Spring naar bijdragen

Naam Veranderen Op .nl En .com


Marcel en Micha

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Onze cache naam is Marcel en Micha. We zijn vrij plotseling begonnen met cachen en hebben niet echt nagedacht over onze naam. We hebben heel origineel gewoon onze eigen namen gebruikt. We zitten er nu aan te denken om een andere naam aan te maken. Ik heb hier genoeg informatie over gevonden met behulp van de zoekfunctie en weet ook hoe ik het moet doen bij .nl en .com. Wat ik me afvraag is wat de ervaringen zijn van mensen die hun naam de laatste tijd veranderd hebben. Veel topics die ik op het forum vind zijn van een aantal jaar geleden.

 

Als ik het goed begrijp verandert je naam gewoon en de rest blijft hetzelfde. Waar nu overal Marcel en Micha staat, staat dan onze nieuwe naam. Wat is jullie ervaring met je logjes. Worden die verwijderd omdat je naam niet overeen komt met het logje in het logboek? Of gaan jullie al je logjes af en zetten daarin dat jullie naam veranderd is?

Zo ook voor mensen die een cache hebben. Wat doen jullie als iemand die jullie cache gelogd heeft zijn of haar naam veranderd? Of is de kans heel klein dat mensen het papieren logboekje controleren met het digitale logboek. Of is het logisch dat als er op papier een naam staat en die naam niet digitaal is, maar wel een naam digitaal die niet op papier staat, dat dat van dezelfde persoon is.

 

Even kortsamengevat. Zijn er dingen waar mensen tegenaan gelopen zijn met het veranderen van een naam. Zijn er mensen die denken dat je ergens tegenaan loopt. Wat doen cache eigenaren als ze dit tegenkomen.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

 

 

Groetjes Micha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb pas ook mijn naam veranderd, maar om het probleem met logboekjes op te vangen (als de cache-owner ze tenminste nakijkt) heb ik in mijn gc profiel gezet wat mijn vorige naam was. Verder weet ik niet of het een probleem is, wel dat ikzelf nog 2 keer in een cache mijn oude nickname schreef. Maar het lijkt me geen actie die je te vaak moet doen, je naam veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn naam ook gewijzigd, zowel op .nl als op .com. Ook ik had er niet zo over nagedacht. Omdat ik een inlognaam die zowel zowel mijn voor- als achternaam omvat, ik toch wel iets te persoonlijk vond, besloot ik mijn naam te wijzigen. Mijn voornaam was niet meer vrij, dus heb ik een naam verzonnen met een deel van mijn voornaam. Ik heb nooit problemen ondervonden van mijn naamswijziging, ook niet van leggers. Het enige is dat er in logjes van andere cachers waarin mijn oude naam nog wordt genoemd, nog de oude naam staat. Maar dat vind ik niet zo erg. Gewoon doen, ook bij .com wordt het redelijk snel geregeld. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naam veranderen gaat vrij snel en alle founds e.d. blijven zoals ze zijn.

Je kunt gewoon een ticket invullen en je ID-nummer, staat in je profiel noemen.

 

Ik heb geen problemen gehad, ook niet met logs e.d. ik gaf aan dat er was gelogd onder de naam De Bu(n)gels voorheen team Plienke.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor jullie reacties! Mijn vraag gaan niet over hoe het moet, dat had ik al gevonden ook door de zoekfunctie van het forum te gebruiken. Ik was gewoon benieuwd naar recente ervaringen.

 

Het is dus wel aan te raden bij alle logjes even aan te geven dat je je naam veranderd hebt? Nu is het nog te doen met onze bescheiden 140 gevonden caches. Als we dit over een jaar gaan doen is het waarschijnlijk heel wat meer werk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor jullie reacties! Mijn vraag gaan niet over hoe het moet, dat had ik al gevonden ook door de zoekfunctie van het forum te gebruiken. Ik was gewoon benieuwd naar recente ervaringen.

 

Het is dus wel aan te raden bij alle logjes even aan te geven dat je je naam veranderd hebt? Nu is het nog te doen met onze bescheiden 140 gevonden caches. Als we dit over een jaar gaan doen is het waarschijnlijk heel wat meer werk :D

Ik heb dat niet gedaan en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik had er denk ik al bijna 500 gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij komt het in de praktijk bijna niet voor dat de eigenaar vd cache zijn logboekje nakijkt ik vraag me dus ook af of je de moeite moet nemen om je naam's verandering te melden in elk logje.

Volgens mij schep je alleen verwarring omdat je logt op een oude datum.

Maar je moet het natuurlijk zelf weten.

 

Suc6 Olaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb pas ook mijn naam veranderd, maar om het probleem met logboekjes op te vangen (als de cache-owner ze tenminste nakijkt) heb ik in mijn gc profiel gezet wat mijn vorige naam was.

 

Maar het lijkt me geen actie die je te vaak moet doen, je naam veranderen.

 

Nee het is ook echt de bedoeling om het maar eenmalig te doen... Het is denk ik ook niet handig het vaker te doen. Ik wil gewoon een minder herkenbare naam en ook geen twee namen. Ik denk dat ik het dan ook gewoon in mijn profiel ga zetten, mochten cache owners dat niet lezen en ze verwijderen mijn log toch, dan krijg ik daar bericht van toch? Dan kan ik altijd nog even een berichtje sturen of een nieuwe log maken waarin ik het uitleg.

 

 

Volgens mij komt het in de praktijk bijna niet voor dat de eigenaar vd cache zijn logboekje nakijkt ik vraag me dus ook af of je de moeite moet nemen om je naam's verandering te melden in elk logje.

Volgens mij schep je alleen verwarring omdat je logt op een oude datum.

 

 

Zo had ik er niet over nagedacht, daarom denk ik dat ik gewoon de tip van bovenstaande quote ga opvolgen.

 

 

 

Dankjewel voor het meedenken. Al mijn smileys zijn me toch wel dankbaar ;) zou het jammer vinden als er iets mis gaat door een naamsverandering...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij komt het in de praktijk bijna niet voor dat de eigenaar vd cache zijn logboekje nakijkt ik vraag me dus ook af of je de moeite moet nemen om je naam's verandering te melden in elk logje.

Ze zijn er wel, maar niet veel. Zoals al gezegd, met toendertijd 500 founds heb ik er nooit last van gehad.

 

Volgens mij schep je alleen verwarring omdat je logt op een oude datum.

Even rechtzetten: als je je naam verandert, hoef je niet opnieuw je eerdere founds te loggen, je naam boven je log wordt automatisch gewijzigd. Je kunt eventueel je log wel wijzigen (edit) en daarbij vermelden dat er een andere naam in het fysieke logboekje staat. De legger krijgt volgens mij geen bericht van je wijziging. Maar zoals al eerder gezegd: het is niet nodig je logs op de site aan te passen. Volgens mij heb je wel voldoende informatie nu. Wijzigen bij .com, .nl en lekker verder gaan met cachen. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...knip...

Het is dus wel aan te raden bij alle logjes even aan te geven dat je je naam veranderd hebt? Nu is het nog te doen met onze bescheiden 140 gevonden caches. Als we dit over een jaar gaan doen is het waarschijnlijk heel wat meer werk :D

 

Wat eventueel ook nog (aanvullend) te overwegen is is een korte één of tweeregelige toelichting op je profielpagina van gc.com

Iets in de trant van "Tot 1 maart 2011 hebben wij caches gelogd onder de naam "Marcel en Micha", maar vanaf 1 maart hebben we onze geocaching-nick veranderd in "M&M" en zul je ook in de logboekjes deze nieuwe naam terugvinden."

Mocht je (veel) buitenlandse caches gedaan hebben, dan zou je ook nog een engelse vertaling erbij kunnen doen.

 

Iemand die dan je log op gc.com leest en een andere naam in de online log ziet staan krijgt via je profiel een korte uitleg.

 

Greetz Bloodwoosj

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry ik dacht dat je niet wist hoe het moest. vandaar mijn post ik moet gewoon wat beter lezen op de vroege morgen.

 

Maar gewoon doen die naam verandering. Het leverde bij mij ook geen problemen op..... en ik had er op dat moment ik denk +/- 600 gevonden.

 

 

groeten Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik het dan ook gewoon in mijn profiel ga zetten, mochten cache owners dat niet lezen en ze verwijderen mijn log toch, dan krijg ik daar bericht van toch? Dan kan ik altijd nog even een berichtje sturen of een nieuwe log maken waarin ik het uitleg.

 

Nu vraag ik me af of je echt een email-bericht krijgt als een cache-eigenaar een log online verwijderd.

Weet iemand dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...