Spring naar bijdragen

Facebook Pagina Nederlandse Geocachers


solletjes

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Ik heb een facebook pagina aangemaakt genaamd Nederlandse Geocachers. Een eenvoudig doel: mede geocachers ook via facebook leren kennen. Vind je dat leuk, bezoek dan de pagina en klik op "like" of "vind ik leuk", en dan weten we wie de Nederlandse Geocachers op facebook zijn. Vind je het niks, dan gauw door naar het volgende topic op dit forum, of lekker gaan cachen :)

 

Je kunt de pagina op facebook zoeken of er hiermee heen springen.

Nederlandse Geocachers

 

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
ReizenReizen

Ik weet het.

 

Er zijn zowel op Facebook, als op LinkedIn als op Hyves, meerdere van dit soort pagina's.

 

Maar wat heb je er uiteindelijk aan?

Afgezien van een verdwaalde krabbel, is er 0 tot vrijwel geen discussie.

 

Ik zie er dus de toegevoegde waarde niet echt van.

 

Hier op het forum van GC.NL, kan ik iedereen bereiken. Op dit forum is er naast de gebruikelijke "social talk" zo af en toe nog wel een zinvolle discussie.

Daarnaast is er nog een forum op Global, waar ook kan worden gediscussieerd, maar wat eigenlijk al dat een vrij select groepje vaste bezoekers kent.

Op Metacaching is ook een forum, waar al helemaal geen leven meer in zit.

Op Groundspeak is een NL forum gestart, waar na een voorzichtig begin, nu ook al danig de klad inzit, tot niets meer gebeurt.

 

Als "snel medium" is Twitter nog wel redelijk in gebruik bij een (bepaalde) groep cachers.

 

Denk je, dat dat een "groep" op Facebook en die andere "social media" kanalen hier iets op toe te voegen hebben? en zo ja, wat dan?

Waarin maken die wellicht een verschil met de bestaande fora?

 

Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel doel: Geocachers die dat willen op een andere manier kennis met elkaar laten maken. Bijvoorbeeld niet "verstopt" achter je geocaching nickname maar met je eigen naam (velen) of je facebook nickname (sommigen). Op geen enkele manier wil die facebook pagina een vervanging proberen te zijn van dit of enig ander forum.

 

Mag dat? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijvoorbeeld niet "verstopt" achter je geocaching nickname maar met je eigen naam (velen)

 

Ook hier op het forum is ieder vrij om met een nick of met de eigen naam een account te maken. Er is ook een topic, waar de forumgebruikers die daar behoefte aan hebben zich aan de community voorstellen. Daar hebben veel meer dan 79 mensen al gebruik van gemaakt. Niks "verstoppen" dus.

Een ieder die hier een nick benut om geheim te blijven, doet dat op Facebook waarschijnlijk ook.

Op geen enkele manier wil die facebook pagina een vervanging proberen te zijn van dit of enig ander forum.

 

dat veronderstel ik ook niet.... "toegevoegde waarde" is volgens mij een ander begrip en daar was ik benieuwd naar.

 

 

Mag dat? :)

 

van mij mag je zelfs achterstevoren met een chimpansee-pak aan naar de Noordpool fietsen.......

 

maar ook dan zou ik me afvragen, wat het nut ervan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

dat veronderstel ik ook niet.... "toegevoegde waarde" is volgens mij een ander begrip en daar was ik benieuwd naar.

...

 

Tja... nut en toegevoegde waarde... wat is de toegevoegde waarde van facebook, hyves, of twitter... wat is de toegevoegde waarde van voetballen... wat is de toegevoegde waarde van geocaching...

 

En waar moet het dan "waarde aan toevoegen"? Aan de economie? Aan de lol? Aan de (on)zin in de wereld? Komen we hier aan bij de "waarom zijn wij op deze wereld" vraag?

 

Dat kan ik echt onmogelijk beantwoorden :) en dat hoeft gelukkig ook niet.

(Inmiddels zijn er 92 mensen die het blijkbaar om een of andere reden leuk genoeg vonden om de pagina te "liken".)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is waar dat je via dit forum in principe iedereen kan bereiken, maar dat doe je natuurlijk nooit.

Ik ken zat geocachers die zelden of nooit op het forum komen, maar wel op Facebook en/of Hyves actief zijn.

Voor mij zijn deze Social Media gewoon additionele kanalen, met hun eigen specifieke kenmerken. Niks meer, niks minder.

Daar zit de toegevoegde waarde in, ook al is die misschien niet zo heel schokkend.

 

En wat ik het lekker om af en toe volstrekt nutteloos bezig te zijn :yes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, terwijl jij nadenkt over je volgende nutteloze reactie ga ik mijn tijd hier niet langer aan verspillen en verhuis naar het SBB topic waar we met z’n allen wellicht wel iets kunnen bijdragen aan het geocachen, zodat jij op SBB terrein ook je puntjes kunt blijven pakken. Hopelijk kan je dat zonder van de paden af te wijken anders is ook dat verspilde moeite.

 

Waarom is de laatste jaren het nivo op dit forum en van de geocaches zo ver weggezakt? Met dit soort nutteloze reacties begin ik begin het langzaam te begrijpen… #ikhebzinomnutteloosbezigtezijndusgaikgeocachenmentaliteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gaf een inhoudelijk reactie op de vraag aangaande het nut van geocaching op facebook en voegde daar ten slotte een losse (als grapje) bedoelde opmerking aan toe. Jij reageerde alleen op dat laatste zinnetje en dat droeg m.i. niet bij aan het onderwerp.

Kom op man, niet zo serieus :beerchug:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij maakte een grapje maar voor mij is het idd serieus en nog ontopic ook. Dit facebook onderwerp geeft precies aan waar we in Nederland met het geocachen mee bezig zijn. Iets waar ik mij zorgen om maak. We doen van alles maar voegen nauwelijks nog iets waardevols toe. We maken links en rechts wat grappig bedoelde opmerkingen, klikken eens op een like knopje, leggen en vinden een carpoolcache en morgen en overmorgen doen we precies hetzelfde. Gaap. Binnenkort ligt achter iedere lantaarnpaal een kokertje en heeft PN vanwege de 160 meter regel geen ruimte meer voor z’n nieuwe meesterwerk, dat écht iets toevoegt. En dan?

 

We kunnen alles afdoen als een grapje maar op een bepaald moment is het gewoon niet meer leuk. Er moet een mentaliteitsverandering komen. Niet alles is geweldig en laten we dat vanaf vandaag gewoon eerlijk gaan zeggen. Alleen op die manier houden we onze hobby interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze mening had je toch ook direct kunnen verwoorden, zonder me eerst af te zeiken?

Nu heb ik een dikke huid en kan daar wel tegen, maar het is in algemene zin wel een punt waar ik me regelmatig aan stoor: de agressieve en/of badinerende toon op dit forum.

 

Overigens ben ik het helemaal met je eens dat er veel te makkelijk gedaan wordt over de wildgroei aan oninteressante oppikkers op onogelijke plekjes. En dat iedereen het spelletje maar op zijn eigen manier moet kunnen spelen vind ik ook zo'n dooddoener.

Daar zijn al veel draadjes over geweest en lijkt me hier off topic, want van een heel andere orde dan social websites.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

..............klikken eens op een like knopje, leggen en vinden een carpoolcache en morgen en overmorgen doen we precies hetzelfde. Gaap. Binnenkort ligt achter iedere lantaarnpaal een kokertje en heeft PN vanwege de 160 meter regel geen ruimte ...................

Het is werkelijk ongelooflijk hoe sommige mensen ieder topic weten te benutten om maar weer eens over de kwaliteit van caches te trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet om kwaliteit. Het gaat om mentaliteit.

 

@geo-cachet: weet je waar ik me aan stoor? Dat sommige mensen voor sommige berichten de pb functie niet gebruiken. Maar goed als jij het publiekelijk wil, kan je het zo krijgen. Afzeiken? Waar dan?

bewerkt door rhr_nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...