Spring naar bijdragen

Wat Voor Magneet?


lady pinguin

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik merk nu ik iets langer cache dat er regelmatig gevraagd wordt om een magneet mee te nemen.

Nu had ik al een duitse site doorgekregen van iemand, maar wat is nu een handige 'cache' magneet?

Ik zag wel ergens een schatgraversmagneet staan, maar daar breng je zelfs een oude bom mee tot ontploffing, dat lijkt me iets te veel van het goede....

Iemand suggesties??

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes Lady Pinguin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb hem zelf nog niet, maar zo'n uitschuif telescoop 'auto antenne' met een magneetje aan de top is wel heel erg handig.

Voldoet op het werk voor gevallen gereedschap op moeilijke plekjes ook prima namelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem zelf nog niet, maar zo'n uitschuif telescoop 'auto antenne' met een magneetje aan de top is wel heel erg handig.

Voldoet op het werk voor gevallen gereedschap op moeilijke plekjes ook prima namelijk.

Die is inderdaad erg handig, maar ook een magneet waar je een touwtje aan kunt bevestigen heeft ons al enkele malen geholpen. Vaak gaat het om kleine metalen dingen/micro's die je ergens uit moet vissen. Formaat whiteboard of iets kleiner is voldoende doorsnede 2,5 cm

Wanneer er een meer kracht nodig is kan je een oude magneet uit een luidsprekerbox gebruiken.

Natuurlijk kan je alles kopen, maar dat kan altijd nog.

 

EDIT:als je dan koopt, kijk eens naar deze. Wendbare haak, 2,5 cm en maar liefst 20kg trekkracht:eek:

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties!! :thumbup:

 

Die in de link van team professor ziet er wel handig uit en kan makkelijk een touwtje aan.

Die potmagneten zien er ook wel handig uit, daar kun je ook makkelijk de haak van dichtmaken / een dichte haak inschroeven.

 

Groetjes Lady Pinguin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De goeie 'telescopen magneetjes' hebben ook een (evt losklikbaar) randje om het magneetje.

Zodat hij niet aan de zijkant van een evt metalen iets blijft plakken.

Bedenk me net trouwens dat ik ze ook wel eens op de markt tegen kom, bij die koep en zopie gereedschap kraampjes.

Voor een leuk prijsje denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

De goeie 'telescopen magneetjes' hebben ook een (evt losklikbaar) randje om het magneetje.

Zodat hij niet aan de zijkant van een evt metalen iets blijft plakken.

Gisteren zo'n telescoopmagneetje binnen gehad. Ik vroeg me al af waar die ring nou eigenlijk voor diende. En inderdaad, wat hier verteld wordt, klopt.

Zonder ring "plakt" het ding aan de zijkant. Ring er omheen en voilà, het ding plakt niet meer aan de zijkant.

Ik ben dan nieuwsgierig hoe dat natuurkundig in elkaar steekt. Iemand die me dat kan vertellen? Het zal iets te maken hebben met het op een of andere manier wegnemen dan wel vervormen van de veldlijnen, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

postje #5 van de Brouwertjes:

 

http://www.toolstati...10/sd180/p63387

 

Deze vind ik erg handig. 80 cm telescoop met verwisselbare magneet, spiegel en vergrootspiegel voor maar een paar euro

 

Voor 6 euri en twee centen , en tot half dec geen verzendkosten. Heb 'm nog niet (gebruikt), maar voor zo weinig kon ik 't niet laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...