Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heeft iemand van het forum ervaring met Birth-eye van Garmin? Ik wil het wel aanschaffen maar wil eerst graag weten of het de 25 euro per jaar waard is. Ik heb de Garmin Oregon 400t.

Geplaatst

BirdsEye kan een handige aanvulling zijn in moeilijke gevallen en indien men de GPSr ook voor gewone stads-en natuurwandelingen gebruikt. Leuk om te hebben (Garmin GPSMaps78s), mooi in combinatie met een Topo-map.

Het is leuk om bij een in het veld opgeloste puzzel direct te kunnen controleren of er ook een logische plek ergens in de buurt van de berekende cöordinaten zit, bijvoorbeeld een boom, struik oid.

Nodig? Zeker niet. Onderschat vooral niet de nodige opslagcapaciteit en de tijd die men in het downloaden moet stoppen.

Inmiddels gebruik ik het hoogstuit een keer per maand. Maar omdat het een leuk en indrukwekkend "speeltje" is, laat ik het gwoon op de GPSr zitten.

Geplaatst

Ziet er erg gaaf uit. Let wel: een goede topo geeft meer info dan zo'n sattellietbeeld. Denk bijvoorbeeld aan paden onder een bladerdak, die zie je niet op een foto. Als je die 25 euro overhebt voor 'leuk', zou ik het doen, niet als vervanger van een goede topo.

Geplaatst

Je kunt ook zelf kaarten maken van bijvoorbeeld Google-earth voor je garmin: custom maps heet dat. Zoek daar maar eens op binnen dit forum bijvoorbeeld. Zo, toch weer €25,- bespaard.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...