Spring naar bijdragen

to multi of niet to multi that is the question...


ToolkiT

Aanbevolen berichten

Al zoekende naar een geschikte cache in NL kwam ik nogal wat caches tegen die als 'gewone' cache waren aangegeven maar IMHO toch echt een multi waren..

 

Hiermee bedoel ik dat de cache niet op de coordinaten ligt maar dat de coords vaak een parkeerplaats is en de cache gevonden moet worden dmv een puzzeltje.

 

Is er in NL een ander beleid in approven dan de rest van de wereld??

 

Begrijp me niet verkeerd, een multi is leuk, maar markeer hem wel als multi.

Mensen als ik die een basis cache zoeken (bv. door tijdgebrek) zoeken zich een breuk...

 

Zo.. dat lucht ff op;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb ook een cache weggelegd. En bij het invullen gaat er weer van alles mis, nog eens proberen etc etc. Maar de standaard waarde van dat veld is "Traditional cache" en daar springt het ook steeds naar terug als je opnieuw begint; tja, en als je dan uiteindelijk de boel voor elkaar hebt, vergeet je dat veld. Bijna alles kan je wijzigen, behalve dat veld. Da's vervelend.

 

Aangeven waar de parkeerplaats is, is mischien wel half de pret, maar ik ken de buurt en moet er niet aan denken dat elke geocacher 'm zo dichtbij mogelijk zet. Het mag wel, maar leidt tot mogelijk gevaarlijke of onwenselijke situaties.

Maar je bent toch vrij om iets met dat coordinaat te doen? Dus parkeer waar jij wilt, zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ ToolKit,

 

In je eerste standpunt heb je helemaal gelijk.

Het is zeer vervelden dat caches een verkeerde aanduiding mee krijgen.

Ook als je wel de tijd hebt.

 

Het zou idd goed zijn als je achter af deze aanduiding nog zou kunnen veranderen.

 

 

Wat betreft je tweede punt met betrekking tot de parkeerplaats.

Ik ben voor stander hier van, van mij mogen alle coördinaten die gebuikt worden om een cache aan te melden de coördinaten van de parkeerplaats zijn.

Dat maakt het er heen rijden met Tomtom navigator een stuk makkelijker.

 

Voor mij begint de lol pas als ik in het bos sta met een GPS in de hand en een knapzak op de rug.

Ieder zo zijn eigen plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al zoekende naar een geschikte cache in NL kwam ik nogal wat caches tegen die als 'gewone' cache waren aangegeven maar IMHO toch echt een multi waren..

...

Je hebt gelijk. Ik kwam er laatst bij het lezen van de guidelines achter, dat diverse van mijn caches ten onrechte als traditional stonden geregistreerd. Het is alleen een traditional als de cache ligt op de plek van de coords die bovenaan de beschrijving staan. Zoniet, dan is het volgens de richtlijnen een multi (of een andere categorie).

Ik heb daarop Hawkeyes gevraagd mijn fouten te veranderen en dat heeft ie meteen gedaan.

Ik roep dus anderen op ook eens kritisch te kijken of hun cache wel juist geregistreerd staat. Zoniet, even een mailtje naar approver Hawkeyes. Hij heeft er misschien wel even werk aan, maar bij mij stelde hij het op prijs dat ik het doorgaf. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In omgekeerde volgorde ]

Williii Carrotte Geplaatst op February 06 2004, 10:43:00

--------------------------------------------------------------------------------

QUOTE (ToolkiT @ February 06 2004, 06:00:55 )

Al zoekende naar een geschikte cache in NL kwam ik nogal wat caches tegen die als 'gewone' cache waren aangegeven maar IMHO toch echt een multi waren..

...

 

Je hebt gelijk. Ik kwam er laatst bij het lezen van de guidelines achter, dat diverse van mijn caches ten onrechte als traditional stonden geregistreerd. Het is alleen een traditional als de cache ligt op de plek van de coords die bovenaan de beschrijving staan. Zoniet, dan is het volgens de richtlijnen een multi (of een andere categorie).

Ik heb daarop Hawkeyes gevraagd mijn fouten te veranderen en dat heeft ie meteen gedaan.

Ik roep dus anderen op ook eens kritisch te kijken of hun cache wel juist geregistreerd staat. Zoniet, even een mailtje naar approver Hawkeyes. Hij heeft er misschien wel even werk aan, maar bij mij stelde hij het op prijs dat ik het doorgaf.

 

Ik heb ervaren dat in de regio Zoetermeer het grootste deel van de traditionals onder de vernoemde categorie valt!

Lijkt wel of men dat onderling heeft afgesproken. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangeven waar de parkeerplaats is, is mischien wel half de pret, maar ik ken de buurt en moet er niet aan denken dat elke geocacher 'm zo dichtbij mogelijk zet. Het mag wel, maar leidt tot mogelijk gevaarlijke of onwenselijke situaties.

Maar je bent toch vrij om iets met dat coordinaat te doen? Dus parkeer waar jij wilt, zou ik zeggen.

Ik ben het met je eens dat in sommige gevallen het wel beter is om de ideale parkeer plaats neer te zetten, maar zet dat dan in de tekst van de beschrijving.

Soms is het idd noodzakelijk om parkeerplaats iets te sturen, maar vaak ook niet (hier niet teminste, misschien is het in NL anders).

 

Even voor de duidelijkheid ik programeer mijn etrex altijd in met alle caches in de buurt en heb niet altijd een print van de pagina bij me als ik spontaan ga cachen... vandaar dat multis dan een beetje vervelend zijn.. In Nederland ben ik gewaarschuwd en zal dus alleen voor bereid gaan cachen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ervaren dat in de regio Zoetermeer het grootste deel van de traditionals onder de vernoemde categorie valt!

Lijkt wel of men dat onderling heeft afgesproken. :thumbup:

Ik weet niet wat je bedoelt met onderling afgesproken, maar je hebt wel gelijk. Intussen zijn ze al aangepast.

Ik wil graag iets terug doen, dus als jij nu Engelenstede 1 en heinis 3 aanpast kan iedereen weer gerust slapen.

 

:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst op February 08 2004, 02:13:42

--------------------------------------------------------------------------------

QUOTE (Geopatra @ February 06 2004, 14:56:16 )

Ik heb ervaren dat in de regio Zoetermeer het grootste deel van de traditionals onder de vernoemde categorie valt!

Lijkt wel of men dat onderling heeft afgesproken. 

 

Ik weet niet wat je bedoelt met onderling afgesproken, maar je hebt wel gelijk. Intussen zijn ze al aangepast.

Ik wil graag iets terug doen, dus als jij nu Engelenstede 1 en heinis 3 aanpast kan iedereen weer gerust slapen.

 

Tav. het onderling afgesproken hebben: ik meen al eens eerder iets hieromtrent gelezen of gehoord te hebben: dat jullie -in Zoetermeer- een afwijkende mening over hanteren over de definitie van een traditional.

 

Overigens is er niets negatiefs mee bedoeld, hoor ! :eek: Maar toen ik er onlangs was viel het me op.

 

Ik krijg overigens het gevoel, dat je als reactie bij mij bent gaan spitten. Jammer ! :thumbup:

 

Engelenstede 1 is accoord. Heinis 3 niet want er hoeft nergens info opgehaald te worden of zo. Dat coord staat erboven omdat anders vanwege de cachedichtheid deze en/of de andere Heinissen niet op de kaart zichtbaar zouden zijn! Het blijft een "rasechte" traditional !

 

Groeten, Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tav. het onderling afgesproken hebben: ik meen al eens eerder iets hieromtrent gelezen of gehoord te hebben: dat jullie -in Zoetermeer- een afwijkende mening over hanteren over de definitie van een traditional.

 

Overigens is er niets negatiefs mee bedoeld, hoor ! :thumbup:    Maar toen ik er onlangs was viel het me op.

 

Ik krijg overigens het gevoel, dat je als reactie bij mij bent gaan spitten. Jammer ! B)

 

Engelenstede 1 is accoord.  Heinis 3 niet want er hoeft nergens info opgehaald te worden of zo. Dat coord staat erboven omdat anders vanwege de cachedichtheid deze en/of de andere Heinissen niet op de kaart zichtbaar zouden zijn!  Het blijft een "rasechte" traditional !

 

Groeten,    Geopatra.

Nee hoor, van enige rancune is geen sprake, daar vind ik het een te leuke hobby voor.

 

Maar het forum is om te reageren en door middel van de smile probeerde ik al aan te geven hoe je het bericht kan plaatsen. Maar een ieder mag daar zijn uitleg aan geven.

 

"Jullie" in Zoetermeer klinkt een beetje vreemd. In een aantal reacties op onze caches (Eniram&Andemo) heb ik (Andemo) uitgelegd dat ik inderdaad een andere mening heb over de definitie van een traditional. Die heb ik nog steeds, maar ik vind het inderdaad handiger dat we allemaal dezelfde taal spreken. Vandaar dat ik gevraagd hebt om de caches aan te passen.

Er zijn dus inderdaad cachers die alleen maar de coordinaten downloaden en dan is het heel vervelend dat op die coordinaten geen cache ligt.

En mijn inziens is dat nog steeds het geval bij Heinis drie. In de cache beschrijving kom je de cache coordinaten tegen, terwijl die dus volgens de richtlijnen bovenaan horen te staan.

 

En gaan spitten was niet nodig. Ergens in november hebben we inderdaad wel gespit in jou caches, uitgeprint en een schema gemaakt om zoveel mogelijk caches op een dag te vinden. Dat hebben we toen in november gedaan, de caches van je die we nog niet hebben gedaan komen nog wel aan bod. En waarom je het jammer vind begrijp ik ook niet echt. Je begint zelf over ons in Zoetermeer, terecht, maar als ik je vriendelijk wijs op jouw caches vind je dat jammer. Als het klopt heb ik jou toch net zo geholpen als jij mij :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andemo ( + Eniram)

 

Misschien krijg ik te snel een "gevoel". Excuus.

 

Ik gebruikte "jullie " omdat ik meen dat behalve E + A er nog meer "Zoetjes" tradionals hebben/hadden uitgezet die eigenlijk multi's zijn.

 

Verder alleen maar positiefs over "jullie" caches!!

 

En het CacheDorado is in blijde afwachting van jullie komst!

 

Groeten, Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...