Chinchilla Geplaatst 21 juni 2011 Geplaatst 21 juni 2011 Ik ben op zoek naar de plaatjes om zelf een decoder boek te maken, met morse/hex/dec/rot13/fingeralfabet, en zo zijn er nog 10 tallen. Wie heeft of weet waar deze bestanden staan, in goed formaat om een boekje te maken. Dank je.
t-bones Geplaatst 21 juni 2011 Geplaatst 21 juni 2011 (bewerkt) en nog eentje... Klik hier... En verder goegelen op lettercode, coderen, scouting codes en dergelijke. Ook voor Enigma coderingen is uitleg beschikbaar. 21 juni 2011 bewerkt door t-bones
Bloodwoosj Geplaatst 21 juni 2011 Geplaatst 21 juni 2011 Een goede en zeer uitgebreide van net over de grens, inclusief zelfknutselhandleiding : klikkie Greetz Bloodwoosj.
Linda1979 Geplaatst 25 juni 2011 Geplaatst 25 juni 2011 Ik ben vorige week gestart met het maken van een decoder boek. Dank voor de extra links.Kon ik mooi mijn boek aanvullen. Hiervoor heb ik een presentatie boek gebruikt (met insteekhoesjes), formaat A5. Ik heb wat decodes staan, maar bv. ook mogelijke oplossingen bij een kakuro puzzel. Tevens wil ik een lijstje maken met tools die je op internet kan gebruiken (bv. bij het oplossen bij puzzels). Er zit inmiddels heel wat uurtjes googlen in en heel wat printen, plakken en knippen. Maar dan heb je weliets leuks.
Voortrekkers Geplaatst 25 juni 2011 Geplaatst 25 juni 2011 Goed bezig! Gelijk al in de verkoop gegooid? Zag deze en deze ook vorige week op het MZLE.
solletjes Geplaatst 25 juni 2011 Geplaatst 25 juni 2011 Er komen twee gedachten in me op: He wat leuk, zo'n boekje wil ik ook (zelf maken niet kopen) Maar we hebben al 1 simpel gelamineerd plaatje met ROT13 en letterwaardes, en meer hebben we in 1000 caches onderweg nog nooit nodig gehad. Bij thuis puzzelen gebruiken we diverse online tooltjes. Ofwel, misschien toch niet zo supernuttig die boekjes... maar wel heel leuk
lingbeek Geplaatst 10 augustus 2011 Geplaatst 10 augustus 2011 Ik heb GCC op mijn smartphone staan en daar zitten wel heel veel tabellen ingebakken inclusief seinvlaggen braille enog veel meer.
de-fam Geplaatst 10 augustus 2011 Geplaatst 10 augustus 2011 Tja...sta je dan met je smartphone een lastig puzzeltje op te lossen. En dan accu leeg. Oeps
Aanbevolen berichten