Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Powertrail, powertrail........

Op zich is een totale wandeling van 15 km wel een lekker verzetje, zo vindt Broedertje. :yes:

En tja over het aantal caches kun je altijd discussiëren, maar hij vindt 32 toch een behoorlijk aantal :thumbup:

En voor al die mensen die het dan toch niet een echte Powertrail vinden heeft Broedertje nog wel een voorstel zodat het toch een powertrail wordt.

Bij elke cache 50 push up's en 50 sit up's :dribble:

Dan heb je volgens hem helemaal wel een Powertrail :lol1:

Geplaatst
LOL ik kan niet wachten op dat rondje nederland xxl Powertrail in het kwadraat .......

Het idee van rondje Nederland XXL is juist geen powertrail te maken, maar gewoon 1 leuke tocht. Op het eind is 1 cache te vinden en tijdens de route krijg je alles van nederland te zien.

Geplaatst

Dat ligt ook weer aan hoe je het begrip powertrail uitlegt, maar zoals door de meeste en ook de org. gezien, veel kokertjes kort op elkaar, is Rondje Nederland XXL inderdaad absoluut geen powertrail.

Maar voor iemand die onder powertrail verstaat:

Als ik zelf bijv. denk aan een "powertrail", dan kan dat al 1 cache zijn;

1 cache, die ergens op een plaats ligt, waar je bijv. na een hike van twee dagen over steile bergpaden, met onderweg diverse inspannende opdrachten om de dta voor je eindcoord te bemachtigen, de eindcache bereikt.

Dan is Rondje Nederland XXL wel een powertrail.

groetjes GeoVlinder

Geplaatst

Wat is eigenlijk de definitie van een "powertrail"? Wie heeft die term verzonnen? en met welk idee in het achterhoofd.

Om er weer op terug te komen :

nmm. is een powertrail een route cq. traject waarlangs op relatief korte afstanden een zeer groot aantal caches geplaatst werden waarbij de route , de cachelokaties en het soort cache volledig ondergeschikt zijn aan de uitdaging om alle caches in 1 run en in zo kort mogelijke tijd te proberen te vinden en te loggen .

Het aantal is zdd. het fysiek zeer zwaar is eea. te volbrengen in 1 run.

Een uitputtingsslag dus, die lang niet iedereen aan kan. :crybaby:

Ik denk ook niet dat het om de puntjes op zich gaat: pure competitie met jezelf en/of anderen die dezelfde uitdaging aangingen. :thumbup:

Afdeling : geocaching goes extreme ! :eek:

Dan valt de opzet met de 32 caches in een mooie wandeling daar niet onder dus, want cachelokaties en soort cache zijn niet ondergeschikt gemaakt aan de prestatieslag. Iedereen kan dat makkelijk in 1 keer volbrengen . Een leuke route dus. Had ook een mooie multi kunnen zijn. Dan zou ik hem graag doen.

Zo gedefinieerd zou ik er zelfs de uitdaging van in zien ! :blush:

Geopatra.

Geplaatst

Een powertrail is in mijn ogen een aantal (bij elkaar horende) caches die op een dusdanige afstand van elkaar liggen dat ze in relatief korte tijd na/achter elkaar te loggen zijn. De locatie is hierbij geen criterium. De nadruk ligt op het in korte tijd veel caches kunnen loggen.

Geplaatst

Ons plan om dan langs een dijk een x aantal totaal oninteressante kokertjes te leggen op circa 161 meter van elkaar gaat dan maar gewoon Edese dijktrail heten ofzo.

Er staan geen powerlines op de route, dus geen powertrail.

Geplaatst

Bijvoorbeeld: Rondje Nederland XXL

Hoe staat het daar mee trouwens? Ik vind hem wel onder de noemer powertrail vallen.

Powertrail volgens Urban Dictionary: powertrail isn't defined yet.

Geplaatst

Een powertrail zou een krachttoer moeten zijn, een prestatie die respect afdwingt, maar bij de meeste powertrails is het tegendeel het geval. Doorgaans is een powertrail uitgezet om puntjesjagers zo vaak en efficiënt mogelijk te laten scoren binnen de regels die gc.com stelt (afstanden tussen caches). Een puntjesjager gaat voor snelle kicks en de illusie dat de som van vele onbeduidende prestaties gelijk staat aan één prestatie van betekenis. Elk puntje is een schouderklopje en een route met veel schouderklopjes is een 'powerboost' voor het gevoel van eigenwaarde. Bij een powertrail gaat het niet om locaties (iemand verstopt op een bijzondere plaats ...) maar om ego's. Voor zover een powertrail iets met geocachen te maken heeft, zou je het een vorm van therapeutisch cachen kunnen noemen.

Geplaatst
Hoe staat het daar mee trouwens?

Al 86% van de route is bezet door routemakers en 23% van de route is nu al klaar. We hopen dat hij voor de zomervakantie online is.

Zie voor meer informatie ons topic: Rondje Nederland XXL

Dat zou gaaf zijn!

Een mooi doel voor in de zomervakantie: Rondje Nederland XXL volbrengen.

Ik ben heel nieuwsgierig.

Veel succes met het volbrengen van de route!

Geplaatst

Volgens mij horen die XXL postjes niet in dit draadje! Kan je beter koppelen aan het bestaande XXL draadje.

Werkt verwarrend en is ook geen powertrail van één maker (nog een ingredient voor een powertrail). XXL is gewoon een extreem lange automulti, want vast niemand gaat hem lopen of fietsen in 1x.

Powertrail is één herkenbare (d.m.v. naamgeving) route van caches die om de minimaal 161 tot max 322 meter zijn geplaatst, gelegd door één maker en tenminste 20 caches bevat! Anders is het wel erg summier. De kunst van ee powertrail is om hem ook in 1x te volbrengen. Anders is het gewoon een zwikje tradies :rolleyes:

Geplaatst

Werkt verwarrend en is ook geen powertrail van één maker (nog een ingredient voor een powertrail). XXL is gewoon een extreem lange automulti, want vast niemand gaat hem lopen of fietsen in 1x.

Tenminste 1 iemand gaat deze zomer een week of drie fietsen... :dribble:

Oh sorry, off topic.

Geplaatst

Helemaal waar, zo zorry, geen XXL meer hier.

Andere vraag:

Het aantal meters in de afstandsregel die Prof.X. geeft, dus tussen 161 en 322 m, zijn dat 'officiele' afstanden?

Ik weet dat 161 m de minimale afstand is tussen twee caches en dat je er anders 1 multi van moet maken.

En heb ook gelezen: don't go cache crazy and hide a cache every 600 feet just because you can.

Maar is er ook een maximale afstand?

(Kan mij voorstellen dat de onderlinge afstand niet te lang moet zijn, omdat het min van 20 caches dan wel een heel lange trail kan geven)

Misschien anders ipv Power Trail een Ultra Trail (a la de Ultra lopers die meerdere marathons achter elkaar lopen)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...