Fotogravinnetje Geplaatst 27 februari 2011 Geplaatst 27 februari 2011 For your information: alle gebruikte gegevens voor het vinden van de bewuste cache waren door CO via internet gedeeld. Alleen niet via gc.com
team rocky Geplaatst 27 februari 2011 Geplaatst 27 februari 2011 Kan ik hier een kroket met mosterd bestellen?
kdv Geplaatst 27 februari 2011 Geplaatst 27 februari 2011 (bewerkt) Zelf vind ik een log van iemand die geen proefloper/-puzzelaar is en ook niet voor publicatie de coords al gekregen heeft en de cache toch voor publicatie weet te loggen een FTF, of je zou een dergelijke log moeten afkeuren. Tja, het ligt een beetje aan de definitie van FTF denk ik. Ik interpreteer het gebruik ervan eigenlijk als 'de winnaar van de race waarvan online publicatie als het startschot geldt', maar als je het gewoon letterlijk neemt (de eerste vinder), dan is dat niet aan online publicatie gebonden. Omdat ik weet dat de FTF-race voor sommigen een ware sport binnen de sport is, zou ik zelf die podiumplaats niet wegkapen voordat het startschot is gelost. Maar daar zijn volgens mij verder geen officiële regels voor. P.S. Leuke signature, thex 27 februari 2011 bewerkt door kdv
thex Geplaatst 27 februari 2011 Geplaatst 27 februari 2011 Online publicatie is ook een beetje dubieus begrip. Afhankelijk van welke server bij .com je bedient, kun je een half uurtje langer wachten tot jouw ip adres geserv ices wordt en die betreffende server is bijgepraat. Dat heet replicatie.
dutchgoldwing Geplaatst 27 februari 2011 Geplaatst 27 februari 2011 het kan en het mag ! toen ik laatst "Zwerven over een zandbank" liep ging mijn gps piepen op een chirp signaal. toen ik deze laade kwam ik op een 2e chirp locatie. toen dus nog maar even verder gelopen.maar kon verder niets vinden :-( dus maar even mobiel internet (GC.com) geraadpleegd. maar daar stond niets over een chirp cache in de buurt. dus maar "Zwerven over een zandbank" afgemaakt. en paralel aan mijn liepen vermoedelijk 2 cachers die zich een beetje verdacht gedroegen.(leggers of proeflopers ) heb ze nog wel goed in de gaten gehouden maar zag ze helaas niets verstoppen. dus geen gouden smilie voor mij deze keer. toen ik thuis was kwam na een uurtje de chirp cache online. 2 weken later de volledige cache gelopen en toen wel kunnen omzetten in een gele smilie. gister met team travel wolf gesproken die al een half jaar geleden een nog niet geplubliceerde cache hebben gevonden. deze cache staat nog steeds niet online. ook al diverse keren een cache gevonden die ik eigelijk niet deed. maar door goed op te letten kan je wel eens een cache vinden die niet op de planning staat of nog niet online.
Triskelle Geplaatst 27 februari 2011 Geplaatst 27 februari 2011 Gevonden en gelogd ... lijkt mij een found pur sang. Er wordt geen FTF geclaimd ... alle metaal-jagers kunnen gaan slapen. Welbeschouwd was de getipte vinder een proefloper.
Zuurtje Geplaatst 27 februari 2011 Geplaatst 27 februari 2011 Hallo allen, Deze week verscheen hier in de regio een nieuwe traditional online. ( Published: February 26 by GeoGuy.) Leuk voor de goudjagers in de regio. Erg verbaasd waren we dan dat op de pagina van deze cache, na publicatie, een log verschijnt met de datum 12 december 2010. Voorkennis en een gekregen coördinaat van de legger dus ? Nou vragen wij ons af of dit überhaupt kan/mag. Moet zo'n log eigenlijk niet gewoon door "reviewer" verwijderd worden? Of moet de legger hierover op de vingers getikt worden? Het zal ons verder worst zijn maar we vragen ons af of dit zo moet. Graag jullie reacties. Ik heb als CO al eens een paar proeflopers laten loggen en op de cachepagina aangegeven dat die cache [ik als CO] niet meewerkte aan de FTF-gekte. Uiteindelijk is de CO, binnen de grenzen die .com stelt, koning []. Zonnig spoor Zuurtje
handleiding Geplaatst 27 februari 2011 Geplaatst 27 februari 2011 zelfde gisteren meegemaakt, nou maakt het mij niet uit wie goud heeft of niet maar dat is wel de vraag FTF or not FTF thats the question dus Wist wel dat deze serie er aan zat te komen , maar ga niet elk uer van de dag op een willekeurige plaats zoeken voor een cache Geen goud maar zilver, jammer dan. Het is en blijft een spelletje
Travel Wolf Geplaatst 28 februari 2011 Geplaatst 28 februari 2011 (bewerkt) Ik heb een cache legaal gelogd op 4 mei 2010, omdat ik per toeval die kist heb gevonden in de buurt van Norg (Drenthe). Ik zocht samen met Walking Spirit destijds een andere cache... we hadden een rekenfout en kwamen in dit stukje bos uit. Daar naar een logische cache-locatie gekeken... en ja hoor, daar vond ik een keurige munitiekist met logboek. Logboek getekend... daarna nog eens achter het oor gekrabd... logboek was wel erg leeg... en bedacht dat ik een andere cache aan het loggen was... Dit bleek dus echter een ongepubliceerde cache... Deze cache is nog steeds niet online. Ik heb destijds contact gehad met de owner en die vond het ook wel grappig! En of ik nu wel of niet FTF ben? lekker belangrijk... mijn naam staat in het logboekje... En de volgende dag heb ik alsnog de cache gevonden waarvoor ik de mooie boswandeling had gemaakt, en daar gaat het om tenslotte. Moraal: het kan ook wel eens per ongeluk of per toeval gebeuren... 28 februari 2011 bewerkt door Travel Wolf
flet Geplaatst 28 februari 2011 Geplaatst 28 februari 2011 Kan het niet zo zijn dat deze cache al op een andere site gepubliceerd is? Onze cache Hieraigo was ook al online op een andere site voordat hij op GC.com gepubliceerd was. Deze cache was al door twee teams gelopen voordat hij bij GC.com online kwam. Dat kan dus gewoon.
Travel Wolf Geplaatst 28 februari 2011 Geplaatst 28 februari 2011 Kan het niet zo zijn dat deze cache al op een andere site gepubliceerd is? Onze cache Hieraigo was ook al online op een andere site voordat hij op GC.com gepubliceerd was. Deze cache was al door twee teams gelopen voordat hij bij GC.com online kwam. Dat kan dus gewoon. In het door bij beschreven geval niet. De cacheowner zou hem gewoon bij geocaching.com gaan uitbrengen. Het is ook een team dat al lang aan cachen doet, dus dat komt t.z.t. wel goed ga ik vanuit.
Aanbevolen berichten