Spring naar bijdragen

Handtekening Geocaching.nl


TeamKroket

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

ach ja Robert, helemaal vergeten te melden dat het gedaan is om jullie een hak te zetten!

Als je terug lees staat de reden vermeld. Of die mogelijkheid weer aan gezet gaat worden, geen idee.

?? Nu doe jij een aanname, dat ik denk dat jullie ons een hak willen zetten. Maar goed...

 

Jij weet niet of die mogelijkheid aangezet gaat worden (dus .aspx toegevoegd wordt aan toegestane extensies)?

Jullie willen toch alleen het formaat controleren? Dus waarom een extensie blokkeren? Of niet toevoegen?

Maar wie weet dat wel, als bestuur en moderatoren het niet weten?

M.a.w., wie bepaalt dit? Wie is bij jullie de admin en kan die even antwoorden dan? (Zag dat team Beatle geen admin meer is?)

 

- Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil best geloven dat er over nagedacht is. ;-)

Alle banners van de buren.eu werken niet meer, omdat die extensie (.aspx) niet toegestaan is.

Kunnen jullie die extensie weer toevoegen aan de extensie lijst, zodat die ook weer werken? Of hebben jullie een goede reden om die extensie niet meer toe te staan?

Ach, alles is gedaan tegen global... Inderdaad... Maar helaas kwam ik met het idee om geen HTML meer toe te staan (zie bericht 12).

 

En natuurlijk .aspx is alleen gedaan om de banner van de buren niet meer werkend te krijgen. Ook .php werkt niet meer als extensie... Maar goed, misschien is dat al gedaan voor als global eindelijk in php wordt geschreven. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, alles is gedaan tegen global... Inderdaad... Maar helaas kwam ik met het idee om geen HTML meer toe te staan (zie bericht 12).

 

En natuurlijk .aspx is alleen gedaan om de banner van de buren niet meer werkend te krijgen. Ook .php werkt niet meer als extensie... Maar goed, misschien is dat al gedaan voor als global eindelijk in php wordt geschreven. :rolleyes:

Even tot 10 tellen Waldio? Geen reden tot paniek ;-)

Het idee is prima. Maakt mij niet uit.

 

Maar als je zoiets invoert, dan moet je als webbouwer toch weten dat veel plaatjes dynamisch gemaakt worden, dus met scripts. Net als de geo dors banner van geocaching.nl. OK, hier was dus niet aan gedacht, kan. En in die zin vind ik ook dat er niet lang genoeg over nagedacht is. Maar dan hoef je toch niet gelijk in de stress te schieten als er gevraagd wordt om alsnog die extensie toe te voegen?

 

Cernunnos weet het als moderator en bestuurslid niet of ze het alsnog willen toestaan (dus toevoegen aan lijst met toegestane extensies). Prima, dat kan, ik weet niet wie wat beslist bij geocaching.nl.

Dus gewoon even de vraag: Gaat het toegevoegd worden?

Dit is een forum ding, dus typisch voor een admin (IPB beheer).

 

edit:

heb gezocht naar een admin, maar kan die niet vinden. In de 'wie zijn wij' staat dat Team beatle het is, maar volgens zijn profiel is hij 'alleen' teamlid. Dus wie is nu forum administrator bij geocaching.nl?

bewerkt door De broekies
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen maak een ticket aan met je vraag over de scripts, dan komt het bij de juiste personen terecht, en daar is het ticket systeem ook voor bedoeld. Je kunt je vraag blijven stellen, maar antwoord is al gegeven door mij, geen idee of het weer toegevoegd gaat worden. Het is niet voor niets uitgezet een paar dagen geleden. Hoe en waarom wordt ook al vermeld in eerdere berichten in dit draadje.

Dat het organigram op de site niet helemaal klopt is juist. Die moet inderdaad hoognodig worden bijgewerkt en zal binnenkort ook gebeuren. Op zich maakt het ook niet uit want via het ticket systeem komen je vragen bij de juiste personen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou zeggen maak een ticket aan met je vraag over de scripts, dan komt het bij de juiste personen terecht, en daar is het ticket systeem ook voor bedoeld. Je kunt je vraag blijven stellen, maar antwoord is al gegeven door mij, geen idee of het weer toegevoegd gaat worden. Het is niet voor niets uitgezet een paar dagen geleden. Hoe en waarom wordt ook al vermeld in eerdere berichten in dit draadje.

Ok, als ik het goed begrijp kunnen verzoeken of tips die ingrijpend zijn gewoon via forum en worden ze dezelfde dag uitgevoerd. En als hierdoor een fout optreedt, dan moet het via een ticket? Ik zou zeggen: jullie weten wat er fout gaat en ik zie wel of jullie bereid zijn om ook .aspx extensie toe te willen staan. Want als de reden van deze wijziging gedaan is zoals hier in het draadje is aangegeven, heeft dat niets met de extensie te maken en kan het zonder meer toegevoegd worden.

 

edit: en kalkendotters was al een het schrijven in dit draadje, dus ook hij weet het.

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

HTML is uitgezet in de handtekeningen omdat dit een groot beveiligingsrisico oplevert. BBcode staat alleen plaatjes toe met de extensie .jpg, .gif of .png

Het is voor jou een klein kunstje om te zorgen dat een plaatjesaanvraag met .jpg dynamisch uitgevoerd wordt en netjes een statistiekplaatje oplevert. Dan kan het plaatje ook meteen gebruikt worden op allerlei andere fora die alleen jpg,gif of png plaatjes toestaan.

Jij blij, wij blij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie helemaal niets over beveiliging in dit draadje, maar alleen over bannergrootte en aantal regels etc.

Overigens kun je wel een extensie toevoegen, maar willen jullie dus niet. Andere sites (niet alleen de buren.eu) moeten maar hun code aanpassen. Zie je het al gebeuren?

De HTML niet toestaan heeft met beveiliging te maken en is terecht, maar een extensie niet toestaan heeft helemaal niets met beveiliging te maken.

 

Klinkt een beetje als hetzelfde argument om geen gmail accounts toe te staan. Want laten we eerlijk zijn, ook dit heeft niets met beveiliging te maken, maar met controle. Groundspeak gebruikt dezelfde forumsoftware en staat gmail toe en heeft geen last van spam.

 

Let wel, prima hoor. Het is jullie forum, dus jullie beleid. Maar wees wel open hierover.

Want je gaat mij niet vertellen dat jullie (en alleen jullie die IPB gebruiken) niet extensies aan die BBcode kunnen toevoegen.

Google is your friend en je ziet dat je:

1) you have to allow dynamic images

2) you have to add php as a valid image extension

1) hebben jullie al, want dat is nodig voor de geocaching.com stats banner. Nu alleen 2) nog. (maar dan ook voor .aspx)

 

Nog maar even een melding geven van IPS ontwikkelaar (maker van dit forum software) zelf op een soortgelijke vraag:

(en de tweede alinea is ook wel aardig. Ben je er gelijk van dat probleem af)

IPBImageExtension.PNG

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

................Groundspeak gebruikt dezelfde forumsoftware en staat gmail toe en heeft geen last van spam.

 

 

 

 

Sorry, off topic, maar :blink: , :yes:

 

Ik denk overigens dat vrijwel ieder forum wel last heeft van spam. Men gebruikt alleen verschillende methoden om dat aan te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan toch nog eens de vraag:

Gaan jullie de 'valid image extensions' settings aanpassen en er een ',aspx' achter zetten?

 

Geen HTML toestaan is gedaan om veiligheids redenen. Prima, doen er wel meer. Maar een image extensie niet toestaan heeft niet zozeer met beveiliging te maken (zie opmerking van IPB forum software ontwikkelaar).

Het kost iets van 1 minuutje om te doen.

 

Zo ja, mooi!

Zo nee, waarom niet?

 

- Robert

 

Die deze vraag nog maar eens stelt, omdat ik geen antwoord heb gehad hierop)

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik naar je handtekening kijk gaat het nog niet helemaal goed.

 

Ook jouw eigen handtekening is, net als die van mij niet goed.

Ik heb zojuist een ticket aangemaakt - zoals gevraagd - om te vragen of de .aspx extensie kan worden toegevoegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...