Yipdijck Geplaatst 14 februari 2011 Geplaatst 14 februari 2011 Wij hebben een (denken wij) leuke tocht uitgezet door de Loonse en Drunense duinen, we hebben nog niets geplaatst maar hebben de WP's bepaald. Ik heb de boswachter die over dit stuk gebied gaat een mail gestuurd omtrent het verkrijgen van toestemming. Nu wil hij graag een plattegrondje waar de WP's aangegeven worden, zodat hij kan zien hoe onze route loopt! Is natuurlijk een hele logische reactie! Maar hHoe kan ik zo'n plattegrondje maken? Iemand een tip??? Dank je wel alvast!
ikke Geplaatst 14 februari 2011 Geplaatst 14 februari 2011 Gewoon een screenshot met google earth. En dan de coordinaten (pushpins) weergeven ?
Wad-Seekers Geplaatst 14 februari 2011 Geplaatst 14 februari 2011 Als je mapsource hebt is het niet zo moeilijk. Dan haal je je tracklog op. En je maakt een "foto" van je scherm: ctrl+prtsc (ergens boven in) start paint en plak die "foto" in een leeg bestand met ctrl+v. Dan krijg je dit:
Chrizmo Geplaatst 14 februari 2011 Geplaatst 14 februari 2011 Nog een optie: Via Google Maps een route uitzetten met "via's" tot het eind van de route. Lijkt veel werk, maar is zo gedaan met knippen en plakken van de coordinaten. Het routekaartje kun je vervolgens ook weer knippen en plakken, en/of opslaan in Google Maps voor eigen archief.
Team Tabak Geplaatst 14 februari 2011 Geplaatst 14 februari 2011 Inderdaad, binnen Mapsource (met bijv. de topografische kaart van het gebied) voer je de door jouw gevonden waypoints in. Dan een schermafdruk maken. Dan heeft Ko (de Boswachter...) zowel de plekken als de coördinaten. Sommigen zijn erg handig met oziexplorer. Als je toevallig een kaart hebt van jouw omgeving, dan kun je ook met dát programma een prima afdruk maken. Maar Google Earth leent zich er ook goed voor. Al schrijvende stel ik vast, dat er vele wegen naar Rome leiden.... aaahhhh naar Ko!
Sivota Geplaatst 14 februari 2011 Geplaatst 14 februari 2011 Er zijn inderdaad wel vaker boswachters die er naar vragen. Redenen om de route even te willen zien zijn bijvoorbeeld: Bekijken of je door hele kwetsbare stukken komt, of dat er voor volgend jaar al in de planning zit om een stuk land af te zetten of paden te verleggen. Dan kan dat meteen worden aangegeven en besproken. Misschien is jullie route prima, maar soms wordt er gevraagd om deze iets te verleggen. De meeste boswachters werken overigens zelf met kaarten in RD grid. Misschien handig om ook even om te zetten wanneer er eventueel ook de coördinaten gevraagd zijn.
TuuronTour Geplaatst 14 februari 2011 Geplaatst 14 februari 2011 Misschien een overbodige vraag, maar heb je al alle caches in het gebied gelopen? Dan weet je nl. ook zeker dat er geen onbedoelde overlap is met andere caches en is de kans groter dat de cache goedgekeurd wordt door zowel boswachter als de reviewer.
Yipdijck Geplaatst 14 februari 2011 Auteur Geplaatst 14 februari 2011 Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik ga eens uitproberen en kijken wat er lukt! We hebben de andere routes in de buurt ook gelopen en we denken dat we overal rekening mee gehouden hebben! Groetjes Kim
Aanbevolen berichten