Spring naar bijdragen

Lock Op City Navigator Europe Nt Kaarten?


GeoTeeth

Aanbevolen berichten

Op dit moment probeer ik kaarten van City Navigator Europe NT v9 via Mapsource op mijn nieuwe GPSr te zetten. Maar dat lukt me niet. Krijg steeds de melding: “kan Kaarten niet ontgrendelen”.

 

City Navigator Europe NT heb ik destijds aangeschaft met mijn GPSs Map 60CSx.

Zijn de kaarten van CN Europe NT “gelocked” aan mijn 60CSx en kan ik ze daarom niet via Mapsource op mijn GPSr Oregon 550 plaatsen?

Of doe ik iets niet (geheel) juist?

 

GeoTeeth :tooth:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat het probleem inderdaad is dat je nu bij een nieuw toestel de kaarten probeert te installeren. Zelf heb ik mijn etrex vista hcx in de reparatie gehad. Ik kreeg een nieuw toestel terug. Hierop zat geen city navigator meer. Het lukte me niet mijn gekochte versie op het nieuwe toestel te installeren. Uiteindelijk heeft Bever (daar had ik het toestel gekocht en in reparatie gegeven) in contact met Garmin gezorgd dat er een nieuwe unlockcode kwam die gelinkt was aan het nieuwe toestel. Nu heb ik ook op het nieuwe toestel de city navigator geïnstalleerd.

bewerkt door veer12
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet hoe je bij Garmin het verzoek hebt ingediend. Zelf heb ik het destijds via de internationale website gedaan. Nooit meer iets van gehoord. Vervolgens via Bever geprobeerd. Zij hebben het via geloof ik de Amerikaanse helpdesk geprobeerd. Ook nooit meer iets van gehoord (meer dan een half jaar gewacht). Inmiddels zit er een servicecentrum in Nederland. Bever heeft het verzoek daar neergelegd: Binnen een week een nieuwe unlockcode gelinkt aan het nieuwe toestel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...en toch begrijp ik best dat Garmin op z'n kaartmateriaal wil blijven verdienen, het is immers een commercieel bedrijf. Maar volgens mij jagen ze toch steeds meer gebruikers naar OSM. Ik ben benieuwd wanneer ze DAT gaan inzien en dus toch wat klantvriendelijker worden. Misschien is het nóg slimmer van ze als ze hun kaartmateriaal voor pak 'm beet een euro of twintig/vijfentwintig zouden gaan verkopen. Binnen no time had ik regelmatig updates gekocht én óók nog 'ns niet moeilijk gedaan op vakantie (lekker een goede kaart mee van het vakantieland!).

 

Ik durf in elk geval geen updates op mijn Oregon550t meer binnen te halen. :angry:

 

Groet, Leo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk wil Garmin verdienen, niks mee voor een bedrijf.

Maar als je, duur gekochte software, niet kunt gebruiken

op een nieuw aangeschaft aparaat gaat dat wel ver.

Ik heb betaald voor mijn kaartmateriaal en wil deze dus

ook kunnen gebruiken op mjn eigen GPSr.

Ook als ik een nieuwe GPSr koop.

Ik heb dus geen 'set' van GPSr met SD kaartje gekocht

maar een GPSr en een 'los' softwarepakket.

Waarom toch deze koppeling van beide?

Beveiliging tegen illegaal kopieëren of commercieël belang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb destijds vrij snel een nieuw unlockcode gehad via Garmin Engeland. In NL willen ze nogal eens moeilijk doen. Even een mailtje naar Product.Support@garmin.com met de reden van je aanvraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...