Spring naar bijdragen

Vreemde Tekens In Tekst Geocaching Gps


klaas kuiper

Aanbevolen berichten

:angry: Ik heb kort geleden een MAP62ST aangeschaft met de mogelijkheid van paperless geocaching. Ik heb een aantal caches geladen maar in de tekst verschijnen vreemde tekens, met name bij de vragen en opdrachten waar het gaat om coordinaten.

Voorbeeld:

 

"Ga naar N 52 21.B(B–A–1)A-E

004 54 (B–A–1)(A+1)(B–A)

 

In mijn Oregon 550T heb ik precies hetzelfde.

Weet iemand wat ik hier mee aan moet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

– is de html code voor een horizontaal streepje, dat lijkt op een min-teken.

Blijkbaar wordt dit niet goed geïnterpreteerd door je GPS.

Er staat dus eigenlijk zoiets als

"Ga naar N 52 21.B(B-A-1)A-E

004 54 (B-A-1)(A+1)(B-A)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een gpx file laat maken door gsak dat is dit probleem verholpen. Hier zijn al meerdere draadjes over geweest, misschien lukt het om die informatie terug te zoeken?!

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De GPX File kan ook middels een PQ worden ingeladen (of rechtstreeks vanaf de pagina) zonder dat daar GSAK voor nodig is.

Maar volgens mij maakt GSAK van de beschrijving een goede code, zodat je niet op je GPS dit soort HTML tekens krijgt? (maak me maar af als ik het fout heb)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als het nu met pocket queries rechtstreeks op je GPSr goed gaat dan is er kennelijk iets veranderd. Want 'vroeger' kreeg je dan dus juist die rare tekens.

Maar aangezien ik het altijd via gsak doe, heb ik het al lange tijd niet meer geprobeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De GPX File kan ook middels een PQ worden ingeladen (of rechtstreeks vanaf de pagina) zonder dat daar GSAK voor nodig is.

Maar volgens mij maakt GSAK van de beschrijving een goede code, zodat je niet op je GPS dit soort HTML tekens krijgt? (maak me maar af als ik het fout heb)

Als ik voor de optie 'Send to My GPS' kiest (rechtstreeks vanaf de pagina) dan krijg ik ook html te zien. Als ik de button 'GPX file' kies krijg ik leesbare tekst. Bij het maken van een PQ kies ik voor de optie 'GPS Exchange Format (*.gpx)' en ik krijg alle caches in leesbare taal.

GSAK heb je dus niet nodig om er iets leesbaars van te maken. Sterker nog .. ik gebruik het niet ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...