Indy & Jones Geplaatst 13 juni 2011 Geplaatst 13 juni 2011 Ik krijg gisteren een emailtje van een team die gezien heeft dat een beginnend team onze race-coin al heeft mee genomen op 31 mei jl. Maar deze is nog steeds niet gelogd, zit nog in de cache. Dat team heeft ook al twee keer het beginnende team gemaild om te loggen maar ze reageren nergens op. Vandaag heb ik dat team ook aangeschreven met het verzoek gewoon te antwoorden. Ik ben benieuwd maar ik ben bang dat ik onze racecoïn als afgeschreven kan beschouwen!!!!
Flevofrog Geplaatst 13 juni 2011 Geplaatst 13 juni 2011 Ja da's jammer mijn racecoin is half maart door een beginnend team meegenomen en sindsdien is het erg stil. Vorige week maar eens gemaild met het verzoek de coin eens te droppen in een willekeurige cache, maar helaas. Er hangt nog wel een label aan met racecoin bla bla bla en doe ik zo mijn best om al mijn concurrenten te helpen. Nou ja het is niet anders de organisatie is picco bello dus daar ligt het zeker niet aan en ondanks mijn pech vind ik het nog steeds leuk de munten te vinden, te fotograveren en weer verder te helpen.
Zeldenrust Geplaatst 16 juni 2011 Geplaatst 16 juni 2011 De Wijngemachtigde zit alweer even in het buitenland. Dientengevolge gaat het bijwerken van de stand weer wat trager. Komt het daardoor dat mijn coin niet wordt bijgewerkt? Zo ja, dan wachten we gewoon even. Ik heb er vertrouwen in, dat het wel weer goed komt.
veer12 Geplaatst 16 juni 2011 Geplaatst 16 juni 2011 De Wijngemachtigde zit alweer even in het buitenland. Dientengevolge gaat het bijwerken van de stand weer wat trager. Komt het daardoor dat mijn coin niet wordt bijgewerkt? Zo ja, dan wachten we gewoon even. Ik heb er vertrouwen in, dat het wel weer goed komt. Ja, tot nu toe was de lijst en het kaartje super snel bijgewerkt maar dit was eigenlijk volledig te danken aan de snelle verwerking door wijngemachtigde. Wanneer hij niet handmatig de verplaatsingen verwerkt dan kan het tot enkele weken duren voordat verplaatsingen automatisch verwerkt zijn. Dit begreep ik van hem uit een eerder forumbericht. Dus zoals het tot nu toe gegaan is is een luxe situatie. We zullen nu dus even moeten wachten totdat Wijngemachtigde weer beschikbaar is of dat de automatische verwerking zijn werk doet.
De broekies Geplaatst 16 juni 2011 Geplaatst 16 juni 2011 Voor de automatische verwerking van de coinverplaatsingen zal het ongeveer 1 a 2 weken duren, niet langer. - Hemma
Team Van Stoffelen Geplaatst 16 juni 2011 Geplaatst 16 juni 2011 De Wijngemachtigde heeft het allemaal zelf al uitgelegd in post #167. Er staat zelfs een oplossing bij om het allemaal zelf wat sneller te regelen. Ik citeer nog even: De gegevensuitwisseling vindt niet live plaats. In het ergste geval kan het een week duren voordat data die op gc.com is ingevoerd dmv een log pas op de global site te zien is. Dat komt omdat er een tijdslimiet zit aan de uitwisseling vanaf gc.com naar externe sites en in het geval van global is dat 1x per zoveel minuten. Maar, ik krijg van elke coinverplaatsing (of discovery, of note) een email (via de watchlist). Ik kan zelf de coinbijwerking een schop geven. Dat doe ik aan de hand van die emails zsm, maar er kan af en toe iets tussen komen waardoor die schoppen iets langer op zich laten wachten. Dan gaat het wel automatisch, maar het kan wat lang duren. Bij de coinbeschrijving staat op welk tijdstip de laatste bijwerking heeft plaatsgevonden (dit is dan een automatische geweest, of na een schop van mij). Er is wel een mogelijkheid om zelf bij te werken. Daarvoor moet je wel een aanmelding op de global site hebben. In hun trackables pagina's kun je dan een eigen groep aanmaken, bijvoorbeeld een groep van 1 coin, namelijk je eigen racecoin. En die coin kun je zelf dan een schop geven, waarna de datauitwisseling met global binnen een paar minuten plaats vindt en jawel, ook de data met de racesite is bijgewerkt (zonder dat ik hoef te schoppen). Maar dat kan dus alleen als je zelf een trackable groep aanmaakt op de global site. Ik zeg dit niet om reclame te maken voor global, maar de mogelijkheid is er en waarom zou ik dat niet even melden. Bij deze dus. Hoeft niet, kan wel. Ik kijk in principe na een email ook naar het bijwerkingsmoment. Als ik zie dat alles klopt, werk ik zelf niet bij.
De Wijngemachtigde Geplaatst 19 juni 2011 Auteur Geplaatst 19 juni 2011 De stand is weer bijgewerkt. Er zijn weer wat coins op events geplaatst (heeft geen zin: geen kilometers, geen provincies) en er zijn weer een aantal coins in caches geweest die niet zijn gelogd. Ik moet nog even zien of ik het voor al die coins weet recht te breien. Verder zijn er weer 4 coins over de finish gekomen en zo staan nu 15 coins op 12 provincies! Als ik verder nog verplaatsingen of provinciehuisfoto's heb gemist, graag even een emailtje naar het bekende adres!
GerardM86 Geplaatst 19 juni 2011 Geplaatst 19 juni 2011 Tevens zag ik vandaag deze log langskomen voor deze coin: Volgens mij heb ik gisteren Hendrika gezien op de tafel van het MZLE. Blijf dus hoop houden. Ik kan het lijstje met codes even niet vinden en moet zo naar het werk. Dus helemaal zeker is het niet. Ik heb hem laten liggen omdat ik deze coin al verplaatst heb. Aangezien ik in de deelnemerslijst geen zelfde coin kan vinden en de reeds afgestreepte provincies wel erg overeenkomen, nu dus toch maar vast een hoopvolle notitie op de pagina.
GeoVlinder Geplaatst 19 juni 2011 Geplaatst 19 juni 2011 Mijn coin is in ieder geval onderweg naar zijn laatste provincie. Meegenomen uit een cache en hopelijk mag papa op vaderdag kiezen wat ze doen en kiest hij geocachen (wie weet wel helemaal in Limburg). Alleen jammer van het weer vandaag. groetjes GeoVlinder
GerardM86 Geplaatst 19 juni 2011 Geplaatst 19 juni 2011 En mijn vorige bericht heeft inmiddels een vervolg: de coin is inderdaad weer terecht!!! (zie log) Jammer dat er 3 maanden lang niks gebeurd is, de coin stond op de 3e plek toen hij verdween. Hij had zoveel kans op het podium... en uiteindelijk met lege handen Nou maar hopen dat mijn coin ook weer opduikt na verloop van tijd....
De Wijngemachtigde Geplaatst 20 juni 2011 Auteur Geplaatst 20 juni 2011 (bewerkt) Van geocachingshop.nl heb ik begrepen dat er inmiddels al enkele coins van de nieuwe 12 Provinciën Geocoinrace geocoin zijn uitgeleverd: Daarmee kan ik dan (zoals eerder vermeld) aankondigen dat Croegbaas, door het achterlaten van de coin van WBKWADRAAT op 28 maart 2011 in een cache in Zeeland de winnende drop heeft gedaan en daarmee een ongeactiveerde XLE versie van deze coin gaat ontvangen! Deze XLE heeft i.t.t. de andere versies een gravering op de zijkant: Geocoinrace 2011 - organized by De Wijngemachtigde Croegbaas, nogmaals gefeliciteerd! 23 juni 2011 bewerkt door De Wijngemachtigde
GoudHaartje Geplaatst 20 juni 2011 Geplaatst 20 juni 2011 Ik mag namens Croegbaas doorgeven dat hij erg blij is met de coin , dat de coin van hem is en dat ie dus niet in mijn coin boek mag Zojuist per telefoon gedicteerd
De Wijngemachtigde Geplaatst 27 juni 2011 Auteur Geplaatst 27 juni 2011 En stek 16 is inmiddels ook ingenomen. De coin van Diglet, genaamd Aslan is gefinished. Nog 4 plekken in de 12 Provinciën Geocoinrace 2011 waar prijzen mee te verdienen zijn. Er staan heel wat coins op de stoep met 11, dus ik ben benieuwd hoe snel de rest binnen zal zijn, en welke dat zullen zijn...
Aanbevolen berichten