Wad-Seekers Geplaatst 4 december 2010 Auteur Geplaatst 4 december 2010 (bewerkt) Ik ben van plan om de fotograaf een mail te sturen als er teveel foto's genomineerd zijn. En dan is het, inderdaad, aan de fotograaf om een keuze te maken. Het aantal ligt nog niet vast. Voorgesteld werd om er 2 per fotograaf van te maken. Bij de wedstrijd "cachen en natuur" was er ook een criterium dat de relatie met cachen duidelijk moet zijn. Bij die serie zie je altijd iets met cachen in beeld: coin, kist, gps, papier, logo, etc. Eigenlijk vind ik een dergelijk criterium wel belangrijk; anders kan immers elke foto worden ingezonden. Meer reacties zijn natuurlijk welkom. Voor de geintereseerden heb ik het draadje met de toen aangemelde foto's even opgezocht. cachen en natuur er is ook een draadje met de jury uitslag maar hier staan meer voorbeelden in. 4 december 2010 bewerkt door Wad-Seekers
Leandraakje Geplaatst 4 december 2010 Geplaatst 4 december 2010 (bewerkt) Dan valt onze foto af. Ik kan er wel een logo in Photoshoppen of een GPSr(ik loop vrijwel altijd met de GPSr en het fototoestel in handen, dus dat staat het apparaat er nooit op, behalve als het een foto voor een earthcache is ...) maar dat is te gekunsteld. Bij mijn foto ligt wel duidelijk een link naar de naam van de Cache. Dat zou eventueel ook nog een criterium kunnen zijn. Dan zou je de naam van de cache als titel mee moeten geven bij de foto. Maar wellicht een wat vergezocht criterium. succes in elk geval Karen 4 december 2010 bewerkt door Leandraakje
Bloodwoosj Geplaatst 4 december 2010 Geplaatst 4 december 2010 Tsja, als dat criterium er wederom bij zit, dan haal de mijn bijdrage ook maar weg want die voldoet daar ook niet aan. 99,9% van alle foto's die ik maak tijdens het cachen voldoet daar niet aan overigens. Ik maak foto's tijdens het cachen van wat ik zie onderweg en ben totaal niet geinteresseerd in het vastleggen van waypoints, cachelisting of cachebox. Cachen doe ik bijna altijd om bijzondere plekjes te zien of om een mooie wandeling door de natuur te maken. Op iedere 250 foto's staat er misschien 1 waarop een GPS of cache te zien is en van dat minimale aantal zijn er dan heel wat die ook nog de cacheplek spoileren en vind ik het meestal niet gepast die bij mijn logs te uploaden. Wat ik nou zo leuk vind aan ook het merendeel van de foto's in de carroussel op gc.nl is dat de omgeving op plaat vastgelegd wordt en niet de doosjes of de gps. Greetz Bloodwoosj.
Wad-Seekers Geplaatst 5 december 2010 Auteur Geplaatst 5 december 2010 (bewerkt) Ik kan me vinden in het argument dat er veel foto's afvallen met strenge criteria. Een nachtje slapen helpt soms, misschien ook in dit geval. Ik heb bedacht dat we 3 categorieen kunnen maken. Ik heb 3 prachtige coins ontvangen, en daarmee een hoofdprijs per categorie. Categorien kunnen dan zijn: A: cachen. Hier is de relatie met cachen duidelijk in beeld. B: cache omgeving. Hier is de relatie met cachen gelegen in het feit dat deze foto tijdens het cachen is gemaakt. Hierbij reken ik op de eerlijkheid van de inzenders. Dus geen foto's van een national geographic fotograaf tenzij.... C: cache mensen. Cachende mensen, of mensen tijdens het cachen. Ook hierbij reken ik op de eerlijkheid van de inzenders. Geen foto's gemaakt door Henk van Kooten tenzij.... De inzender/fotograaf geeft zelf aan in welke categrorie de foto geplaatst moet worden. Hoe denken jullie over dit voorstel? 5 december 2010 bewerkt door Wad-Seekers
Peetee Geplaatst 5 december 2010 Geplaatst 5 december 2010 Ik vind dat een goed plan. Want anders ontkom je er bijna niet aan dat men foto's op een wat gekunstelde manier in elkaar zet, om de band met het cachen maar duidelijk te kunnen maken. Grote kans dat dat de kwaliteit van de foto niet ten goede komt.
walking spirit Geplaatst 5 december 2010 Geplaatst 5 december 2010 Toch nog even vraagje: - hoe veel inzendingen per fotograaf? Je noemde ergens nu 2 inzendingen? - geldt aantal inzendingen nu per categorie of in totaal?
Wad-Seekers Geplaatst 6 december 2010 Auteur Geplaatst 6 december 2010 Het is vrij rustig in dit draadje. Mag ik daaruit concluderen dat je je kan vinden in het idee van 3 categorieen? Maximaal 2 foto's per fotograaf, alles bij elkaar? Wat mij betreft geeft de fotograaf zelf aan voor welke categorie hij/zij mee wil doen. Dat kan per foto. Ik wil de criteria graag komend weekend definitief maken.
walking spirit Geplaatst 9 december 2010 Geplaatst 9 december 2010 Ik zie, dat er om de originele foto wordt gevraagd. Dwz: origineel formaat. Nu heb ik onlangs veel foto's van mn computer verwijderd omdat het een beetje te vol werd. En gezien ik de kiekjes bij mn logs heb staan, leek me dit voldoende. Maar die bij de logs zijn dus verkleind. Kunnen deze nu sowieso niet mee dingen in deze wedstrijd omdat het niet het gevraagde formaat is?
Bloodwoosj Geplaatst 9 december 2010 Geplaatst 9 december 2010 Het idee van meerdere categoriën vind ik niet verkeerd. Ik kijk (maar dat is wellicht een persoonlijke voorkeur) liever naar foto's van de cache-omgeving dan naar die van de cache zelf, alhoewel ik moet zeggen dat er bij een paar best verrassende invalshoeken te zien zijn ;-) Greetz Bloodwoosj.
Wad-Seekers Geplaatst 10 december 2010 Auteur Geplaatst 10 december 2010 Nu heb ik onlangs veel foto's van mn computer verwijderd omdat het een beetje te vol werd. Maar die bij de logs zijn dus verkleind. Kunnen deze nu sowieso niet mee dingen in deze wedstrijd omdat het niet het gevraagde formaat is? "Fotowedstrijd modus aan". Ook foto's bij logs mogen mee doen. Originele foto''s hebben de voorkeur maar dat is geen criterium. "fotowedstrijd modus uit" "Fotoamateur modus aan". Oei foto's gewist... dat zou ik echt nooit doen. In elk geval geen foto's die ik zo belangrijk vind dat ik ze bij een log heb gezet. Een externe harde schijf kost tegenwoordig nog een paar tientjes. Ik heb zelfs meerdere van die harde schijven. Een ligt er altijd op mijn werk zodat de foto's niet verloren gaan bij brand of diefstal. Tja ieder zijn gekte "fotoamateur modus uit"
Wad-Seekers Geplaatst 10 december 2010 Auteur Geplaatst 10 december 2010 (bewerkt) Alle reacties samenvattend ben ik tot het volgende "reglement" gekomen. Als er nog ernstige onduidelijkheden zijn dan verneem ik dat graag dit weekend. Dan zal ik deze tekst zondagavond in het juiste draadje plaatsen. De fotowedstrijd "cache foto2010" kent 3 categorieën. A: Cachen. Bij deze categorie is het cachen herkenbaar in beeld. Dat kan op verschillende manieren. Het is natuurlijk niet de bedoeling om dit met fotoshop te realiseren. B: Cache-omgeving. Hier gaat het om foto's die tijdens het cachen zijn gemaakt. Er kunnen mensen op staan maar de omgeving is het belangrijkste. C: Cache-mensen. Hier is `de mens` het belangrijkste op de foto. De criteria gelden voor alle categorieën: Foto moet gemaakt zijn in 2010. Het gaat hier immers om de cachefoto van 2010. Foto spoilert niet. Eventueel wordt hierover contact gezocht met de cache eigenaar waar de foto betrekking op heeft. Foto heeft een positief karakter, is niet in strijd met de op dit forum geplaatste basiswaarden. Foto moet technisch voldoende zijn. Dit zal geen hoofdcriterium worden maar overduidelijk onscherpe of anderszins technisch slechte foto's vallen af. Verrassing: de jury wil verrast worden door de invalshoek van de fotograaf. Hoe is hij of zij met het thema omgegaan, met welke invalshoek. "Verder kijken dan je neus lang is".' Verbeelding: de foto moet iets aan de verbeelding overlaten. 'In je verbeelding moet de beleving niet ophouden bij de foto. De foto moet de kijker aan het denken zetten en het gevoel geven""erbij te willen zijn om meer te zien"". Creativiteit: de jury hecht veel waarde aan de originaliteit van de compositie van de foto, hoe is het gefotografeerde in beeld gebracht Werkwijze: Iedereen mag foto's aandragen, ook zijn/haar eigen foto's. Foto's worden als bijlage gemaild naar cachefoto2010@telfort.nl Hiervoor bij voorkeur de originele foto gebruiken. De inzender geeft aan: *Indeling in categorie A, B of C. *Het gc nummer van betreffende cache (als het om een cache gaat), datum van gemaakte foto (eventueel logdatum) *Een anekdote of toelichting is welkom maar niet verplicht. *Eigen foto, of nominatie voor fotograaf…. *Bij eigen foto's wordt de toestemming verondersteld, en wordt het gebruikte mailadres benut voor eventueel contact. (Foto's door teamgenoten gemaakt worden beschouwd als eigen foto.) *Als het een nominatie is: nickname, mailadres of een andere manier om de fotograaf te bereiken, is er al toestemming? Maximaal 3 inzendingen per fotograaf, onafhankelijk van categorieën. Als foto's worden genomineerd dan heeft de fotograaf zelf de mogelijkheid om zijn/haar foto's in een andere categorie in te delen. Als het maximum is overschreden dan heeft de fotograaf zelf de mogelijkheid om hierin keuzes te maken. Als dit wordt gesignaleerd dan mail ik de fotograaf. Als de fotograaf niet van zich laat horen dan geldt de volgorde van aanmelding, en de indeling die bij aanmelding is opgegeven. De fotograaf geeft toestemming om de foto mee te laten doen en geeft geocaching.nl ook toestemming om die foto op/in de site te gebruiken. Als er geen toestemming is dan vervalt de nominatie, en doet de foto niet mee. Dat wordt bepaald na de sluiting. De foto's krijgen een anoniem nummer, vooraf gegaan door categorieletter. De foto plaats ik op Picasa en in dit draadje. Sluitingsdatum 15 januari 2011. Uitslag medio februari 2011. Edit: plakken vanuit word geeft allerlei extra lege regels 10 december 2010 bewerkt door Wad-Seekers
Cernunnos Geplaatst 12 december 2010 Geplaatst 12 december 2010 Op verzoek van topic starter draadje gesloten.
Aanbevolen berichten