heel veel werk om er iets van te maken en er ook iets aan te hebben.

 

Sorry!!!! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie pagina, origineel idee, verhaal of tocht, leuke technieken, mooi gebied/leuke plek, waarderende logs, onderhoud etc.

Zoiets?

 

Onderverdeling in jaar, maar ook type caches?

 

Moet de cache nog actief zijn? (van eerdere jaren)

 

Lijkt mij een hele klus, maar leuk idee :D

 

 

Het beoordelen van een cache blijft natuurlijk altijd lastig (maar bij holland got talent moeten ze ook een breakdanser met een goochelaar vergelijken), maar het zal een combinatie worden van de pagina, de toch, de verstop methode en het gebied lijkt mij.

 

Opsplitsen zou wel kunnen maar dan wordt het een flinke klus.

Misschien leuk (beste multi van 2011 beste tradi, mystery enz)

 

Voeft natuurlijk niet actief te zijn maar wellicht levert het meer stemmen op als de cache nog actief is?

 

Het is misschien wel een klus, zeker als het met terugwerkende kracht tot 2001 of 2002 moet gebeuren. Maar dat zien we dan wel weer :lol1:

 

p.s. en als de pol geen meerderheid voor ja gaat geven dan ga ik er sowieso niet aan beginnen :ph34r:

bewerkt door *BaJo*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geantwoord, dat ik er niet op zit te wachten, omdat het de zoveelste subjectieve beoordeling is..... Hoe kan ik nou weten (als ik in Zuid-Holland woon en daar een leuke cache heb gelopen) of er in Gulpen, Zoutkamp, Den Helder of Middelburg een niet veel leukere cache ligt.... Kortom, het lijkt mij onmogelijk om tot een goed afgewogen, eerlijk en objectief oordeel te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel ik elke poging toejuig om betere caches te (laten) maken vindt ik het te moeilijk om aan deze verkiezing mee te doen omdat ik hoogstwaarschijnlijk te weinig van de genomineerde caches heb gelopen om een goede keuze te kunnen maken.

Alleen kilocachers als Willxii kunnen wellicht een goede afweging maken :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben altijd in voor een wedstrijdje, maar zoals door anderen ook al is aangegeven het lijkt mij erg moeilijk en weinig objectief om de beste cache uit te kiezen.

Maar mocht je nu met een werkbare opzet komen, altijd leuk.

Nu ik typ zit ik wel te denken dat je met een team de nominaties zelf kunt gaan bezoeken om ze te ervaren. Stel je je team samen uit zeer ervaren tot beginner. Dat is natuurlijk wel een optie.

Mocht het zover komen en je grafisch (banners oid) nodig hebben ben je welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geantwoord 'maakt me geen fluit uit'. Hiermee bedoel ik dat als het er komt ik me er niet aan irriteer (wel leuk een wedstrijdje :)), maar het hoeft niet van mij. Ik zit liever te wachten op een wedstrijdje als Beste Cachepagina van het Jaar. Daar heb ik toen erg veel leuke dingen gezien die ik ook zeker heb gebruikt bij het maken van mijn cachepagina/andere websites.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit liever te wachten op een wedstrijdje als Beste Cachepagina van het Jaar. Daar heb ik toen erg veel leuke dingen gezien die ik ook zeker heb gebruikt bij het maken van mijn cachepagina/andere websites.

Kijk, daar heb je inderdaad wat aan! Je stelt een aantal criteria waaraan een cache pagina minimaal zou moeten voldoen en toetst de ingezonden pagina's daaraan.

Want de cachepagina zou je moeten prikkelen om te gaan kijken, niet alleen het puntje erbij!

 

Aan de andere kant is het tegenwoordig alleen een cosmetisch iets, bijna iedereen pompt alleen coordinaten in zijn GPS en leest niet of nauwelijks de cachebeschrijving.

Zeker bij tradies valt er weinig eer te behalen aan een uitgebreide beschrijving of mooie cache pagina.

Bij de multies is de klad erin gekomen toen Groundspeak met de additional waypoints begon paar jaar terug.

 

zoals het er nu uitziet is een meerderheid er niet voor te porren. Dus dan kunnen de plannen weer in de koelkast :thumbup:

Wat was je gedachte erachter dan? En waarom laat je je tegenhouden door een paar stemmen?

 

Ik heb nee gestemd omdat het geen objectieve verkiezing kan zijn en je met je eigen antwoord "alweer een verkiezing" eigenlijk de toon hebt gezet. Je twijfelde al op voorhand........niet doen dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je als jury kan ook eerst op basis van de cache-pagina, daar begint het mee en op basis van voordrachten door leden, een selectie maken.

 

Deze kanshebbers aankondigen, iedereen de mogelijkheid geven ze te doen en die mensen die ze gedaan hebben, kunnen dan wel een goede mening geven.

 

Maar of je dat georganiseerd krijgt? Waar een wil is, is een weg, maar volgens mij geen makkelijke weg.

 

Idee vind ik wel leuk, wens je dan ook succes als je het door wil zetten,

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...