elsinga Geplaatst 27 februari 2004 Geplaatst 27 februari 2004 Kun je nu ook een via positie opgeven. Dat zou wel via GPS V (na software-update) maar (nog) niet via de 60 serie kunnen. Nee, dat kan de 60C inderdaad niet. Maar dat kwam bij de V ook pas na een firmware update...
schatzoeker Geplaatst 28 februari 2004 Geplaatst 28 februari 2004 Voor allen die geinteresseerd zijn in de leveringsdatum voor de GPSMap60CS. Kreeg vanmiddag dit mailtje van Sailtron: De GPSMAP60CS komt waarschijnlijk pas eind maart in de handel/Met vriendelijk groet, Sailtron b.v. Garmin Sales/Support Dat is dus behoorlijk balen. Overal zie je op de sites staan "vanaf maart" of "begin maart" en nu zo'n bericht. Dus het zou ook nog wel eens begin april kunnen worden.
Kruimeldief Geplaatst 28 februari 2004 Geplaatst 28 februari 2004 Stel je voor dat het mei wordt? Je zou het dan bijna niet meer aanschaffen GRTZ Kruimeldief Waarom noemen ze moeders die werken "werkende moeders"? Ze noemen vaders die werken toch ook geen "werkende vaders"!
Hugo&Sarah Geplaatst 28 februari 2004 Geplaatst 28 februari 2004 En dan nog dat waarschijnlijk erbij stille hoop dat hij toch binnen 2 weken bij gps discount binnen is Ik moet gewoon niet meer zoveel in dit draadje kijken of die op de.com site ik was het al weer bijna vergeten. Ik wou dat ik net zo lang van een nieuwe gadget kon genieten dan dat je er meestal op moet wachten, het nieuwe is er bij mij toch meestal snel vanaf of ik zit alweer op een update o.i.d. te wachten.Gelukkig ben ik in het bos een heel ander mens
Kruimeldief Geplaatst 28 februari 2004 Geplaatst 28 februari 2004 Gelukkig ben ik in het bos een heel ander mens Het ligt eraan wat je daar allemaal tegenkomt. GRTZ Kruimeldief Me no money, me no care, me go marry millionaire! When he dies, me no cry, me go marry other guy!
Hugo&Sarah Geplaatst 28 februari 2004 Geplaatst 28 februari 2004 O.k. kruimeldief je hebt gelijk, vuilnis en schreuwende kinderen wordt ik ook niet opgewonden van om maar twee dingen te noemen.
Kruimeldief Geplaatst 28 februari 2004 Geplaatst 28 februari 2004 Nou, opgewonden is weer een ander verhaal, maar je hebt gelijk. De 2 punten die jij aanvoert hou ik ook niet van. Het voordeel van afval is wel weer dat je het achter kunt laten GRTZ Kruimeldief The first part of our life is ruined by our parents, and the second part by our children.
deBruineBeren Geplaatst 2 maart 2004 Geplaatst 2 maart 2004 GPSMAP 60C €575,- (incl. Trip & Waypoint manager) GPSMAP 60CS €655,- (incl. Trip & Waypoint manager) DSH electronics De 60C(S) staat nog niet op hun site, maar ik kreeg de prijzen per email door.
elsinga Geplaatst 2 maart 2004 Geplaatst 2 maart 2004 En de mensen uit Notter kennende gaan ze dus bij hen voor dezelfde lage prijs over de toonbank.
Peetee Geplaatst 2 maart 2004 Geplaatst 2 maart 2004 En de mensen uit Notter kennende gaan ze dus bij hen voor dezelfde lage prijs over de toonbank. Yep, laagste prijs garantie. Ik heb mijn Vista weer net 4 weken te vroeg besteld (had nu weer € 20,-- goedkoper gekund).
Elja Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 Kan iemand mij het verschil (in de praktijk) uitleggen tussen de 60C en de 60CS? Op de site van Garmin kan ik dit lezen: The GPSMAP 60CS also offers an electronic compass and barometric altimeter for highland adventures. These sensors, when combined with GPS technology, provide enhanced bearing and elevation readings. Maar mij als newbie zegt het niet zoveel. Een vriend van me gaat volgende week naar Amerika toe en aangezien ik het prijsverschil toch wel de moeite vind (die basemap boeit me niet) gaat ie kijken of hij er eentje voor me mee kan nemen. Nu heb ik zowieso liever die 60CS aangezien het prijsverschil niet zo groot is, maar aangezien de CS nog niet uit is zal ik ook wel de pech hebben dat ie volgende week ook in de US nog niet te verkrijgen is. Ik wil 'm vooral gaan gebruiken om te geocachen en af en toe voor navigatie (in de auto zit al een gps-systeem, dus doorgaans heb ik 'm niet nodig). Ga ik het electronische compas missen? Elja
Hugo&Sarah Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 Hi Elja, Ik ga voor de cs omdat daar een electronisch kompas op zit,Ik heb nu een legend die dat niet heeft dwz elke keer als het signaal wegvalt en dat is mij vooral zomers met een flink bladerdak veel te veel je kompas ook wegvalt.Je kunt dan nauwlijks nog navigeren, met een electronisch kompas heb je dat niet dus je kunt altijd nog de goeie richting uit lopen min of meer.Nadeel is geloof ik wel dat je hem altijd horizontaal moet houden als een normaal kompas misschien kleven er nog meer nadelen aan maar dat zo iemand die al werkt met een electronisch kompas op zijn gpsr kunnen vertellen.En met die barometer weet je o.a. redelijk nauwkeurig hoe hoog je zit mits geijkt.Volgens diverse bronnen moet hij er tweede week maart zijn.
Kruimeldief Geplaatst 3 maart 2004 Geplaatst 3 maart 2004 GPSMAP 60C €575,- (incl. Trip & Waypoint manager)GPSMAP 60CS €655,- (incl. Trip & Waypoint manager) Ach, die prijzen dat wil nog wel. Wat het nog weer duurder maakt is de 200 euro voor een CD met kaartmateriaal en de 200 euro kostende carkit. Ik weet het niet zo precies meer maar volgens mij was mijn 76S verleden zomer ook in die prijsklasse. Tja, en die CDR van goed 200 euro die ik ook daar bij gekocht heb, past weer niet op de 60 serie. GRTZ Kruimeldief Wie met beide benen op de grond blijft staan... komt niet ver.
Heirbaut Hunters Geplaatst 4 maart 2004 Geplaatst 4 maart 2004 Hi Elja,Ik ga voor de cs omdat daar een electronisch kompas op zit,Ik heb nu een legend die dat niet heeft dwz elke keer als het signaal wegvalt en dat is mij vooral zomers met een flink bladerdak veel te veel je kompas ook wegvalt.Je kunt dan nauwlijks nog navigeren, met een electronisch kompas heb je dat niet dus je kunt altijd nog de goeie richting uit lopen min of meer.Nadeel is geloof ik wel dat je hem altijd horizontaal moet houden als een normaal kompas misschien kleven er nog meer nadelen aan maar dat zo iemand die al werkt met een electronisch kompas op zijn gpsr kunnen vertellen.En met die barometer weet je o.a. redelijk nauwkeurig hoe hoog je zit mits geijkt.Volgens diverse bronnen moet hij er tweede week maart zijn. Volgens mij waren de hoogtemeter en het kompas niet erg betrouwbaar (meen ik gelezen te hebben). Bovendien vind ik het prijsverschil van dien aard, dat je voor minder een Recta DP2 koopt. Gewoon magnetisch en prima apparaat. Ik ga dus voor het standaard kompas. En hoogtemeter? Heb ik niet nodig. Zal zelden boven de 80 meter komen.
Cachemier Geplaatst 4 maart 2004 Geplaatst 4 maart 2004 Loop nu ongeveer een jaar met een Etrex Vista. De hoogtemeter heb ik nog nooit gebruikt. Het elektronisch kompas is ook niet zaligmakend. Het enige waarvoor dit interessant is is om je een betrouwbare richting (en kaart) naar de cache te geven bij stilstand én goede ontvangst. Bij slechte ontvangst is het even waardeloos als de traditionele pijl. Wil je echt een bepaalde kompaskoers lopen naar de cache gebruik dan een traditioneel kompas, dat is veel handiger. Verwacht dus niet te veel wonderen van de S-versie ten opzichte van de gewone C-versie. Ben je bereid voor een extra gadget extra te betalen dan moet je ervoor gaan natuurlijk.
Aanbevolen berichten