Cernunnos Geplaatst 12 juni 2011 Geplaatst 12 juni 2011 even over de laatste coin, Daar staat michiel de ruyter afgebeeld en niet Willem van der decken. Ik weet niet of dat de bedoeling is? Voor afbeeldingen van Willem van der Decken kijk hier . Willem van der Decken is naar alle waarschijnlijkheid ook een fictief persoon. Is het zo bedoeld dan oké, maar zou zonde zijn als er een coin van wordt gemaakt het een foutje blijkt te zijn.
handleiding Geplaatst 12 juni 2011 Geplaatst 12 juni 2011 Als je daar op kijkt staat dat plaatje er toch echt tussen en met de naam Willem van der Decken Misschien een foutje op een externe website, waarna een ander (lees coinontwerper) dit aanneemt?
Team Van Stoffelen Geplaatst 12 juni 2011 Geplaatst 12 juni 2011 De persoon op inzending 13 is toch echt Michiel de Ruyter. Het is een schilderij van Ferdinand Bol en maakt deel uit van de collectie van het Rijksmuseum.
Sivota Geplaatst 12 juni 2011 Geplaatst 12 juni 2011 Dank voor het onder de aandacht brengen van de mogelijke persoonsverwisseling. Ik ben er zeker van dat de ontwerper van de geocoin nummer dertien dit heeft gelezen en zelf even zal nagaan en zonodig wijzigen.
GeoVlinder Geplaatst 13 juni 2011 Geplaatst 13 juni 2011 Als je daar op kijkt staat dat plaatje er toch echt tussen en met de naam Willem van der Decken Dat is dan ook gemaakt door een kind uit groep 7 van de basisschool.
handleiding Geplaatst 13 juni 2011 Geplaatst 13 juni 2011 hahahaha zo ver had ik nog niet gekeken, was al laat maar zo komen wel foutjes voor, kost wel weer tijd om een juist plaatje erin te plakken voor de maker
Sivota Geplaatst 13 juni 2011 Geplaatst 13 juni 2011 Vandaag werden twee mooie nieuwe ontwerpen ingezonden en een gecorrigeerde versie van geocoin nummer 13 . Dertien: Veertien: Vijftien: Inmiddels is de laatste dag van de inzendtermijn ingegaan.
Sivota Geplaatst 14 juni 2011 Geplaatst 14 juni 2011 (bewerkt) De inzendtermijn voor de ontwerpen voor Dutch Geocoin 2011 is gesloten. Hartelijk bedankt voor het insturen van zoveel prachtige ontwerpen. Vandaag kwamen nog twee ontwerpen binnen zodat het totaal aantal inzendingen op zeventien staat. Zestien: Zeventien: Onderschrift: We hebben voor een ontwerp met Hansje Brinker gekozen omdat wij regelmatig van buitenlanders moeten horen hoe leuk ze het verhaal vinden over het jongetje dat z'n vinger in de dijk stak. We vertellen ze dan altijd dat het verhaal geheel verzonnen is en zelfs door iemand die nog nooit in Nederland was geweest. Men is dan altijd zeer verbaasd en gelooft ons eigenlijk niet, vandaar dat we het leuk zouden vinden om een coin te hebben die een geheel nieuwe verklaring geeft, een veel geloofwaardige verklaring, waarom Hansje Brinker toch zijn vinger in de dijk kan hebben gestoken... Het ontwerp zelf is gebaseerd op de lay-out, qua kleur en vormgeving, van het uitleg filmpje van www.geocaching.com http://www.youtube.com/watch?v=-4VFeYZTTYs[/media])"]link Wat gaat er nu gebeuren? In de komende weken gaat er contact gelegd worden tussen de ontwerpers en de coinmaker: E&Cplus3. Hij zal de ontwerpen bekijken op praktische uitvoerbaarheid en adviseren bij noodzakelijke veranderingen. E&Cplus3 zal eveneens een idee willen krijgen wat de ontwerper zich voorstelt bij de uitvoering. Wanneer de Engelse taal een probleem blijkt, dan kan daarbij, door Technetium of mijzelf, worden geholpen Ontwerpers hebben vervolgens juli en augustus om eventuele aanpassingen te doen aan hun ontwerpen. Na de schoolvakanties kunnen alle forumbezoekers stemmen. 14 juni 2011 bewerkt door Sivota
technetium Geplaatst 23 juli 2011 Auteur Geplaatst 23 juli 2011 Hallo, Chuck heeft een aantal ontwerpen aangepast. De ontwerpen zijn te zien op: https://picasaweb.google.com/112904195118857420515/DutchGeocoin2011Chuck?authkey=Gv1sRgCLy5yIOh1_35bg# Het zijn ruwe ontwerpen, omdat het geen nut heeft om uren te zitten werken op alle ontwerpen terwijl er maar een zal worden uitgevoerd. Het winnend ontwerp zal wel "the full treatment" krijgen voordat die gemaakt gaat worden. We kunnen op deze ontwerpen gaan stemmen. Daarvoor zullen we komende week een draadje openen. Het stemmen gaat net als bij de ontwerpen weer op de manier van de Enkelvoudige overdraagbare stem. Dit om te voorkomen dat ontwerpen die op elkaar lijken stemmen van elkaar gaan wegtrekken. Een uitgebreidere uitleg komt in het stemdraadje. Sivota en Technetium
Cernunnos Geplaatst 23 juli 2011 Geplaatst 23 juli 2011 Er zitten weer geweldige ontwerpen bij!! Respect voor de ontwerpers! Ben benieuwd welke het gaat worden.
de-fam Geplaatst 23 juli 2011 Geplaatst 23 juli 2011 (bewerkt) Inderdaad, heel mooie ontwerpen, zeker een pluim waard. Ik ga er ongetwijfeld 1 aanschaffen welke het ook word. 23 juli 2011 bewerkt door de-fam
Team Van Stoffelen Geplaatst 23 juli 2011 Geplaatst 23 juli 2011 (bewerkt) Het stemmen gaat net als bij de ontwerpen weer op de manier van de Enkelvoudige overdraagbare stem. Dit om te voorkomen dat ontwerpen die op elkaar lijken stemmen van elkaar gaan wegtrekken. Een uitgebreidere uitleg komt in het stemdraadje. Hmmm, voor mij is dit (nog steeds) een heel erg onduidelijke manier van stemmen waarbij degene met de meeste stemmen toch nog de stemming kan verliezen. Althans, zo lees ik het. Iedere inzender heeft toch een geocoinontwerp ingezonden die hij of zij beschouwd als hét ontwerp voor de 2011 Dutch Geocoin. Waarom zouden er dan ontwerpen stemtechnisch samengevoegd moeten worden. Alles hangt dus af van de definitie van 'ontwerpen die op elkaar lijken'. Ik mag toch hopen dat dat iets anders is dan de varianten van ontwerpen waarvan steeds één zijde (ongeveer) hetzelfde. Is het niet gewoon het makkelijker en transparanter als een ontwerper met meerdere varianten gewoon de in zijn ogen mooiste variant kiest. Kan je vervolgens gewoon stemmen voor je meeste favoriete Dutch Geocoin 2011. Maar goed, wellicht begrijp ik het gewoon niet. Hoe voorkomt je namelijk in dit systeem dat een kandidaat met een uniek ontwerp (geen zonder varianten te benoemen bij tweede of derde keus) juist niet een stemtechnische 'achterstand' heeft t.o.v. ontwerpen met meerdere varianten waarbij dan juist voor die varianten als tweede en derde keus gekozen kan worden. Ik zie uit naar de verdere uitleg. 23 juli 2011 bewerkt door Team Van Stoffelen 2
wolojoli Geplaatst 23 juli 2011 Geplaatst 23 juli 2011 Wat zijn eigenlijk de regels voor de Dutch Geocoin? In hoe verre moeten ze met Nederland te maken hebben? Zo zijn er coing met Mercator (een Belg) en met Joris en de Draak. Niet helemaal Nederlands toch? Maar, hulde aan de designers hoor. Ondanks dat het over het algemeens nog "schetsen" zijn zitten er toch al mooie coins bij!
Flipso Geplaatst 30 juli 2011 Geplaatst 30 juli 2011 (bewerkt) Heb even gezocht naar wat meer informatie over Mercator. Gerardus Mercator (Rupelmundanus) (Nederlandse naam: Gerard de Kremer of de Cremer; Mercator is de Latijnse vertaling van De Kremer, eigenlijke naam van de familie) is geboren te Rupelmonde, 5 maart 1512 en overleden te Duisburg, 2 december 1594. Zijn ouders waren Rijnlanders uit de stad Gangelt in het hertogdom Gulik. Tijdens zijn geboorte viel Rupelmonde nog onder de Staatkundige geschiedenis van de Nederlanden. Belgie kennen werd pas na de onafhankelijk in 1830 na afscheiding van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. 30 juli 2011 bewerkt door Flipso
technetium Geplaatst 30 juli 2011 Auteur Geplaatst 30 juli 2011 Gerardus Mercator (Rupelmundanus) (...) is geboren te (Rupelmonde, 5 maart 1512 En daarom vind ik persoonlijk erg geschikt voor de Groot Brabantse Geocoin 2012 Tc
Aanbevolen berichten