Spring naar bijdragen

Wat is het aantal ongearchveerde caches in Nederland?


Biertje

Aanbevolen berichten

Als ik weer eens enthousiast over mijn nieuwe hobby vertel, krijg ik regelmatig de vraag hoeveel caches er in Nederland liggen.

Bij de statistieken ('meest bezochte caches') staan er nu 1072 vermeld, maar dat is inclusief de gearchiveerde.

Hoe vind ik het aantal caches dat je vandaag de dag daadwerkelijk nog kan vinden en loggen?

 

Biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je op de .com site caches in Nederland zoekt krijg je niet de gearchiveerde caches. De tijdelijk buiten bedrijf zijnde staan er wel bij.

 

Deze pagina (even doorklikken op seek> ) geeft op dit moment 913 caches in Nederland aan.

 

edit: ik zie dat Reintje de Vos me net voor was.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij toeval kwam ik vandaag deze site tegen.

Hier vind je alle Nederlandse, Duitse, Belgische, Franse en ga zo maar door caches. Helaas staan ook de gearchiveerde caches er tussen, maar even zo goed zal het aardige informatie verschaffen.

 

Het grappige is dat je precies kunt zien de hoeveelste cache wereldwijd de eerste Nederlandse Amsterdam Urban 1 cache was of de hoeveelste cache je eigen cache is.

 

Ik denk dat als williii zijn statistische kennis hier overheen laat gaan, er nog wel eens aardige wetenswaardigheden uit voort kunnen komen :thumbup:

 

Groetjes Ruud :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij toeval kwam ik vandaag deze site tegen.

Hier vind je alle Nederlandse, Duitse, Belgische, Franse en ga zo maar door caches. Helaas staan ook de gearchiveerde caches er tussen, maar even zo goed zal het aardige informatie verschaffen.

 

Het grappige is dat je precies kunt zien de hoeveelste cache wereldwijd de eerste Nederlandse Amsterdam Urban 1 cache was of de hoeveelste cache je eigen cache is.

 

Ik denk dat als williii zijn statistische kennis hier overheen laat gaan, er nog wel eens aardige wetenswaardigheden uit voort kunnen komen :dribble:

 

Groetjes Ruud :(

ja het bestaan van de pagina wist ik maar dit had ik nog niet gezien.

 

er is een heel hoop info van af te halen over caches.

zo zijn er draadjes naar bijzondere caches,meerdaagse caches

enz enz en ook nog per gebied te bekijken.

 

een hele leuke link.

 

 

gr twinlife(die deze cach http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...s.aspx?ID=73993 boven aan het verlanglijstje heeft staan) :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik kijk vaak op de zoeksite van gc.com om rond mijn thuiscoordinaten de caches te bekijken.

Zo kan ik zien hoeveel km de volgende cache van mijn thuishaven verwijderd is.

 

Ik vind het alleen lastig dat je op de site steeds

* by coordinate moet aan klikken en vervolgens steeds

* N coordinaat

* E coordinaat

moet invullen en seek moet drukken.

 

Weet iemand of dit ook rechtstreeks in de link in te passen is, zodat je meteen naar de resultpage gaat zonder het bovenstaande te hoeven op te voeren.

 

De url is http://www.geocaching.com/seek/nearest.asp...=141&submit3=GO hier zou dus iets achter moeten. Maar wat/hoe? :unsure:

 

Die link gebruik ik dus nu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan , dat je ook weleens op je "eigen" cache-pagina komt. Rechtsbovenaan kun je dan de dichtsbijzijnde caches aanklikken. Klik je op "filter finds", dan krijg je zelfs de nog niet door jou bezochte. Heel makkelijk dus. Ik hoop dat eea duidelijk was, want ik beschrijf eea nu even uit 't blote hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pentagram

 

Hartelijk bedankt voor de tip.

Wist ik inderdaad niet. (terecht Newbie? :thumbup: )

 

Nu kan ik ook een snelkoppeling opbouwen om rechtstreeks hier heen te gaan zonder naar mijn cachepagina te gaan.

 

www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?origin_lat=50.85&origin_long=6.01666666666667&f=0

 

Het is dus opgebouwd na lat= vul je dus je eerste 4 coordnaatcijfers in in mijn geval dus 50.85 en achter long= je oost coordinaat.

achter f= vul je 0 in als je ook je gevonden caches wil zien en 1 als je alleen de niet gevonden caches wilt vinden.

Leuk! Nogmaals bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reintje de Vos

 

Dat is inderdaad een hele mooie optie. Ik gebruik die ook al vanaf het begin dat ik die site ontdekt had.

Mijn locatie Zuid Limburg.

 

Ik vraag me wel eens af - je bent de programmeur - is het niet mogelijk dat als we de kaart oproepen dat de door mij gevonden caches de kleur rood of een nog niet bestaande kleur krijgen. Zie je meteen wat je hebt gehad en wat nog moet. Nieuwe caches zijn dan ook meteen zichtbaar.

Al je gevonden caches staan toch in een database en de kaart leest de database toch ook uit, of niet?

 

Is dit misschien een idee.

 

Er zijn in een ander draadje al eens verschillende ideeën geopperd maar ik weet niet meer of dit er één van was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

schatzoeker,

 

Wat ik doe om een kaart met gevonden (of juist niet-gevonden) caches te genereren, is door op geocaching.nu te stemmen op al mijn gevonden caches. Vervolgens kun je een kaart samenstellen door bijvoorbeeld alleen de caches te laten zien waarop je niet heb gestemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...is het niet mogelijk dat als we de kaart oproepen dat de door mij gevonden caches de kleur rood of een nog niet bestaande kleur krijgen. Zie je meteen wat je hebt gehad en wat nog moet. Nieuwe caches zijn dan ook meteen zichtbaar.

Op dit moment worden er achter de schermen op de site wat technische veranderingen doorgevoerd. Het resultaat daarvan zal o.a. deze functie zijn. Nog even geduld dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...