Spring naar bijdragen

Prikstok


junior504

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Pas begonnen met Geocachen. Al verschillende caches gezien waar je 'n prikstok voor nodig hebt.

Aangezien ik als het weer wat beter wordt graag met m'n racefiets ergens 'n cache wil loggen mbv 'n prikstok is dit moeilijk mee te nemen.

Vandaar mijn vraag: weet iemand 'n prikstok te koop die je bijvoorbeeld in elkaar kunt schuiven om wat makkelijker mee te kunnen nemen (rugzak).

 

Junior504

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Daar heb je weinig aan op een racefiets..... tenzij je hem afzaagt op 30 cm. Gewoon een setje heel goedkope uitschuifbare nordic walking stokken kopen (of iets dergelijks). Kun je invouwen (vaak in drie gedeeltes). Dan houd je een lengte van pakweg 40 cm over. Werkt ideaal.... Kun je opzij van je rugzakje bevestigen.

 

Inmiddels liggen er honderdduizend nooit meer gebruikte nordic walking stokken op zolders en in schuurtjes, dus even speuren bij familie, vrienden of op Marktplaats en je bent voor 10 Euro het baasje....

 

Handig is ook dat deze stokken een ijzeren punt hebben. Moesten deze week een magnetische cache uit een 50 cm diepe PVC buis halen.... Even de stok naar binnen en voila..... Dat gaat je met die houten bezemsteel niet lukken...

 

Kortom, mogelijkheden zat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien zijn er nog geocachers die voor je een zogenaamde "opvouwbare infuusstok" hebben liggen en die niet meer gebruiken.

Deze zijn ook nog wel eens bij dumpzaken te krijgen, maar moet je een beetje geluk hebben.

Je kunt een prikstok die daarop is gebaseerd ook nieuw kopen en wel HIER

Ik heb zelf zo'n infuusstok en die past opgerold in je jaszak of een riemtasje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat je met die houten bezemsteel niet lukken...

 

Kortom, mogelijkheden zat....

 

 

:lol1: Ging natuurlijk om het hele topic......

Er staan wat meer suggesties in, m.n. op de eerste pagina's.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Skuusjme.... Heb niet verder gekeken dan pagina 1 en bleef dus hangen aan de houten bezemstok, die ik in gedachten al zag vastgebonden op de eenzame fietser, die daardoor verplicht in een hoek van 90 graden de wind van Boudewijn de Groot trotseerde.... En dan bedoel ik de wind, die Boudewijn in zijn lied beschrijft en niet de wind die hij laat na zijn kapucijners met spekkies.... voordat er weer een weerwoord komt.... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een flexibele prikstok, die met een soort remkabel strak gezet wordt

kan je bij een hengelsportzaak vaak wel kopen voor 20 euries

deze kan je bijna oprollen, geweldig compact

Alternatief is een opvouwbare wandelstok bij de anwb, daar een keilbout in schroeven (draadeinde opvullen met ringen en een moer) en dan de dop er weer op. Heb ik mee op lange tochten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Allen bedankt voor uw reacties.

Heb zoals Handleiding voorstelde 'n opvouwbare wandelstok gekocht (bij Comfortland) en er 'n keilbout ingezet en daarop de dop weer geplaatst.

Past makkelijk in 'n rugzakje en kun je zo in elkaar schuiven. Op de cache plaats dop eraf en prikken maar.

Groetjes Junior504.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie net dat je via internet ook een opvouwbare blindenstok kunt kopen, kost ongeveer 20 euro.

Om de een of andere reden vind ik dat een vreemde combinatie: iemand die cache zoekt met een blindenstok.... :lol1:

Nou, GPS helpt al jaren blinde mensen.

Zelfs via Groundspeak is er info over te vinden.

En als de prikstok "ploink" laat horen dan kan ook een blinde de cache loggen!

Lukt helaas alleen bij echte ammoboxen en niet bij micro's.

 

Maarre....ik snap 'm wel hoor B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zie net dat je via internet ook een opvouwbare blindenstok kunt kopen, kost ongeveer 20 euro.

Om de een of andere reden vind ik dat een vreemde combinatie: iemand die cache zoekt met een blindenstok.... :lol1:

 

Nou, als je sommingen ziet zoeken :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb na een gemiste cache maar een oude hengelsteun uit de schuur gevist. Een metalen staaf van een centimeter of 45 lang, ik hang 'm wel ergens aan de zijkant van m'n rugtas. Stevige plantschep in de tas voor het geval er toch wat gegraven moet worden. Ik ga er vanuit dat je toch nooit heel veel dieper dan een centimeter of 10 diep hoeft te zoeken zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...