Wad-Seekers Geplaatst 8 juli 2011 Geplaatst 8 juli 2011 To log or not log. Thats the question. De laatste tijd signaleren vele cachers en cache owners een trend naar korte en vooral naar niets zeggende logs. Een trend die wij niet als positief zien. SGN streeft al jaren naar kwaliteits-caches. Dat doen we door mooie caches te laten beoordelen met een geo d'or. In dezelfde lijn streven wij ook naar mooie, gedenkwaardige en positieve logs. Via deze wedstrijd willen we iedereen weer laten genieten van mooie logs. Mogelijk is dit voor sommigen zelfs een kennismaking met dergelijke logs. SGN stelt een kleine prijs beschikbaar. Daarnaast zal de winnaar de eretitel 'zomerlogger 2011' mogen dragen We willen een wedstrijd over logs, niet over de loggers. Daarom gaan we de ingezonden logs zelf in dit draadje plaatsen. Logs die duidelijk geen kans maken op de prijs zullen we niet plaatsen. Stuur het log naar wad-seekers@geocaching.nl. Gebruik hiervoor een link: Ga naar de cache. Ga naar het log. Klik op 'view log'. Markeer je adresbalk. Klik ctrl+c. Maak een mail aan. Klik op ctrl+v. Schrijf in het onderwerp van je mail: 'log van team….' Iedereen mag inzenden maar het team dat het log heeft geschreven maakt kans op de titel en prijs. Per cacheteam zijn maximaal 3 inzendingen toegestaan. Als er meer inzendingen binnenkomen doordat andere cachers logs van hen hebben ingezonden dan beslist het cacheteam zelf welke logs er meedingen. Logs die geplaatst zijn tussen 1 juni 2011 en 30 september 2011 kunnen meedingen. Inzenden kan tot 30 september. Een onafhankelijke jury zal de logs beoordelen. We zullen na afloop van de wedstrijd bekendmaken wie er in de jury zaten. Ook hier, zoals gebruikelijk: over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd. Criteria: Log moet daadwerkelijk zijn geplaatst. Het hoeft geen found log te zijn. De inhoud is belangrijk. Vertelt het log iets over de cache, de cache omgeving, de belevingen? Gebruikt de logger hiervoor mooie taal, beeldend, spreekwoordelijk? Inspireert het log om deze cache wel (of niet) te gaan zoeken? Voldoet het log aan de richtlijnen voor geocachers over loggen? Daar staat: LOGGEN op internet: Cacheleggers en andere geocachers waarderen een log waarin je beschrijft wat je hebt beleefd; bij voorkeur meer dan alleen de tekst "gevonden". Schrijf ook even of je de hint hebt gebruikt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je iets over de plaats of de geocache verraadt. (Niet spoileren dus!) Geef eerlijk je mening in je logs maar bij voorkeur op een opbouwende manier, het is jouw hobby maar ook die van degene waar je aan schrijft. Vriendelijk verzoek aan alle forumgebruikers: Willen jullie svp geen berichten plaatsen waaruit afleidbaar is wie het log heeft geschreven? (Een nieuwe vorm van spoileren.) Wij wensen iedereen veel plezier bij het uitzoeken en lezen van de logs. Ps. Dit initiatief kwam tot stand dankzij: Kijk eens of je iets kunt doen als gc.nl om de trend van steeds korter wordende logs te stoppen. Waarvoor nogmaals dank.
Waldio Geplaatst 8 juli 2011 Geplaatst 8 juli 2011 Leuk dat dit initiatief weer wordt opgepakt! Ben benieuwd, maar heb de vorige keer met veel plezier die logjes gelezen.
Wad-Seekers Geplaatst 8 juli 2011 Auteur Geplaatst 8 juli 2011 Dat klopt. De wedstrijd Neerlands beste logger 2000-2008 ging hier vooraf. Ere wie ere toekomst. Dat was dan ook de reden waarom ik By angels noemde in mijn openingspost. Evengoed dank voor je enthousasme. Ik ben benieuwd naar je logs.
De Wijngemachtigde Geplaatst 8 juli 2011 Geplaatst 8 juli 2011 1. Mag je meerdere logs nomineren? Er staat dat het maximum 3 is, maar is dat per team dat logs geschreven heeft, of dat genomineerd heeft? 2. Stel, je hebt een briljante dag...mag je ook je eigen logs nomineren?
Wad-Seekers Geplaatst 8 juli 2011 Auteur Geplaatst 8 juli 2011 De eeste is binnen Een log voor cache: Asterix en de ontvoering van Walhalla: Toen deze cache uitkwam had Domina Hebba gelijk haar zinnen erop gezet om deze te gaan doen. Ook Servus Hebbus leek dit een goed idee zodat we vanavond al bijtijds aan de cena zijn getogen om zo vroeg mogelijk op het Locus Delictus te kunnen arriveren. Om XV minutus voor VII stalden we onze carrus cachus en begonnen we met de zoektocht. Op waypuntus unus moesten we even goed zoeken en gelukkig kwam de nieuwsgierige aard van Domina Hebba hier goed van pas We konden verder! Bij waypuntus secundus duurde het niet lang voordat Cleopatra haar neus om de hoek stak en na een kort praatje liepen we naar waypuntus tertius. Die nare bard liet zich niet gemakkelijk vinden en pas na zo'n XX minutus was het wederom Domina Hebba die 'm ontwaarde... Servus Hebbus kon de nieuwe koers uitzetten. Bij waypuntus quattuor kon mede dankzij de spoilerpic de sus scrofa snel worden gevonden zodat we meteen verder konden naar de galea. Domina Hebba vond snel de eerste en kort daarop ook de tweede. De kans dat we nog voor zonsondergang de cachus zouden kunnen vinden was gestegen! Op naar waypuntus quinque. Aldaar werd na bijna een compleet rondje te hebben gelopen tenslotte het slot gevonden: We konden nu op zoek naar Numerus Lapsus. De ontvangst was onder de beuken belabberd als altijd maar nog voordat we het nulpunt bereikt hadden was het alweer raak, Domina Hebba had de ongelukkige legionair te pakken. Nou die was behoorlijk toegetakeld... Z'n ene oog blauw, het andere rood, bijna geen tand meer in z'n mond stond hij daar met zijn verbogen speer. Gelukkig was hij nog wel in staat om ons aan de vereiste gegevens te helpen zodat we eindelijk op zoek konden gaan naar Walhalla en de cachus. Na nog een stuk door het bos te zijn gewandeld kwamen we ter plaatse en Walhalla keek ons al hoopvol van achter de tralies aan. Na een kort praatje over onze belevenissen en het tekenen van haar dagboekje hebben we haar maar weer opgeborgen in de hoop dat ze gauw weer gevonden gaat worden door een volgende cacher. Vinus-delegatus, we danken je voor deze fijne avondwandeling en de creatieve waypunti. Het was weer fraai! En om dit loggus af te sluiten tenslotte dit citaat dat je wel aan zal spreken: "Ceterum censeo cachus hortulanus delendam esse!" En dan nog even 2 antwoorden: Nomineren is niet beperkt. wel het vriendelijke verzoek om niet meer dan 3 logs per team te nomineren. dat bespaart me erg veel uitzoek en mailwerk. Eigen logs en logs van andere teams zijn welkom. Een motivatie in het mailtje is welkom, maar niet noodzakelijk.
thex Geplaatst 8 juli 2011 Geplaatst 8 juli 2011 Sorry, als jurilid kan ik niets met dit gebrabbel. Lijkt wel Assurancetorix ipv Domina Delictus
Wad-Seekers Geplaatst 8 juli 2011 Auteur Geplaatst 8 juli 2011 Dank voor je reactie. Nu weet ik in elk geval wie ik niet hoef te vragen
Sanpetev Geplaatst 8 juli 2011 Geplaatst 8 juli 2011 Misschien handig om de titel van de cache erbij te plaatsen? Ik kan me namelijk voorstellen dat de schrijvers van de 1e log deze zo geschreven hebben vanwege het onderwerp van de cache. Op die manier kan je ook zien op de logger de log aanpast aan het onderwerp van de cache, wat naar mijn mening extra waardering oplevert.
Wad-Seekers Geplaatst 8 juli 2011 Auteur Geplaatst 8 juli 2011 Daar moet ik even over nadenken. Ik snap je idee maar door de cachenaam te plaatsen is anonimiteit minder goed gewaarborgd. Dat moet ik dus even tegen elkaar afwegen.
Duifjes Geplaatst 8 juli 2011 Geplaatst 8 juli 2011 Nou, die cache ligt hier in de buurt en de teamnaam kan ik zo uit de log afleiden (of zou dat komen omdat ik een paar jaar Latijn gehad heb op school). Neemt niet weg dat het een leuke en originele log is en wij ook hoge verwachtingen van de cache hebben. Staat dus op de planning deze zomer, vermoedelijk samen met een ander team. Volgens mij zijn de logs ook nog wel te vinden met "****** is your friend".
eitjes Geplaatst 8 juli 2011 Geplaatst 8 juli 2011 Ook ik weet onmiddellijk over welk team dit gaat en zou dus binnen enkele tellen de juiste cache erbij kunnen zoeken. Ik kan me voorstellen dat er meer logs genomineerd gaan worden waaruit direct af te leiden is door welk team ze geschreven zijn... Op zich goed dus, dat anonieme, maar ik vrees dat het onwerkbaar gaat zijn.
Wad-Seekers Geplaatst 8 juli 2011 Auteur Geplaatst 8 juli 2011 Ok. ik ben snel te overtuigen dit keer . Ik zal de caches gaan vermelden. En zoeken naar juryleden die niet op het forum komen.
Waldio Geplaatst 8 juli 2011 Geplaatst 8 juli 2011 (bewerkt) Ik zal de caches gaan vermelden. Kan je dat dan ook nog even bij het eerste logje zetten? (of kan je het niet meer editen?) 8 juli 2011 bewerkt door Waldio
Wad-Seekers Geplaatst 9 juli 2011 Auteur Geplaatst 9 juli 2011 Cachenaam toegevoegd. Svp geen geen discussie in dit draadje over het wel/niet kunnen editten. Dank je wel. Tweede post. Over cache: het berenbos. Teamnaam kan ik hier niet anoniem houden... Hallo. Wij zijn Pa en Ma Beer. En wij wonen in het bos bij Zoetermeer. De kinderen zijn al wat groter dus kunnen we er op uit. Even lekker de poten strekken zal ze goed doen. Het leek ons goed om eens op bezoek te gaan bij Familie in Het Berenbos. Onderweg hebben we ons buikje vol gegeten met Caches in Polderpark Cronesteyn. Daarna op naar Het Beren bos. Waarom anderen dit eng vinden snap ik niet. Wat is er nu eng aan een stukje bos met een paar Beren er in. Na dat we kennis gemaakt hebben met de Fam en alle weetjes hebben door gesproken, wilden we wel weer naar ons hol in Zoetermeer. Twee van de kinderen wilden niet mee terug. Eén was in een boom geklommen en kwam er niet meer uit. Een andere was in de cache gekropen. Zeker een leuk Berinnetje gevonden. Maar ja zo hoort het ook als kinderen groot worden; dan vliegen ze uit. We hebben er nog een paar over dus het komt helemaal goed. Groet Pa en Ma Beer. Je hoort nog wel eens wat van ons.
Wad-Seekers Geplaatst 9 juli 2011 Auteur Geplaatst 9 juli 2011 Met veel dank aan 't Hopbelletje presenteer ik hier de banner!
Aanbevolen berichten