superstein Geplaatst 6 maart 2011 Geplaatst 6 maart 2011 De kogel is bijna door de kerk. Deze week wil een nieuwe gps aanschaffen. de oude heeft 5 jaar trouw zijn werk gedaan maar heeft het na wat flinke valpartijen aardig wat deukjes en krassen opgelopen. (na 998 caches) Hij mag de 1000 volmaken, dat heeft ie zeker verdiend. Mijn laatste keuze die ik moet maken is tussen de Garmin GPSMAP 62 s en 62st. Wie weet er een reden om de een af te kraken of de ander aan te raden? 1
yurrie-currie Geplaatst 6 maart 2011 Geplaatst 6 maart 2011 Volgens mij is het enigste verschil de topografische kaart van Europa maar die is lang niet zo goed als bijvoorbeeld topo BENELUX topo Duitsland enz... Greetz Yurrie-currie
Twin Peaks Geplaatst 6 maart 2011 Geplaatst 6 maart 2011 Ik zou gewoon de S nemen en niet deST. Alle options zijn hetzelfde, met uitzondering van de Topo Europa, die op de ST is voorgeinstalleerd. Dat kost je dan minimaal zo'n 50 a 60 euro meer, voor een kaart die maar een beperkte "topo" is en wel beeld van Europa geeft, maar ook weer niet heel gedetailleerd. (1:100.000) Bij lange na niet vergelijkbaar met het detail van Topo Benelux of Duitsland of Frankrijk. Geloof me, het duurt maar heel even, voor je erachter komt, dat je minimaal Topo Benelux erbij wilt, en dan is die 50 of 60 euro gewoon zonde van je geld. Had je beter direkt aan topo Benelux kunnen besteden.
StefandD Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 De t heeft meer intern geheugen om de topokaart kwijt te kunnen. Als je de topokaart weghaalt heb je ruim een GB meer. Niet dat die ruimte erg nodig is, je kan rustig een 16 GB mSD gebruiken (in mijn Oregon kan het dus de 62 zal het ook wel aankunnen).
Twin Peaks Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 (bewerkt) De t heeft meer intern geheugen om de topokaart kwijt te kunnen. Als je de topokaart weghaalt heb je ruim een GB meer. Niet dat die ruimte erg nodig is, je kan rustig een 16 GB mSD gebruiken (in mijn Oregon kan het dus de 62 zal het ook wel aankunnen). Dat is volgens mij niet juist. De gehele 62 serie heeft 1,7 Gb intern geheugen. De ST heeft daar, door de voorgeinstalleerde kaarten echter slechts 400 Mb van over. Die komt weer vrij als je die kaarten weghaalt, dat ben ik met je eens, maar meer dan 1,7 Gb wordt het niet. Productvergelijking Omschrijving GPSMAP 62 GPSMAP 62s GPSMAP 62st 3-assen elektronisch kompas nee ja ja micro SD geheugenkaart uitsparing nee ja ja Intern geheugen 1,7 GB 1,7 GB 400 MB High-speed USB nee ja ja Draadloze gegevensoverdracht nee ja ja Cartografie wereldwijde basiskaart wereldwijde basiskaart Europese topografische kaart 7 maart 2011 bewerkt door Twin Peaks
Twin Peaks Geplaatst 7 maart 2011 Geplaatst 7 maart 2011 In de (helaas) laatste spoiler stond overigens nog een bespreking over de S en de ST HIER
myrlot Geplaatst 29 maart 2014 Geplaatst 29 maart 2014 De gehele 62 serie heeft 1,7 Gb intern geheugen. De ST heeft daar, door de voorgeinstalleerde kaarten echter slechts 400 Mb van over. Die komt weer vrij als je die kaarten weghaalt, dat ben ik met je eens, maar meer dan 1,7 Gb wordt het niet. Is die voorgeïnstalleerde kaart te verwijderen?
thex Geplaatst 29 maart 2014 Geplaatst 29 maart 2014 Ja, zijn bestanden die je ziet op je usb aansluiting. Je kunt een 16 Gieg SD kaart achter de batterij bijstoppen. Daar kan de wereld in.De T zou ik niet kopen, koop een sd kaart extra (snelle) en zet daar openfietsmap op en een europa citynavigator.
myrlot Geplaatst 30 maart 2014 Geplaatst 30 maart 2014 Ja, zijn bestanden die je ziet op je usb aansluiting. Je kunt een 16 Gieg SD kaart achter de batterij bijstoppen. Daar kan de wereld in. De T zou ik niet kopen, koop een sd kaart extra (snelle) en zet daar openfietsmap op en een europa citynavigator. wij vragen het ivm de 64st, die heeft namelijk 8GB geheugen en de 64s maar 4GB. We willen hem uit USA halen, daar is hij stuk goedkoper dan in NL, maar dan heb je topo van USA erop staan, vandaar.
yurrie-currie Geplaatst 30 maart 2014 Geplaatst 30 maart 2014 Let op, uit de USA lijkt inderdaad goedkoper maar er volgt bijna altijd achteraf een BTW heffing van de douane van 21% en daar kom je niet onderuit. Soms glipt er een pakketje doorheen en heb je geluk maar houd rekening met een meer prijs van 21% en dan scheelt het met b.v. GPS shop.nl niet meer zo veel en is de garantie veel dichter bij huis dan in het verre USA.
myrlot Geplaatst 4 april 2014 Geplaatst 4 april 2014 Let op, uit de USA lijkt inderdaad goedkoper maar er volgt bijna altijd achteraf een BTW heffing van de douane van 21% en daar kom je niet onderuit. Soms glipt er een pakketje doorheen en heb je geluk maar houd rekening met een meer prijs van 21% en dan scheelt het met b.v. GPS shop.nl niet meer zo veel en is de garantie veel dichter bij huis dan in het verre USA. Dat geldt toch niet als iemand hem voor mij meeneemt uit USA en doet alsof het zijn eigen gps is
haxepaxe Geplaatst 4 april 2014 Geplaatst 4 april 2014 Ik was een hele tijd niet tevreden over mijn 62s, zie topic http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21113&hl= , gelukkig gaat het tegenwoordig wat beter met de irritante storingen. Ik zou echter niet weer voor dit apparaat kiezen. gr, Gerrit
hidde109 Geplaatst 5 april 2014 Geplaatst 5 april 2014 Ik was een hele tijd niet tevreden over mijn 62s, zie topic http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21113&hl= , gelukkig gaat het tegenwoordig wat beter met de irritante storingen. Ik zou echter niet weer voor dit apparaat kiezen. gr, Gerrit Met regelmaat dezelfde problemen als Gerrit. Kaartje wat niet meedraait of meevolgt, pijl die de verkeerde kant op wijst, etc.
johang Geplaatst 5 juli 2014 Geplaatst 5 juli 2014 Ik gebruik de Garmin GPSmap 62s nu drie jaar hoofdzakelijk voor geocaching en het rijden van fietsroutes. Als ik een nieuwe moet kiezen zou ik absoluut geen Garmin meer kiezen om de volgende redenen: 1. Na ongeveer twee jaar begon de buitenbekleding van de 62s los te laten. Na 2,5 jaar contact opgenomen met mijn leverancier die mij alleen een aanbieding kon doe om met bijbetaling van € 120 mijn 62s in te ruilen voor een gereviseerde. Onderweg tijdens het cachen ben ik al diverse eigenaren van een 62s tegengekomen die identieke problemen hadden. 2. In de nieuwe firmware moet je kiezen voor een profiel. De nieuwe Garmin Pro kaarten kiezen dan welke wegen wel en niet bij een profiel horen. Hierdoor komen de meest vreemde routes tevoorschijn. Ik heb weer oude firmware geïnstalleerd, ik bepaal zelf wel welke wegen ik kies, daar heb ik Mr.Garmin niet voor nodig. 3. Daar we vlak bij Duitsland wonen heb ik naast de Benelux-kaart ook de Duitsland-kaart gekocht. In totaal een uitgave van € 215. Beide kaarten vertonen zoveel fouten dat ik nu rondrij met een 32 Gb micro-SD kaart in mijn 62s met daarop beide Garmin kaarten en OFM en OSM kaarten. De Garmin kaarten gebruik ik hooguit nog als ik dicht bij een cache de laatste details wil zien,.
JQ en LQ Geplaatst 31 augustus 2014 Geplaatst 31 augustus 2014 Onze Garmin +62 ST loopt vast bij profiel laden. Kent iemand dit probleem? Jq en Lq
Aanbevolen berichten