andemo Geplaatst 29 januari 2004 Geplaatst 29 januari 2004 Hoor net dat er weer een item op tv is geweest over geocaching. Ikzelf heb het niet gezien, maar men verelde mij dat er iemand vertelde dat er een wedstrijd wordt gehouden en hij nummer 1 stond en ook over een stel dat overal een hoefijzer in gooit. Heeft iemand dit Item gezien?
Lex Geplaatst 29 januari 2004 Geplaatst 29 januari 2004 Nee, ik heb het niet gezien maar ik denk dat je dit bedoelt. ++ Lex ++
hatsjoe Geplaatst 29 januari 2004 Geplaatst 29 januari 2004 Heeft iemand dit Item gezien? Mijn vader belde me op toen het al aan de gang was. Heb zelf alleen de laatste tien seconden gezien Volgens mijn vader vertelde de persoon op de tv dat hij de meeste caches had gevonden, maar dat het daar eigenlijk niet om ging maar om de aardigheid. Thea
SplinterTeam Geplaatst 29 januari 2004 Geplaatst 29 januari 2004 Hallo allemaal, als alles goed gaat hebben we dit interview binnenkort online bereikbaar vanaf mijn website. Teco Boot (de gefilmde) zal een video ter beschikking stellen die ik(eigenlijk mn schoonpa) geschikt ga maken voor het web(mpg/avi/wmf). Dus nog even geduld. Ik laat het weten als het er staat. groeten SplinterTeam
8BG Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 Het lollige is dat ik gisteren tijdens het cachen door Amsterdam ook een deel van de uitzending heb gezien, bij Expert op de Utrechtsetraat Geen geluid, slechts van buiten naar binnen getuurd, meende ik dat het Teco en Marja waren, bij de cache Tweelingen. Welke zender het uitzond is mij onduidelijk, omdat op de plek waar nochthans het logo van de zender zichtbaar is, alleen te lezen was dat deze televisie nu maar 3750 euro's kostte.
Klompengatters Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 was een uitzending van nl.net op nederland 1, iedere werkdag rond 16.05. Die zenden allerlei regionale tv items uit die reeds eerder door een regionale tv zender zijn uitgezonden. Gisteren dus een item van tv drente over geocaching. Was leuk om te zien, zeker omdat wij nog maar beginnelingen zijn in geocaching land.
JandeBeHanger Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 Yes, ik heb het gezien op mijn videoband. Gewoon de video voeren met een band van 3 uur, het toestel op TV Drente zetten en zuigen maar! De volgende dag even zoeken en daar had ik de reportage
Kruimeldief Geplaatst 30 januari 2004 Geplaatst 30 januari 2004 Het lollige is dat ik gisteren tijdens het cachen door Amsterdam ook een deel van de uitzending heb gezien, bij Expert op de Utrechtsetraat .......{}............ alleen te lezen was dat deze televisie nu maar 3750 euro's kostte. Hee, die TV heb ik gisteren ook gezien bij Expert. Zit Teco daarin? Leuk. Ben benieuwd wanneer het online komt. Leuk om er foto'tjes enz van te maken. Net als vroeger met de BEN reclame GRTZ Kruimeldief Ik vertrouw twee mensen: de een ben ikzelf en de ander ben jij niet.
Lex Geplaatst 31 januari 2004 Geplaatst 31 januari 2004 Niet echt geocaching, of je zou het moeten zien als een bijzonder soort travelbug, maar wel GPS gerelateerd. En tot mijn genoegen wordt in dit krantenstukje de werking goed uitgelegd Satelliet bewaakt straks gevangenenVan onze correspondent België zet van oktober af satellieten in voor de bewaking van gevangenen die onder elektronisch toezicht hun straf thuis uitzitten. Aan hun enkelband komt een gps-ontvanger die via satellietsignalen precies kan bepalen waar de gedetineerde zich bevindt. Een gsm-zendertje in dezelfde enkelband seint die informatie vervolgens door naar een controlecentrum. Volgens de Belgen gaat het om een wereldprimeur. ,,We kunnen de gedetineerden straks dag en nacht lokaliseren'', zegt Ralf Bas, hoofd van het Nationaal Centrum voor Elektronisch toezicht. Justitie in België maakt veelvuldig gebruik van elektronisch toezicht thuis om de overvolle gevangenissen te ontlasten. Net als in Nederland dragen de gevangenen een enkelband die radiosignalen uitzendt naar een ontvanger in de woning. Zodra de veroordeelde het huis verlaat, vervalt het contact. Dat verandert met de satellietbewaking. Volgens Bas is het niet in de eerste plaats de bedoeling de gevangenen constant in het oog te houden. Het systeem moet vooral hun reïntegratie in de samenleving vereenvoudigen. Ze hoeven niet meer aan huis gekluisterd te zitten, maar kunnen een opleiding volgen, in therapie gaan of werken. Wel krijgen ze een strak tijdschema opgelegd waaraan ze zich moeten houden. Zodra ze daarvan afwijken, kan justitie ingrijpen. Dergelijke stukjes kunnen helpen het publiek duidelijk te maken dat je GPS-ontvanger echt geen locatiegegevens via de satelliet verstuurt, daar heb je een bijzondere versie voor nodig die zich van iets als een GSM-netwerk bedient. ++ Lex ++
Wij Drie Geplaatst 31 januari 2004 Geplaatst 31 januari 2004 Satelliet bewaakt straks gevangenenVan onze correspondent Ze hebben daar bij het Algemeen Dagblad iemand die iets van GPS's (en geocachen) afweet. Ik ben benieuwd of hij dit stukje toevallig geschreven heeft. tot cache, team Wij Drie
8BG Geplaatst 31 januari 2004 Geplaatst 31 januari 2004 Het lollige is dat ik gisteren tijdens het cachen door Amsterdam ook een deel van de uitzending heb gezien, bij Expert op de Utrechtsetraat .......{}............ alleen te lezen was dat deze televisie nu maar 3750 euro's kostte. Hee, die TV heb ik gisteren ook gezien bij Expert. Zit Teco daarin? Leuk. De hele accesoirelijst van de TV heb ik verder niet bekenen. Neem maar van mij aan dat als je een dag door de sneeuw in Amsterdam hebt lopen zwoegen, voor de etalage van de Expert aan de Utrechtstetsraat (rotwoord om te typen!!) een van de laatste plekken op aarde is waar je wilt zijn (wat een (on)zin!). Wel iets over 100 hertz, flatscreen, maar niets over Teco. Zal wel te alledaags zijn, om Teco op je TV te hebben. Wat doe jij bij Expert eigenlijk??
Peetee Geplaatst 31 januari 2004 Geplaatst 31 januari 2004 Utrechtstetsraat (rotwoord om te typen!!) Dat blijkt. Het is: Utrechtsestraat
8BG Geplaatst 31 januari 2004 Geplaatst 31 januari 2004 Utrechtstetsraat (rotwoord om te typen!!) Dat blijkt. Het is: Utrechtsestraat Dank Peetee. Feit is dat je er toch niet wezen wilt, na een dag door de regen zwoegen, daar langs die Utrechstesrtaat.
Kruimeldief Geplaatst 31 januari 2004 Geplaatst 31 januari 2004 Wat doe jij bij Expert eigenlijk?? Wat doe jij in de Utrechtsestraat? GRTZ Kruimeldief Zijn Expert zit in een overdekte winkelcentrum en daar zie je geen sneeuw, ook geen teco op de flatscreen trouwens. GRTZ Kruimeldief Naakt is niets aan.
Lex Geplaatst 18 februari 2004 Geplaatst 18 februari 2004 Daar is hij weer! Op 31 januari heb ik met genoegen een stukje uit het AD geciteerd met daarin een correcte uitleg over een traceringssysteem. En dan nu een stukje uit het kwaliteits! zusterblad NRC: BERLIJN, 17 FEBR. Duitsland krijgt voorlopig geen hypermodern systeem voor tolheffing op vrachtauto's. Vanochtend heeft de regering het contract met de leverancier van het in aanbouw zijnde systeem opgezegd. In de toekomst zullen vrachtauto's die over Duitse autosnelwegen rijden daarom weer over het traditionele Eurovignet moeten beschikken. Het nieuwe Duitse tolsysteem moest het meest geavanceerde systeem in Europa worden. Vrachtauto's die een tolweg benutten zouden door een satelliet worden geregistreerd. Vervolgens zou een computer in de vrachtauto de prijs voor de rit berekenen. De kosten zouden daarna via gsm doorgegeven worden aan een centrale computer, die op zijn beurt een rekening zou sturen aan de expediteur. Is het nu werkelijk zo moeilijk? ++ Lex ++
Aanbevolen berichten