Twin Peaks Geplaatst 13 januari 2011 Geplaatst 13 januari 2011 De Meetpuntenpagina is weer operationeel!! Met hulp van her en der vergaarde info, veel Google en ander speurwerk, een uiteindelijk geslaagde zoektocht naar een van de programmeurs van het eerste uur (Albrt) is er het nodige aan data verzameld. Albrt is de programmeur die destijds, samen met Coen (Reintje de Vos) de scripts heeft geschreven voor de site en de Meetpuntenpagina was, voorzover ik weet, grotendeels van zijn hand. Groot was dan ook ons enthousiasme, toen Albrt, eenmaal gevonden, zijn hulp aan ons toezegde. Uitgaande van een tamelijk oude back-up die hij nog op een server op zolder had staan (programmeurs gooien gelukkig blijkbaar weinig weg) is hij gestart, Er werd op onze server een nieuw domain aangemaakt waarop Albrt en Kalkendotters aan het knutselen zijn geslagen. De back-up, die nog behoorlijk compleet bleek , moest her en der worden aangepast, er werden wat problemen met login-scripts getackled, wat security dingetjes met cookies enzo (ik ben een komplete leek, maar dat is volgens mij, wat ik er zo'n beetje van onthouden heb) en kon na toch nog wel wat inspannende en vooral nachtelijke uurtjes van zowel Albrt, Kalkendotters en een klein beetje van mezelf (ik kan immers niks, alleen de anderen een beetje opporren en achter de broek aanzitten, haha) gisternacht worden getest. Ik had de eer enkele fotoos van een niet eerder gelogd meetpunt, die ik nog in mijn album had, te mogen loggen als test. Alles werkte peprfect! Vervolgens hebben de heren programmeurs de diverse linkjes op de Hoofd- en andere pagina's hersteld, nog een extra linkje in de schetsen naar Google Maps toegevoegd en....we kunnen draaien!! Op de pagina lopen nog wel enkele links dood. Dat zijn de links, waar men de Poi, Loc en GPX- files kan downloaden. Kalkendotters is doende, aan de hand van de meest actuele lijst van Kadaster, deze files te actualiseren. Zodra dat gereed is, worden ook deze links weer met de betreffende bestanden verbonden. Zoals jullie weten is men ook bezig met de nodige vernieuwingen aan de site. De Meetpuntenpagina is nog een beetje "oude stijl" maar zal binnenkort wellicht ook een likje verf krijgen (nieuwe huisstijl, nieuwe logo etc) Maar dat heeft z'n tijd. We wilden jullie het resultaat tot nu toe niet langer onthouden! Bekijk de site maar eens even. Natuurlijk is het zo, dat door het debacle met Yahoo, een hoeveelheid werk van een aantal cachers / meetpuntenjagers verloren is gegaan. Toch blijkt dat minder, dan we vooraf hadden gedacht. Daarnaast is er nog veel van dat materiaal aanwezig onder die betreffende cachers. Ik wil die cachers dan ook van harte uitnodigen, dit materiaal (meetpunten die bezocht zijn na 24 maart 2007) alsnog te uploaden naar de site. Vind je dat teveel werk, of heb je daar na de lange tijd dat de site toch wel stil heeft gelegen niet echt zin meer in, dan is ons verzoek, dit materiaal aan ons ter beschikking te stellen, zodat wij het alsnog kunnen loggen. De situatie van dit moment, is, dat er van de ca 5500 RD en Kernnnetpunten, 945 te boek staan als "niet bezocht" Van die 945 punten kan het materiaal worden ge-upload, ofwel, die punten kunnen opnieuw worden bezocht! Een leuke uitdaging voor wie de Meetpunten interessant vindt. Ik wil vooral Albrt, maar zeker ook Kalkendotters verschrikkelijk bedanken, voor al hun inspanningen en hun samenwerking!! Ze hebben het toch maar voor elkaar gekregen.
Caveman en Co Geplaatst 13 januari 2011 Geplaatst 13 januari 2011 Ik begrijp er niets van. Voordat de site uit de lucht ging, kon ik al niet inloggen en nu weer niet. Ik tik toch echt dezelfde gegevens in als hier op het forum. Weet iemand waar dit aan ligt?
Twin Peaks Geplaatst 13 januari 2011 Auteur Geplaatst 13 januari 2011 Ik zal het aan de programmeurs voorleggen. Dus je komt wel op de pagina en in het album, maar inloggen om bijv. een foto te uploaden, dus niet?
Team Firefox Geplaatst 13 januari 2011 Geplaatst 13 januari 2011 De situatie van dit moment, is, dat er van de ca 5500 RD en Kernnnetpunten, 945 te boek staan als "niet bezocht" Van die 945 punten kan het materiaal worden ge-upload, ofwel, die punten kunnen opnieuw worden bezocht! Kijk aan, zo heel groot was de schade gelukkig niet Leuk om dit weer online te zien. Heb je nog wel geslapen Ik kan overigens wel gewoon inloggen met dezelfde inloggegevens.
Caveman en Co Geplaatst 13 januari 2011 Geplaatst 13 januari 2011 Ik zal het aan de programmeurs voorleggen. Dus je komt wel op de pagina en in het album, maar inloggen om bijv. een foto te uploaden, dus niet? Ik kom gewoon op de site, de kaarten kan ik ook gewoon zien, alles is bereikbaar, maar als ik een foto wil uploaden en me inloggen, dan krijg ik steeds een foutmelding.
delta123 Geplaatst 13 januari 2011 Geplaatst 13 januari 2011 Toppie!! Mijn enige meetpunt staat er nog in alleen toen stonden er meer foto's bij, nu maar 1.
Team Professor X Geplaatst 13 januari 2011 Geplaatst 13 januari 2011 Complimenten voor het weer aan de gang krijgen. En ook complimenten voor het speurwerk en opnieuw starten. Als de juiste mensen er maar naar kijken komt het weer goed! Enne.....wie beheert de site? Oftewel, waar mogen opmerkingen naartoe?
Wad-Seekers Geplaatst 13 januari 2011 Geplaatst 13 januari 2011 Wat leuk dat het weer is opgestart! Ik ben erg benieuwd naar een te downloaden gpx-file. Het lijkt me leuk om die punten te gaan fotograferen. Alvast gefeliciteerd met dit resultaat.
Twin Peaks Geplaatst 13 januari 2011 Auteur Geplaatst 13 januari 2011 Ik heb in elk geval met Prof. Y. Lupardi overlegd, dat hij mij een beetje "gaat inwerken" en dat ik dan voor dit moment, de site zal gaan beheren. Daarbij kan en mag ik gelukkig nog wel terugvallen op zijn expertise, wanneer nodig, hij heeft tenslotte veel meer kennis van deze materie als ik. Waarschijnlijk zullen dus in de toekomst de "wijze woorden" van hem afkomen, maar mailverkeer en eventueel verwerken van gegevens op de site en het foto-album en ander "handwerk" valt zolang onder mijn verantwoording, tot er een teamlid opstaat / zich aanmeldt om dit van me over te nemen..
Twin Peaks Geplaatst 13 januari 2011 Auteur Geplaatst 13 januari 2011 Overigens is het zo, dat op het moment van "het Yahoo debacle" er nog maar een paar honderd meetpunten ofzo zoek waren, er zijn dus toch wel logs en fotoos van zo'n 500 punten vermist. Die weer kunnen worden bezocht of worden ge-upload vanuit de archieven van die cachers die er wellicht nog matariaal van hebben liggen. Daarnaast is het zo, dat van alle punten die ooit zijn bezocht, dit toch wel tussen de 8 en de 4 jaar geleden is gebeurd (de actueelste foto, in het album, los van mijn test, is van 24 maart 2007) De situatie in het huidige fotoalbum, is dus niet echt actueel. Ik speel dan ook met het idee, ook om het Kadaster tegemoet te komen, om op enig moment alle meetpunten weer vrij te maken voor een hernieuwd bezoek. Een punt waar 8 jaar geleden voor het laatst fotoos van zijn gemaakt, is ondertussen, in de vaart der volkeren wellicht verloren gegaan. Een extra optie om bijvoorbeeld ook op de kaart zichtbaar te maken, welke punten zijn "geactualiseerd" op basis van een hernieuwd bezoek en nieuwe foto's en situatiebeschrijving. Daar brainstormen we nog wel even over. Dan kunnen alle 5500 punten opnieuw worden bezocht (dan heeft elke cacher er wel een of meer in de nabije omgeveing.) Weer een nieuwe uitdaging dus. "Als het eind in zicht is, maken we een nieuw begin"
Gast Geplaatst 13 januari 2011 Geplaatst 13 januari 2011 Bravo! Goed werk en bedankt Twin Peaks, Albrt en Kalkendotters!
Twin Peaks Geplaatst 13 januari 2011 Auteur Geplaatst 13 januari 2011 Leuk om dit weer online te zien. Heb je nog wel geslapen Nee, maar daar heb je tegenwoordig pillen voor, haha... (en heel veel espresso)
Wad-Seekers Geplaatst 13 januari 2011 Geplaatst 13 januari 2011 Een punt waar 8 jaar geleden voor het laatst fotoos van zijn gemaakt, is ondertussen, in de vaart der volkeren wellicht verloren gegaan. Is het technisch mogelijk om elk punt automatisch vrij te geven na een bepaalde periode dat het voor het als "eerste" werd bezocht? Drie jaar bijvoorbeeld? Dan blijft er steeds weer wat te doen en blijft het systyeem actueel. Bijvoorbeeld gefotografeerd 13-1-2011. Dan weer opnieuw als "eerste" te fotograferen vanaf 13-1-2014. @mods: ff vastzetten?
kalkendotters Geplaatst 13 januari 2011 Geplaatst 13 januari 2011 Voordat de site uit de lucht ging, kon ik al niet inloggen en nu weer niet. Ik tik toch echt dezelfde gegevens in als hier op het forum. Weet iemand waar dit aan ligt? Aangezien het vroeger ook al niet werkte is het dus in elk geval niet iets dat ik kapot gemaakt heb Het ligt waarschijnlijk aan het uitroepteken in de naam, dat niet op dezelfde manier wordt omgezet als in de forum software... Kun je proberen in te loggen met: Caveman! Is het technisch mogelijk om elk punt automatisch vrij te geven na een bepaalde periode dat het voor het als "eerste" werd bezocht? Drie jaar bijvoorbeeld? Dan blijft er steeds weer wat te doen en blijft het systyeem actueel. Bijvoorbeeld gefotografeerd 13-1-2011. Dan weer opnieuw als "eerste" te fotograferen vanaf 13-1-2014. Dat zit er al een beetje in: als je kijkt naar de kaart met 'oude fotoos' ( http://meetpunten.geocaching.nl/kaartlast.php ) dan zie je alle meetpunten met een foto die ouder is dan 2 jaar. Ja, die Albrt had een vooruitziende blik.
team Hebbes Geplaatst 13 januari 2011 Geplaatst 13 januari 2011 Ah! Dus ik kan de oude GPX-file die wij zorgvuldig hadden bewaard nu eindelijk weggooien... Mooi werk!
Aanbevolen berichten