Spring naar bijdragen

Het Raadsel Van Zich Zelf Verplaatsende Caches


Compboy

  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. Dit soort geintjes zijn leuk?

    • Nee absoluut niet je moet geen cache van ander slopen
      49
    • Ja, grapje moet kunnen
      3
    • geen mening
      2


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

 

Wie kan mijn helpen ik weet echt niet wat ik moet doen.

 

Iemand verplaatst telkens mijn caches in het houtense bos.

 

Nu lag de nano container van 1/6 in 1 keer weer bij 2/6

 

Vorige keer lag 5 bij 3/6.

 

 

Iemand een idee wat hier tegen kan doen, je zou haast zeggen dat het een cacher is die dit doet.

 

 

Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat idioot. Klinkt als een cacher met haast die vergeet om containers terug te leggen en dan maar elders plaatst.

Of nee, meer als een zieke geest die blijkbaar lol heeft in het verzieken van je caches.

 

Raar, vreemd, pleit voor Premium only caches ...

 

Geen idee hoe je dit soort rare snuiters tegen kunt houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast geebheart

Volgens mij spookt het in dat Houtense Bos

 

07 Augustus 2010: Cache Highjacking

07 Augustus 2010: Cache Die Krimpt Dan Weer Groeit En Dan Nog Groter Groeit

 

Tis duidelijk dat iemand iets tegen de caches vn Compboy heeft

En deze serie saboteert, ook al is deze serie mischien niet je smaak en heb je dr van alles op tegen, kan je toch wel met respect naar de legger toe omgaan ermee. Je hoeft trouwen ook niet alles te loggen wat er maar in Nederland ligt, als t je nx lijkt doe het dan niet, we kunnen niet allemaal de mooiste creaties maken.

bewerkt door geebheart
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zeker wilt weten dat dit niet meer gebeurt kun je ze beter archiveren, dan heb je geen gezeur meer...

 

En of het cachers zijn? Tsja, dat is niet met zekerheid te zeggen, maar als ik het zo lees heb ik sterk het vermoeden van wel. De kans dat een muggle een nano vindt en dan precies plaatst op de plaats waar een andere nano ligt lijkt me erg klein. Blijkbaar heeft iemand het niet zo op jouw caches, en vindt hij/zij het nodig dat op deze manier te laten merken. Persoonlijk vind ik dat erg kinderachtig, maar ik kan me ergens wel iets voorstellen bij het feit dat deze serie niet heel erg gewaardeerd wordt. Voor ons waren de caches in deze serie in elk geval de minst leuke van de omgeving Utrecht (om verscheidene redenen, o.a. slechte verstopplaatsen, slechte containers (een puntenslijper!!), slecht onderhoud en taalgebruik om van te janken...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het nogal vreemd dat de caches van iemand verplaatst worden omdat ze zogenaamd naar jouw zin niet goed liggen.

 

Ik heb deze serie ook gelopen tijdens de pauzes van me werk. En alleen de behuizing van 5/6 een puntenslijper zou ik aanpassen.

 

Verder zijn het allemaal mooie nano caches.

 

En ja de route is misschien wat simpel en hij had er wat meer van kunnen maken. Maar ja wat verwacht je van 6 traditionals.

 

Als je een uitdagende tocht wil gaan lopen moet je een multie doen met 10+ wp. En als je wil puzzelen een mysterie.

 

Als je rustig een rondje wil lopen door het houtense bos en tegelijk wil cachen is deze serie uitstekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast geebheart

en taalgebruik om van te janken...).

Om iemand daar op te beoordelen is wel erg laag, niet iedereen kan netjes Nederlands schrijven door verschillende oorzaken, oa door dyslexie.

 

Tis idd geen hoogstaande serie maar ook weer niet zo verschrikkelijk als je zegt. Vind persoonlijk die Bassie en Adriaan Serie veel slechter, smaken verschillen nu eenmaal, dat geeft geen recht om dan maar die serie te saboteren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Taalgeberuik is best een probleem. Sommige caches zijn ronduit onleesbaar, tegen het debiele aan. Maar er is een oplossing: laat Kruimel er naar kijken, dan wel vraag een vriend/vriendin/moeder een taalcontrole en controle op leesbaarheid. Dat is helemaal zo gek niet, want dat gebeurt in de professionele wereld ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het staat me bij dat nr. 1 en 5 hoog op een bord geplaatst waren, ik kon ze niet loggen omdat ik er niet bij kon komen :blush:

Misschien was het een cacher gelukt om ze met een takje van hun plekje te slaan, maar lukte het hem/haar niet om ze terug te plaatsen en heeft ie de nano's als oplossing achtergelaten bij de andere caches uit de serie. Ik zou echter wel verwachten dat het dan in de log vermeld wordt, zodat de eigenaar ze kan herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en taalgebruik om van te janken...).

Om iemand daar op te beoordelen is wel erg laag, niet iedereen kan netjes Nederlands schrijven door verschillende oorzaken, oa door dyslexie.

 

Tis idd geen hoogstaande serie maar ook weer niet zo verschrikkelijk als je zegt. Vind persoonlijk die Bassie en Adriaan Serie veel slechter, smaken verschillen nu eenmaal, dat geeft geen recht om dan maar die serie te saboteren

 

 

:clap: :clap: :clap:

niks meer aan toe te voegen

bewerkt door AJKwak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om iemand daar op te beoordelen is wel erg laag

Ik zal ook niet snel iemand op taalgebruik beoordelen, dus zo bedoelde ik het ook niet, maar als je een cache plaatst dan zorg je er toch voor dat de cachepagina er goed uit ziet? Zoals eerder genoemd kun je best hulp vragen aan iemand om de spelling te controleren (ook als je geen dyslexie oid hebt, want ook ik maak spelfouten), zeker als je van jezelf weet dat dit niet je sterkste kant is. Een blinde die een cache plaatst zal ook hulp vragen aan iemand om hem te verstoppen...

 

Bassie en Adriaan Serie veel slechter

Die serie ken ik niet, maar bedankt voor de "tip".

 

Hoe dan ook, laat duidelijk zijn dat dit NOOIT een reden mag zijn om wat dan ook maar te doen tegen een cachelegger. Ik vond de serie niet zo leuk, nou ja jammer dan, dat laat ik misschien een beetje in mijn logs doorschemeren, maar daarmee is het klaar. Toch waardeer ik het dat Bas de moeite heeft genomen om die caches daar te leggen, want blijkbaar beleven anderen er wel plezier aan: prima dus! Smaken verschillen nu eenmaal, maar ik ben toch zeer benieuwd wie denkt dat het nodig is om caches van een ander zomaar te gaan verplaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het nogal vreemd dat de caches van iemand verplaatst worden omdat ze zogenaamd naar jouw zin niet goed liggen.

 

Ik heb deze serie ook gelopen tijdens de pauzes van me werk. En alleen de behuizing van 5/6 een puntenslijper zou ik aanpassen.

 

Verder zijn het allemaal mooie nano caches.

 

En ja de route is misschien wat simpel en hij had er wat meer van kunnen maken. Maar ja wat verwacht je van 6 traditionals.

 

Als je een uitdagende tocht wil gaan lopen moet je een multie doen met 10+ wp. En als je wil puzzelen een mysterie.

 

Als je rustig een rondje wil lopen door het houtense bos en tegelijk wil cachen is deze serie uitstekend.

 

 

5/6 is al weer nano container die punten slijper was nood oplossing tot dat ik de nieuwe container binnen had

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken de serie niet, maar het lijkt mij toch gewoon goed fatsoen om van 'n ander z'n spullen af te blijven ! (loggen uitgezonderd natuurlijk :blush: ). Als je de serie niks vindt, dan kan je dat in de log vermelden. Of niet. Maar eigenhandig dingen saboteren is beneden alle peil :thumbdown:

 

De topic starter vraagt om een tip, eh, is er de mogelijkheid om de "bodem" van de nano's onwrikbaar vast te maken? Je dan het dopje en logboekje losmaken om te loggen maar niet de hele container verplaatsen. Gewoon grof slopen kan dan nog steeds, maar daar helpt denk ik niks tegen.

bewerkt door De Oliva's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het veranderen of verplaatsten van iemands caches op deze manier zonder te vermelden dat je dat doet komt mij over als op en kinderachtige manier van treiteren. Wat er tegen te doen? Een bewakingsdienst inschakelen? Een 24/7 camera erop zetten? Nee, dat zijn geen reëele opties. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Hopelijk wordt degene die dit doet er ook een keer moe van en houdt het gewoon op, want leuk is dit zeker niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu gaan jullie er nog steeds vanuit dat het met opzet gedaan is. Ik heb al geopperd dat ze mogelijk verplaatst zijn omdat het de cacher niet meer lukte ze goed terug te plaatsen (en daar niks over durfde te zeggen), maar er wordt vreemd genoeg niet op gereageerd of dat inderdaad het geval zou kunnen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu gaan jullie er nog steeds vanuit dat het met opzet gedaan is. Ik heb al geopperd dat ze mogelijk verplaatst zijn omdat het de cacher niet meer lukte ze goed terug te plaatsen (en daar niks over durfde te zeggen), maar er wordt vreemd genoeg niet op gereageerd of dat inderdaad het geval zou kunnen zijn...

 

 

Als het 1x was gebeurt zou ik zeggen ja maar is nu al keer 4 gebeurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...