Spring naar bijdragen

Mysteries Op Oregon 450


FritzoNL

Aanbevolen berichten

Ik heb als premium member bij GC.com de mogelijkheid om (zo veel mogelijk althans) paperless te cachen. Dat werkt tot nu toe goed bij de meeste van de caches die ik heb ingeladen.

Maar wat is nou de slimste of beste manier om mysteries op je gps te zetten? Want de uiteindelijke coördinaten moet je eerst bij elkaar puzzelen, en als je een cache van de site laadt, krijg je dus de "fake" coördinaten in je toestel. Passen jullie de ingeladen cache-coördinaten aan in de gps als je de puzzel hebt opgelost? Of doe je dat met mapsource door een nieuwe cache aan te maken met de juiste coördinaten (maar dan mis je dus de info die bij de cache hoort van GC.com)??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat probleem had ik met mijn nieuwe 62st ook. Maar het programmaatje GSAK is de ideale oplossing. Ik ben er zelf nog niet heel handig mee. Maar je kan een pocketquery aanmaken van een gebied. Deze oproepen in GSAK en dan de mysterycoordinaten aanpassen. Daarna de cache(s) naar je gps sturen, ook met GSAK. En dan heb je alles :)

 

Ah. M&M was mij voor

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik GSAK (nog) niet. Maar wat ik doe als ik een mysterie heb opgelost, gewoon de mysterie op mijn Oregon zetten, zodat ik de cache kan loggen als found als ik hem heb gevonden op de antwoord-coordinaten. Die zet ik als waypoint in mijn Oregon met als naam een afkorting die op de naam van de geocache lijkt. Zo heb ik bijvoorbeeld de cache Praatjesmaker (Gouda) als mysterie op de Oregon staan en als waypoint PRM .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..of nog even wachten totdat de mogelijkheid van aanpassen van de coördinaten ook gewoon op geocaching.com wordt geboden (nu onder review): "This idea is being considered for implementation at some point in the future. "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al mijn opgeloste puzzels zet ik als waypoint in mijn Oregon, met een rood vlaggetje. Zodra ik 'm vind, maak ik het vlaggetje groen. En dat synchroniseer ik dan ook weer met Garmin BaseCamp (Mac gebruiker, dus geen GSAK :-( ), waar ik de waypoints na oplossen invoer.

 

Voordeel is dat ik altijd inzicht heb waar ik heen "moet", om mysterie caches te vinden: namelijk daar waar de meeste rode vlaggetjes op mijn kaart staan.

 

hlk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op m'n netbook met windows doe ik het idd via GSAK, op m'n desktop met linux (ubuntu 10.9 64-bit) doe ik het met open cache manager (ofwel ocm). In beide gevallen heb je de optie 'corrected coordinates', waarbij de gecorrigeerde coordinaten in je gps terecht komen. Maar ik ga ook zelden op stap zonder eerst te kijken wat er voor caches in de buurt liggen en of ik alle mysteries ook opgelost heb. Niet-opgeloste mysteries (behalve bonuscaches) zet ik dan ook gewoon niet in m'n gps, zodat ik me niet kan vergissen met de coordinaten tijdens het cachen. Ging van de week trouwens niet helemaal goed. Ik had een puzzel opgelost, oplossing kwijtgeraakt, nog een keer de puzzel opgelost en de laatste kleine aanpassing vergeten... Ter plaatse kon ik de cache dus niet vinden. Ik pak de omschrijving erbij (in GSAK, gps is niet geschikt voor paperless cachen) en denk: zou ik die aanpassingen doorgevoerd hebben? Ach, laat ik eens kijken waar ik dan uit kom. En daar lag idd de cache. Maar dat had me natuurlijk ook kunnen overkomen als ik de cache eerst met de fake-coords in m'n gps had gezet en dan aangepast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...