Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Toch snap ik de keuze voor leeches (Engels voor bloedzuigers!) wel. ;-)

Geplaatst
Toch snap ik de keuze voor leeches (Engels voor bloedzuigers!) wel. ;-)

Dan hebben wij bij deze ontdekt waar de term leges vandaan komt. :rolleyes: Kan zo in het etymologisch woordenboek worden opgenomen.

Geplaatst

Ik ben in ieder geval blij dat de zaken die ik nu in de planning heb staan allemaal op prive grond liggen. Nog even en als Geocacher van buiten de gemeente Zaanstad mag je toeristen belasting gaan betalen.

Logje gezet: Dat is dan 50 eurocent.

Geplaatst
Nu het vaker voorkomt heeft de gemeente besloten dat we willen weten waar het object wordt verstopt, dit om overlast te verkomen en dat er overal wordt gegraven

Hier is uitleg nodig richting de gemeente. Volgens mij moet je heel duidelijk maken dat graven niet de bedoeling is!

Ik heb zelf een standaardbrief met enige uitleg, maar belangrijke punten daarin zijn: geocaching is geen veel voorkomende hobby (ik heb ooit de vraag gekregen of mijn cache verkeersoverlast zou gaan veroorzaken!), brengt geen schade toe, is niet commercieel, en laat mensen op een leuke manier kennismaken met de omgeving.

Als je dat niet heel helder naar voren weet te brengen kan ik me voorstellen dat ambtenaren gaan twijfelen.

Geplaatst
<knip>

Misschien dat wij als zaankanters (en import zaankanters zoals mijzelf :D ) de handen maar ineen moeten slaan..... misschien een protest op het gemeente huis? :lol1:

Misschien een WWFM Eventcache organiseren op het gemeentehuis

Zou het geld wel waard zijn ;) denk ik zo :thumbup:

wel genoeg mensen organiseren en de kosten door kleine onkostenvegoeding bekostigen. :beerchug:

Geplaatst

Wanneer je kosten krijgt, vraag dan altijd op grond waarvan. Iedere gemeente heeft een legesverordening die verwijst naar verleende diensten uit de APV of vergunningverlening op grond van landelijke wetgeving.

Een wandelroute uitzetten met een verstopplaats aan het eind wordt vast niet omschreven in de lokale APV. Landelijke wetgeving kan al helemaal niet gelden.

Leges mogen niet zomaar geheven worden. Maak bezwaar en vraag in een persoonlijk gesprek naar de motivatie van de gemaakte kosten.

In mijn leefgemeente en de gemeente waar ik werk zijn geocaches "gratis".

Maar ook vooraf informeren naar kosten scheelt een hoop ergernis!!!!

Geplaatst
Maak bezwaar en vraag in een persoonlijk gesprek naar de motivatie van de gemaakte kosten.

Ik zou vragen naar de motivering van de opgevoerde kosten.

Geocaching-toestemming zou nooit geld hoeven kosten.

Geplaatst

Misschien een WWFM Eventcache organiseren op het gemeentehuis

Zou het geld wel waard zijn ;) denk ik zo :thumbup:

wel genoeg mensen organiseren en de kosten door kleine onkostenvegoeding bekostigen. :)

Bij welk gemeentehuis? Zaanstad krijgt namelijk een nieuwe en die is door de onkosten nog ver van in zicht. Aha daar moeten wij dus die leges voor betalen. :beerchug:

Geplaatst

naar aanleiding van de Huizense zaak :beerchug:

Wat is de tijdsduur van een evenement?? Levenslang of jarenlang??

Alleen op die gronden kan je dit al de grond in boren

Blijf bij mijn standpunt van mijn eerder post, gewoon een WWFM organiseren meteen een petitie aanbieden

op mijn hulp kun je wel rekenen :)

Geplaatst (bewerkt)

Of is dit een soort aanzetten tot ........... wat eigenlijk :lol1:

hoop niet dat dit tot een forum ban leidt ;)

Als deze vorm van leges vragen de trend is, is het einde zoek :thumbup:

Ik zeg, protesteren mag altijd.

Dus waarom niet doen, en dan legaal met vergunning :beerchug::)

bewerkt door handleiding
  • 3 weeks later...
Geplaatst

De aanhouder wint!!!

Ik heb vandaag een reactie gehad (na iedere mailtje van hen met een mailtje te beantwoorden).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer Wolff,

De Gemeente heeft nog geen geocache beleid maar staat er welwillend tegenover.

Graag ontvangen wij u verzoek (omschrijving van plaats van geochache met coordinatern, evt foto) per email. Hier zjin geen kosten aan verbonden.

Met vriendelijke groet,

Klant Contact Centrum

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat gaan we dus dit weekend doen.

Geplaatst (bewerkt)
:thumbsup: Een dikke duim voor deze gemeente. Niet te moeilijk doen over een spelletje.:thumbsup: bewerkt door Cernunnos
overbodige quote verwijderd, tekst staat gewoon boven dit bericht dus is quoten niet nodig.
Geplaatst

De aanhouder wint!!!

Ik heb vandaag een reactie gehad (na iedere mailtje van hen met een mailtje te beantwoorden).

Geachte heer Wolff,

De Gemeente heeft nog geen geocache beleid maar staat er welwillend tegenover.

Graag ontvangen wij u verzoek (omschrijving van plaats van geochache met coordinatern, evt foto) per email. Hier zjin geen kosten aan verbonden.

Met vriendelijke groet,

Klant Contact Centrum

Dat gaan we dus dit weekend doen.

Laat me raden in de gemeente Zaanstad

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...