Spring naar bijdragen

zomervakantie


Twinlife

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

kan ik die dan ook loggen als ik weer thuis ben na b.v. 2 weken

 

Daar zie ik niet onmiddellijk een probleem in, maar ikzelf zou het toch niet kunnen laten om ze af en toe toch op de site te gaan loggen :(

 

Als je TB's meeneemt kunnen de eigenaars zich misschien wel afvragen waar ze zo lang onderweg zijn, maar ook dat lijkt me niet echt een probleem.

 

en wie heeft er nog tips voor cachen in het buitenland als je geen laptop ter beschikking hebt en dan denk ik met name aan waypoints laden,stafkaarten,uitdraaitjes van de caches die je gaat doen.

 

Als je geen laptop of pocketpc hebt dan zul je inderdaad alles op papier moeten meenemen. Sedert ik premium member ben gebruik ik echter geen papier meer (tenzij voor caches waarvoor je de foto's nodig hebt). Ik gebruik nu de Pocket-Queries met mijn Pocket-PC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is technisch mogelijk ook na langere tijd te loggen. Bovenin de loginvulpagina verschijnt de huidige datum. Je kunt die datum veranderen in een andere datum, ook lang geleden, en je log wordt dan op datum tussengevoegd.

 

Het is natuurlijk wel aardiger om het eerder te doen, maar als dat niet kan is er dus nog geen man overboord.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn in 2002 naar Zweden op vakantie geweest en ook wij hadden alles op papier bij ondanks dat we toch een laptop bij hadden.

Wat ik wel van te voren had gedaan is een lokaal (cacher) die in die buurt veel geplaatst had en alles gevonden een mailtje gestuurd dat wij daar op vakantie gingen en of hij aanbevelingen kon doen voor bepaalde caches. We kregen prompt een mailtje terug met adres en gsm nummer . We mochten gebruik maken van zijn pc indien nodig en ook mochten we hem bellen voor een hulplijntje of andere vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

twinlife

(die nog wel een paar woordjes duits spreekt :( )

Er is ook een duitse geocaching chat channel, ik meen me te herinneren dat daar ook mensen uit het zuiden chatten.

nogmaals dank megaheks heb hem al gevonden :D

 

 

gr twinlife (die nu zijn beste duits gaat uitproberen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeumug wat een high-tech apparatuur gebruiken jullie toch! :D Ik heb nog niet zo veel caches in het buitenland gedaan maar bijvoorbeeld tijdens een weekje Ardennen een aantal caches gedaan. Thuis voorbereid, dwz op een redelijk gedetailleerde omgevingskaarten aangekruist waar de caches ongeveer liggen, ter plekke een P gezocht en verder maar gewoon met pen, papier en GPS op jacht gegaan. Ik heb nog nooit met een laptop gecached. Op Gran Canaria ging het bij ons ook op deze manier en het werkt prima

 

Alex (die niet of nauwelijks iets af weet van technische zaken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeumug wat een high-tech apparatuur gebruiken jullie toch!  :(  Ik heb nog niet zo veel caches in het buitenland gedaan maar bijvoorbeeld tijdens een weekje Ardennen een aantal caches gedaan. Thuis voorbereid, dwz op een redelijk gedetailleerde omgevingskaarten aangekruist waar de caches ongeveer liggen, ter plekke een P gezocht en verder maar gewoon met pen, papier en GPS op jacht gegaan. Ik heb nog nooit met een laptop gecached. Op Gran Canaria ging het bij ons ook op deze manier en het werkt prima

 

Alex (die niet of nauwelijks iets af weet van technische zaken)

tja zoveel high-tech apparatuur heb ik dus ook niet!

en ook nog geen caches gedaan op vakantie.

dus wil mij zo goed als mogelijk voorbereiden.

 

 

gr twinlife (die nu al aan het voorbereiden is voor de zomervakantie :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

afgelopen zomer in wales geweest. hier in nederland een stapeltje relvante caches uitgeprint. daar met de prints, goede kaart en gps gewerkt. ivm travelbugs een keer naar internet-cafe geweest (beetje schaars nog daar). bij problemen thuisfront gebeld, en die hebben toen via de mail van geocaching.com de cache eigenaar bereikt en daarna weer met mij gebeld. zo kwam alles toch goed. :D zie niet gevonden en toen toch gevonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

afgelopen zomer in wales geweest. hier in nederland een stapeltje relvante caches uitgeprint. daar met de prints, goede kaart en gps gewerkt. ivm travelbugs een keer naar internet-cafe geweest (beetje schaars nog daar). bij problemen thuisfront gebeld, en die hebben toen via de mail van geocaching.com de cache eigenaar bereikt en daarna weer met mij gebeld. zo kwam alles toch goed.  :

ja en zo schiet mij er ineens iets te binnen je kan natuurlijk ook het thuisfront of een geocacher laten loggen voor jou dmv een telefoontje of sms dat is natuurlijk ook een optie en later als je weer thuis bent kun je zelf de log aanpassen.

 

 

gr twinlife (die soms een helder moment heeft)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben er ook al een paar in het buitenland gedaan. Tsjechie en Duitsland en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat alleen maar voorbereid door van te voren alles uit te draaien en daar de gps V aanzet en er dan naar toe rijden (dat doe ik trouwens ook in Nederland). Misschien is dat ons probleem wel, want we hebben diverse keren not found neer gezet. Maar ja dat is wel terleurstellend, maar wel in een mooie omgeving geweest waar je anders w.s. nooit geweest zou zijn. Het lijkt mij ook een aardig dure aangelegenheid worden om overal kaarten van aan te schaffen of doen jullie dat op een andere manier??

Bij thuiskomst hebben we pas gelogd want ja een laptop is wel aanwezig maar geen internet dus dan schiet dat niet erg op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nu zit ik met een vraag als wij een cach gevonden hebben kan ik die dan ook loggen als ik weer thuis ben na b.v. 2 weken of is dit te lang en moet ik na 1 of 2 dagen een internetcafe opzoeken om daar te loggen hoe denken jullie daarover?

Of je nou twee of drie weken daarna logt, maakt volgens mij niks uit. Alleen als je er een tb uithaalt, is het wel fijn om die toch snel te loggen of gewoon te laten liggen. Want er zijn ook cachers die juist die caches opzoeken waar nog een TB inzit.

Succes met je cache hunt, wordt vast een hele fijne vakantie :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij ook een aardig dure aangelegenheid worden om overal kaarten van aan te schaffen of doen jullie dat op een andere manier??

nou nee doen het niet op een andere manier,in de loop de jaren hebben wij al heel wat kaarten (michelin)verzameld van een heel hoop landen en hebben natuurlijk nog mapsource met european metroguide. :no:

 

 

gr twinlife (die ook de weg nog wel eens kwijt is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of je nou twee of drie weken daarna logt, maakt volgens mij niks uit. Alleen als je er een tb uithaalt, is het wel fijn om die toch snel te loggen of gewoon te laten liggen. Want er zijn ook cachers die juist die caches opzoeken waar nog een TB inzit.

Succes met je cache hunt, wordt vast een hele fijne vakantie :no:

als ik een TB kan helpen met zijn reis dan neem ik hem denk ik wel mee,en ik hoop dan een oplossing te hebben hoe ik hem ga loggen.

 

 

gr twinlife (die bijna wel zeker weet dat het een fijne vakantie word :huh: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...