Spring naar bijdragen

Keuze Gps


diana

Aanbevolen berichten

hallo gps 'ers,

 

ik ben op zoek naar een GPS apparaat dat niet al te moeilijk is wat bediening betreft, maar wel wat geavanceerder dan de Garmin Etrex H.

Ik ben heel enthousiast begonnen, maar al een paar keer met kids en al door het moeras heen gestuurd omdat de cache 100 m. naar links lag. Met behulp van een kaartje hadden we kunnen zien dat we om het moeras heen moesten.

Wie heeft ervaring met een iets uitgebreider apparaat? Want het blijft leuk.

bewerkt door diana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zijn verschillende mogelijkheden, afhankelijk van je wensen en budget. Eigenlijk zijn alle outdoor-modellen wel goed, bv. de Etrex Legend, de 60Cs of toestellen met touchscreen, zoals de Dakota en de Oregon. Je kunt het beste bij een goede leverancier de toestellen zelf vergelijken. Dat kan bv. bij GPS in Moordrecht of bij diverse buitensportzaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk je nu met de basiskaarten die standaard op de gps zitten?

Ik dacht dat je op een Etrex Legend H wel gedetaillerdere kaarten van mapsource kon laden, want dat lees ik wel in de specificaties.

In dat geval wil je misschien nu geen nieuwe GPS, maar betere kaarten?

 

Of heb ik het nu verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Sivota schrijft begrijp ik ook uit de tekst bij garmin. De legend heeft een zwart-grijs scherm. Via mapsource zou je er een deel van een kaart in kunnen laden. Bijvoorbeeld de gratis open street maps. Maar ik vraag me af hoe die leesbaar zijn op een zwart-grijs display. Het kost niets dus probeer het maar eens.

Wij hebben een etrex vista hcx. Die lijkt wel wat op de legend maar heeft een kleurenscherm, door de geheugenkaart passen er meerdere extra kaarten in.

Misschien is dat een goede stap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf werk ik met de Etrex Vista HCx en die bevalt erg goed. Als je gedetailleerde kaarten er op wilt zetten, moet je die wel apart aanschaffen. Het type HCx is gevoeliger dan de H-types. Mijn allereerste was de Vista H en daar had ik ook een slechtere ontvangst mee, vooral als ik in bosgebied liep.

Mijn advies is dus: een HCx-type en geschikt voor detailkaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel even goed lezen: de garmin etrex h heeft idd geen mogelijkheid voor kaarten. Neem wel een gps met hooggevoelige gps, scheelt nogal met name in het bos. Verder maakt het idd weinig uit welk apparaat je precies neemt. Ik heb zelf de vista hcx en ik vind het erg prettig dat daar een micro-sd in past, waar je een hele stapel kaartmateriaal op kwijt kunt. Bij de legend hcx heb je veel minder opslagruimte, dus zul je per keer moeten bepalen welke kaartdelen je meeneemt. Vind je dat geen probleem, dan is dat wel een goedkopere oplossing dan de vista hcx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel even goed lezen: de garmin etrex h heeft idd geen mogelijkheid voor kaarten......

 

 

Kan heel goed ( ik vrioeg het mij in mijn eerdere postje al even af) en ik ken deze gps niet, maar ik lees toch:

" U kunt optioneel MapSource detailkaarten van uw PC downloaden met behulp van de bijgeleverde aansluitkabel."

link

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het linkje is naar een Etrex Legend H en niet naar een Etrex H (die gele zeg maar, waar de TS het over heeft).

En die heeft idd geen kaartmogelijkheid.

 

Voordeel is dan wel dat elke andere gps al snel een stuk geavanceerder is ;-)

 

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de legend hcx heb je veel minder opslagruimte, dus zul je per keer moeten bepalen welke kaartdelen je meeneemt. Vind je dat geen probleem, dan is dat wel een goedkopere oplossing dan de vista hcx

Hoezo?

Volgens de beschrijving is het enige verschil tussen de Legend HCx en de Vista HCx, dat de Vista een magnetisch kompas en een atmosferische hoogtemeter bezit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo?

Volgens de beschrijving is het enige verschil tussen de Legend HCx en de Vista HCx, dat de Vista een magnetisch kompas en een atmosferische hoogtemeter bezit.

Dat klopt, de Etrex Venture HC heeft wel veel minder geheugen. Bij de oudere series staat de x voor de mogelijkheid om extra geheugen bij te plaatsen. Bij de GPS'en die dat niet hebben kun je de kaart van Nederland niet volledig in je GPS zetten. Dat is zeker een nadeel, zeker als je vaak naar verschillende gebieden gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het linkje is naar een Etrex Legend H en niet naar een Etrex H (die gele zeg maar, waar de TS het over heeft).

En die heeft idd geen kaartmogelijkheid.

 

Voordeel is dan wel dat elke andere gps al snel een stuk geavanceerder is ;-)

 

Jan

 

 

Aha, :blush: nu gezien, bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werk je nu met de basiskaarten die standaard op de gps zitten?

Ik dacht dat je op een Etrex Legend H wel gedetaillerdere kaarten van mapsource kon laden, want dat lees ik wel in de specificaties.

In dat geval wil je misschien nu geen nieuwe GPS, maar betere kaarten?

 

Of heb ik het nu verkeerd?

ik heb nu de Garmin etrxex H, dat is de meest simpele uitvoering. Vandaar dat er geen kaarten bijzitten. Die kun je er helaas ook niet op zetten. Dus toch maar op zoek naar een andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...