Spring naar bijdragen

Fotowedstrijdje?  

65 leden hebben gestemd

1. 1. Fotowedstrijdje?

• Lijkt me leuk.
      53
    • Ik fotografeer niet maar ga je gang.
      3
    • Nee, al die wedstrijden aan de zijlijn. Het gaat toch om het geocachen?
      9
    • Een ander antwoord, zie mijn reactie.
      0

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De laatste tijd/jaren is het langzaam minder geworden. Of heeft te maken met de moeite die men moet doen voor het plaatsen van een stukje tekst en een foto bij een logje?

Ik zou zelfs willen pleiten voor een nieuw icoontje bij de attributes, een fototoestel!!!

camera_icoon.jpg

Heel erg leuk idee!

Wij maken onderweg best wel vaak foto's maar plaatsen ze niet altijd bij het loggen.

Dat heeft twee redenenen: ze zien er gewoon niet uit :blush: of we loggen via mobiel internet met een max van 50Mb en daar zit je dan met foto's zo overheen.

Bij de mooie multi's proberen we altijd wel een foto te plaatsen; al is het maar van een stel verzopen katten die na drie uur in de regen eindelijk de cache vinden... :cry:

Geplaatst

Leuk. Ik probeer zelf ook altijd om mooie foto's te maken onderweg en soms lukt het. Dan plaats ik ze bij het logje. Helaas zie ik weinig foto's van andere cachers bij de logjes.

@Laekense: gewoon later foto's toevoegen als je weer thuis bent. Anders ben je veelt e snel door je bundel heen.

Geplaatst

:thumbup: Leuk!!

Wij maken ook altijd foto's en (bijna) altijd komt er minstens één bij de log.

Dat het niet al te vaak gebeurt bij andere cachers komt wellicht ook doordat het systeem van .com niet erg gebruiksvriendelijk is wat betreft de foto's bijvoegen. Het is een tijdrovend klusje en het gebeurd mij nog al eens dat ze de foto niet accepteren. Bij een tweede poging lukt het dan ineens wel :huh: ........

Maar om weer on topic te komen: Leuk! :thumbup: Maar ik sluit me aan bij degene die om 'leuke' plaatjes vragen ipv technisch helemaal correct.

Geplaatst

Wij proberen bij iedere log (lukt niet altijd) een foto te plaatsen. Het is leuk voor de cache eigenaar en voor de cachers die de cache nog moeten vinden. In de loop der tijd hebben we al heel wat foto's geplaatst en er zijn er zeker een paar bij die hoge ogen zouden gooien als we ze zouden inzenden voor een wedstrijd. Dus kom maar op.

Geplaatst (bewerkt)

Een ding staat voor mij wel vast: uit de foto moet duidelijk worden dat het een foto is die met cachen te maken heeft.

Mmmm...daar ligt voor mij, maar ook veel anderen wellicht een probleem.

Als ik fotografeer, doe ik dat van dingen die ik bijzonder vind en onderweg ben tegengekomen of op de eindlokatie aantref. Landschappelijk schoon, of mooie objecten of aparte / leuke situaties of voorvallen.

De foto's die ik bij mijn logs plaats, hebben dus wel allemaal een relatie met de cache / met cachen, maar dat is op de foto niet zichtbaar.

Ik zet zelden cachers/mensen op de foto en ook de cache(behuizing) is bij mij zelden of nooit in beeld. Daar wordt in mijn optiek die foto namelijk doorgaans niet fraaier van (meestal het tegenovergestelde)

De relatie met cachen wordt dus meestal niet duidelijk uit de foto, maar blijkt alleen uit het feit, dat de foto bij een log geplaatst is en er soms, maar meestal ook niet in de tekst naar verwezen wordt.

Moet de relatie echt zichtbaar zijn op de foto?

of volstaat het dat de foto uit een log afkomstig is?

Ook "Mooiste cache foto 2010" kan een struikelblok zijn.

Bedoelen we hiermee dat de wedstrijd in 2010 plaatsvind, of bedoelen we dat het perse een foto uit 2010 moet zijn?

In het laatste geval, wordt de keuze in mijn geval ook tamelijk beperkt.

Ik heb in 2010 slechts 30 caches gedaan en niet overal foto's bij. :crybaby:

bewerkt door Camo Crew
Geplaatst

Tja... in deze tijd van het jaar worden er veel jaarlijstjes gemaakt. En die heten niet zomaar jaarlijstjes. Een hit van de rolling stones uit 1965 (ik noem maar wat) komt nu niet in de lijst van 2010. En, wat mij betreft, is dat met de foto's net zo. Zie het maar als een uinodiging om volgend jaar meer foto's te maken :thumbup: .

De opmerkingen over de fotokwaliteit heb ik begrepen. Ik zal de foto's op dat punt niet vergelijken met een fotowedstrijd op een fotosite, of fotoclub.

Toch lijkt me enige kwaliteit wel belangrijk.

Ik denk ff na over een definitie van een cache foto, het lijkt me toch wel belangrijk dat er een relatie is. Zelf maak ik erg graag foto's onderweg, maar dat noem ik geen cache foto's.

Overigens zal ik zelf geen foto's aanmelden.

Mijn idee om er iemand van buiten dit leuke cache wereldje bij te vragen is omdat ik de foto's graag onafhankelijk beoordeeld zie, zonder vriendjes politiek of welke voorkeuren dan ook.

Geplaatst

Dat beoordelen kunnen insiders ook, vorige keer hebben alle foto's een nr. gekregen en de jury heeft dus blind gejureerd. Uitslag was dus niet beïnvloed door vriendjespolitiek of persoonlijke voorkeuren.

Maar hoe je het ook gaat doen, het is een leuk initiatief!!!!!!!! :thumbup:

Succes met organiseren,

groetjes GeoVlinder

Geplaatst

Ik had geen enkele twijffel over de jury van vorige editie. Sterker nog; ik vroeg me in mijn eerste bericht nog af of er al eerder een wedstrijd was geweest. Dus voel je vooral niet bekritiseerd.

Geplaatst

Nee hoor, totaal niet, ik geef alleen aan dat het wel mogelijk is en dat weet ik uit ervaring.

Mocht het je niet lukken iemand te vinden van buitenaf, dan heb je nog andere mogelijkheden.

Geplaatst

Dank voor alle reacties en stemmen. Ik durf wel te concluderen dat dit wedstrijdje voldoende gedragen wordt. Ik zal binnenkort met een voorstel voor criteria komen. Dat grotendeels gebaseerd op criteria van de vorige fotowerdstrijd "geocachen en natuur". Ik zal daar een ander draadje over starten.

• 2 weeks later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...