superstein Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Ik heb voor een van caches andere eindcoordinaten moeten maken ivm verbouwing van het plein waarop hij ligt. alles is voor elkaar, cache beschrijving is aangepast enz enz.. En ook de mail naar kruimeldief is al een tijdje de deur uit. Wat moet ik nog meer doen om de cache weer online te krijgen? Team Superstein
Twin Peaks Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Heb je op de cachepagina's het vinkje weer geplaatst bij "cache is actief" Anders komt ie niet bij Kruimel in de wachtrij.
Team Geo-cachet Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Je schrijft: Wat moet ik doen om de cache weer online te krijgen. Daar maak ik uit op dat de betreffende cache al wel online is geweest. Als je hem voor onderhoud even uit de lucht hebt gehaald, dan heb je dat als het goed is gedaan via een "Temporarily Disable Listing" log. In dat geval kun je hem weer eenvoudig activeren door een "Enable Listing" log te plaatsen.
Twin Peaks Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Dat gaat volgens mij alleen op als aan de temporarily disabled cache niets gewijzigd is. In dit geval zijn de coords gewijzigd en ligt de cache dus ergens anders (zelfs al is dat misschien maar een paar meter) Dan moet er opnieuw een review plaatsvinden, dacht ik.
Team Geo-cachet Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben
Krimpenees Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Nieuwe review is niet nodig. Ik heb zelf kort geleden ook dit aan de hand gehad. Je kunt gewoon via een log de coords aanpassen en, zoals team Geo-cachet schreef de cache weer enabelen.
Twin Peaks Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Officieus is dat misschien zo gebeurt, maar officieel mag dat niet. Op die manier zou je immers een cache in je achtertuin kunnen leggen (geen toestemming nodig) en vervolgens na goedkeuring de coordinaten wijzigen in een plek waar je wel toestemming voor had moeten hebben.
Bloodwoosj Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Nieuwe review is niet nodig. Ik heb zelf kort geleden ook dit aan de hand gehad. Je kunt gewoon via een log de coords aanpassen en, zoals team Geo-cachet schreef de cache weer enabelen. Indien het om 5 meter verplaatsing gaat kun je zelf inderdaad nieuwe coords ingeven. Gaat het om een verplaatsing over 500 meter dan gaat je dat echt niet lukken en is de reviewer nodig om de coords aan te passen. Logisch ook, anders zou je wel eens per ongeluk te dicht in de buurt van een andere cache kunnen komen. Greetz Bloodwoosj.
Wad-Seekers Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Het is, in theorie, natuurlijk ook mogelijk dat je door een verplaatsing van 5M te dichtbij komt. Ik ben wel benieuwd naar de grens. Tot hoever je het zelf kan/mag veranderen? Is het niet zo dat elke verplaatsing automatisch een revieuwer note genereert?
Wad-Seekers Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Ff groundspeak geraadpleegd. 5.8. Editing Your Cache Coordinates Cache owners may find it necessary to move their cache and update their cache's coordinates. If the cache has moved less than 161m/528feet, the coordinates can be updated by the cache owner. Be aware of other caches in the area. Your move may put your cache too close to other caches. Review our cache saturation guidelines.
Bloodwoosj Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Zover mij bekend zit er ook een restrictie aan het aantal keren dat je de coords zelf mag veranderen, anders zou je nog steeds 500 meter kunnen verplaatsen door bv. 3 keer een verplaatsing van 160 meter en dan nog een van 20 meter door te voeren. Ik neem aan dat de reviewers hier meer van weten te vertellen. Greetz Bloodwoosj.
GeoVlinder Geplaatst 7 december 2010 Geplaatst 7 december 2010 Even gezocht op dit forum en dit gevonden over de restrictie: Topic cache verplaatsen Reactie van Kruimeldief in topic Aanpassen Begincoordinaten. "je mag maar eenmalig een kleine 100 meter verplaatsen" Hopelijk heb je daar iets aan, verder heeft Kruimel mailen geen zin, zie zelfde topic 2 postjes verder. Je kan de reviewernote gebruiken, die is ervoor gemaakt. groetjes GeoVlinder
Aanbevolen berichten