GeoTeeth Geplaatst 2 mei 2011 Geplaatst 2 mei 2011 Op dit moment probeer ik kaarten van City Navigator Europe NT v9 via Mapsource op mijn nieuwe GPSr te zetten. Maar dat lukt me niet. Krijg steeds de melding: “kan Kaarten niet ontgrendelen”. City Navigator Europe NT heb ik destijds aangeschaft met mijn GPSs Map 60CSx. Zijn de kaarten van CN Europe NT “gelocked” aan mijn 60CSx en kan ik ze daarom niet via Mapsource op mijn GPSr Oregon 550 plaatsen? Of doe ik iets niet (geheel) juist? GeoTeeth
Linkalovers Geplaatst 2 mei 2011 Geplaatst 2 mei 2011 GeoTeeth, Volgens mij worden de unlock codes inderdaad o.a. m.b.v. het ID/serial van de GPS gemaakt en daardoor alleen door dié GPS te gebruiken. Gr. Linka_Lovers
veer12 Geplaatst 2 mei 2011 Geplaatst 2 mei 2011 (bewerkt) Ik denk dat het probleem inderdaad is dat je nu bij een nieuw toestel de kaarten probeert te installeren. Zelf heb ik mijn etrex vista hcx in de reparatie gehad. Ik kreeg een nieuw toestel terug. Hierop zat geen city navigator meer. Het lukte me niet mijn gekochte versie op het nieuwe toestel te installeren. Uiteindelijk heeft Bever (daar had ik het toestel gekocht en in reparatie gegeven) in contact met Garmin gezorgd dat er een nieuwe unlockcode kwam die gelinkt was aan het nieuwe toestel. Nu heb ik ook op het nieuwe toestel de city navigator geïnstalleerd. 2 mei 2011 bewerkt door veer12
GeoTeeth Geplaatst 2 mei 2011 Auteur Geplaatst 2 mei 2011 Zou je Garmin kunnen vragen om een transfer van CN Europe NT naar een andere GPSr? Of halen ze dan hun schouders op? GeoTeeth
Tanuki Geplaatst 2 mei 2011 Geplaatst 2 mei 2011 CN is idd locked aan de GPS. Meen echter dat Garmin daar niet altijd even moeilijk over doet als je de apparaten ook bij Garmin geregistreerd hebt.
GeoTeeth Geplaatst 2 mei 2011 Auteur Geplaatst 2 mei 2011 Heb verzoek ingediend bij Garmin. Nu maar duimen. (Beide toestellen staan geregistreerd bij Garmin) GeoTeeth
veer12 Geplaatst 2 mei 2011 Geplaatst 2 mei 2011 Ik weet niet hoe je bij Garmin het verzoek hebt ingediend. Zelf heb ik het destijds via de internationale website gedaan. Nooit meer iets van gehoord. Vervolgens via Bever geprobeerd. Zij hebben het via geloof ik de Amerikaanse helpdesk geprobeerd. Ook nooit meer iets van gehoord (meer dan een half jaar gewacht). Inmiddels zit er een servicecentrum in Nederland. Bever heeft het verzoek daar neergelegd: Binnen een week een nieuwe unlockcode gelinkt aan het nieuwe toestel.
Tanuki Geplaatst 2 mei 2011 Geplaatst 2 mei 2011 Garmin zegt: koop nieuwe kaart. 1 kaart = 1 gps. Is't niet andersom ? Garmin zegt elke GPSr een, eigen, kaart! ?
LeoCache Geplaatst 2 mei 2011 Geplaatst 2 mei 2011 ...en toch begrijp ik best dat Garmin op z'n kaartmateriaal wil blijven verdienen, het is immers een commercieel bedrijf. Maar volgens mij jagen ze toch steeds meer gebruikers naar OSM. Ik ben benieuwd wanneer ze DAT gaan inzien en dus toch wat klantvriendelijker worden. Misschien is het nóg slimmer van ze als ze hun kaartmateriaal voor pak 'm beet een euro of twintig/vijfentwintig zouden gaan verkopen. Binnen no time had ik regelmatig updates gekocht én óók nog 'ns niet moeilijk gedaan op vakantie (lekker een goede kaart mee van het vakantieland!). Ik durf in elk geval geen updates op mijn Oregon550t meer binnen te halen. Groet, Leo
Tanuki Geplaatst 2 mei 2011 Geplaatst 2 mei 2011 Natuurlijk wil Garmin verdienen, niks mee voor een bedrijf. Maar als je, duur gekochte software, niet kunt gebruiken op een nieuw aangeschaft aparaat gaat dat wel ver. Ik heb betaald voor mijn kaartmateriaal en wil deze dus ook kunnen gebruiken op mjn eigen GPSr. Ook als ik een nieuwe GPSr koop. Ik heb dus geen 'set' van GPSr met SD kaartje gekocht maar een GPSr en een 'los' softwarepakket. Waarom toch deze koppeling van beide? Beveiliging tegen illegaal kopieëren of commercieël belang?
siwari Geplaatst 4 mei 2011 Geplaatst 4 mei 2011 Ik heb destijds vrij snel een nieuw unlockcode gehad via Garmin Engeland. In NL willen ze nogal eens moeilijk doen. Even een mailtje naar Product.Support@garmin.com met de reden van je aanvraag.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden