Spring naar bijdragen

Artikel Over Geocaching


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het is buitengewoon zielig en triest, dat deze man zijn portemonnee moet vullen met het schrijven over onderwerpen, waar hij totaal geen kaas van gegeten heeft. Dat hij zijn dochter daarmee ook nog eens kleineert is dubbel triest. Deze man verdient het niet om a: columnist te zijn en b: een vader.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het zo lees, de drammerigheid, negativiteit en zo over geocaching, denk ik dat het een geocacher is.

Als er 1 groep hobbyisten is wie veel klagen over hun eigen hobby zijn het wel de geocachers (in ieder geval zijn die rijkelijk vertegenwoordigd op diverse fora). Die beste man zal dit forum wel eens gelezen hebben. Tja, dan heeft hij natuurlijk dit als referentiemateriaal.

 

Alleen wordt het nu door een 'buitenstaander' gezegd en dan is de wereld te klein? Alleen geocachers mogen klagen over geocaching!

 

- Robert

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om eerlijk te zijn, Robert, heb ik geen idee wat je nou precies wilt zeggen. :no:

Dan wil ik het voor jou nog wel even in andere bewoordingen uitleggen;

 

Alles wat die man schrijft is al wel eens (en zelfs vele malen) gezegd op dit forum door 'geocachers'. Sommigen zijn het ermee eens en sommigen niet. Nu zegt iemand anders het buiten de geocaching fora om en is het opeens bijzonder. Dit is overigens een bekend fenomeen hoor. Binnen een bepaalde groep (ras, religie oid) mogen ze wel negatieve dingen uiten over de betreffende groep, maar iemand van buiten mag dat niet. Dan keert de hele groep zich eensgezind tegen de buitenstaander die de groep 'aanvalt'.

 

(En dan nog even los van het feit dat het een column is. Het is de bedoeling in een column om sterk te overdrijven en juist niet genuanceerd te zijn.

Leuk dat er een link naar het artikel is zodat we het kunnen lezen. Meer is het niet)

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, ik snap nu wat je bedoelt.

 

Ik heb zelf de indruk dat het gewoon een slecht geschreven column is van iemand die de opdracht heeft gekregen om een column te schrijven over de minder posittieve kanten van de opkomst van het internet. En dat de man vervolgens, bij gebrek aan beter, een paar minder gelukkige voorbeelden gekozen heeft om die stelling te onderbouwen.

 

Misschien is ie een geocacher, maar dan schrijft ie vast niet wat hij werkelijk denkt. En dan is de column wat mij betreft een slechte column. Ik vind het tenminste een slap verhaal. En ik kom de mening dat geocachen een zinloze bezigheid is hier, maar ook op andere forums, niet of nauwelijks tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, mee eens, maar ach, het is een column. Daarin mag zoiets. Je hoeft nooit correct te zijn in een column.

 

En ik kom de mening dat geocachen een zinloze bezigheid is hier....

Ligt er maar aan wat je voor betekenis aan zinloos wilt geven. Want laten we eerlijk zijn; het is zinloos in de zin dat het geen nut heeft anders dan vermaak. En vermaak wordt doorgaans niet gezien als nuttig, want wat zou anders de betekenis van 'zinloos geweld' zijn? (Want voor de daders was het vermaak).

 

Maar goed, eigenlijk al weer genoeg over deze vermakelijke column. Ook hier weer het motto om niet overal zo zwaar aan te tillen.

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want laten we eerlijk zijn; het is zinloos in de zin dat het geen nut heeft anders dan vermaak.

 

Dat ben ik toch niet met je eens.

Voor ons heeft Geocachen wel degelijk nut. Een paar voorbeelden:

  • Het heeft onze interesse voor de natuur verder ontwikkeld;
  • We hebben veel geleerd over uiteenlopende onderwerpen (wis- en natuurkunde, geschiedenis, biologie, etc.);
  • Het brengt nieuwe sociale contacten;
  • Onze conditie is sterk verbeterd;
  • De computervaardigheden zijn toegenomen;
  • Het is een activiteit die we als team (man+vrouw) heel graag sámen doen;
  • Onze topografische kennis is flink vooruit gegaan;
  • Enzovoort.

 

Maar ik kan het niet laten op te merken dat als iemand alleen voor de puntjes gaat, géén zin heeft om enige moeite te doen om een cache te doen zoals die eigenlijk bedoeld is, dat ie het dan zelf degradeert tot een nutteloze bezigheid. Ik refereer hier ook aan berichten op Twitter dat er op het MZLE een coördinatenruil plaats gaat vinden onder een of andere luifel. Triest... hoe diep kan je zinken! En toch kan ik lachen, want het interesseert me eigenlijk geen biet hoe een ander zichzelf te kijk zet :dribble: .

bewerkt door Team Geo-cachet
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(zuur en wereld vreemd) als je je dochter niet snapt ben je niet alleen wereld vreemd maar ben je sociaal gehandicapt.

Begreep hij zijn dochter toen ze haar facebook, hyve's, link'd in en twitter account aan maakte.

 

mijn opa zei altijd iedere gek zijn gebrek (alleen deel ik de mijne met 100000 andere)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...