Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Ik ben een beginnend cacher en heb nog geen gps (heb er wel 1 een medion md96202, maar deze is denk ik niet geschikt om te cachen).

Ik zit vast bij een cache waar je coördinaten krijgt waar er niets is en je krijgt enkel als beschrijving "bh25". Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee moet doen.

Ik heb al eens geprojecteerd, maar niet op deze manier. Of het moet hier om iets totaal anders gaan?

Geplaatst

Sieuwe, een 'auto GPS' is over het algemeen niet precies genoeg om te cachen. Ik ben zelf ooit begonnen met een GEKO 101 van Garmin. Een prima heel kleine GPS die je voor enkele tientjes kan aanschaffen (ik vind 'm soms naukeuriger dan de Oregon550t die ik nu gebruik, maar die kan daarnaast nog véél meer...).

Maar wat is de GC-code van de cache waar je in vast zit? Dan kunnen we ook de beschrijving ff lezen. Dat werpt misschien - in elk geval voor mij - iets meer licht op de zaak om te kunnen helpen.

Groet, Leo

Geplaatst

Hallo Sieuwe, de waarschijnlijk door jou bedoelde cache is een mystery.

Mystery caches liggen niet op de coords zoals die bovenaan de pagina staan.

Daar moet je eerste een raadsel voor oplossen.

Op dit forum is het niet gewenst mysteries of hun oplossingen te gaan bespreken.

Daarnaast schrijf je dat je een beginnend cacher bent die niet in bezit is van een gps.

In dat geval is het verstandiger eerst eens een traditional te zoeken om eens te kijken hoe geocaching in zijn werk gaat en of het lukt, voordat je je gaat overgeven aan mysteries.

Een en ander is niet belerend bedoeld, maar als 1e post op een geocaching-forum komt deze nogal (ongewild?) raar over, zeker gezien het feit dat je toch al een kleine 2 jaar lid bent van het forum?!

Greetz en veel plezier met geocachen, Bloodwoosj, .

Geplaatst
Hallo Sieuwe, de waarschijnlijk door jou bedoelde cache is een mystery.

Mystery caches liggen niet op de coords zoals die bovenaan de pagina staan.

Daar moet je eerste een raadsel voor oplossen.

Op dit forum is het niet gewenst mysteries of hun oplossingen te gaan bespreken.

Daarnaast schrijf je dat je een beginnend cacher bent die niet in bezit is van een gps.

In dat geval is het verstandiger eerst eens een traditional te zoeken om eens te kijken hoe geocaching in zijn werk gaat en of het lukt, voordat je je gaat overgeven aan mysteries.

Een en ander is niet belerend bedoeld, maar als 1e post op een geocaching-forum komt deze nogal (ongewild?) raar over, zeker gezien het feit dat je toch al een kleine 2 jaar lid bent van het forum?!

Greetz en veel plezier met geocachen, Bloodwoosj, .

@ Bloodwoosj,

Ik heb al verschillende trad's opgelost en ook mysteries. Ik heb zelfs al multi's gedaan zonder GPS. Ik heb nu na 2 maanden wel door hoe het werkt, alleen is projecteren moeilijk als je geen GPS hebt die daarvoor geschikt is. Basis projecteren met bearing en lengte kan ik, maar deze is iets anders.

@ LeoCache: het is GC25E2H

Geplaatst
Hoi,

Ik ben een beginnend cacher en heb nog geen gps (heb er wel 1 een medion md96202, maar deze is denk ik niet geschikt om te cachen).

Ik zit vast bij een cache waar je coördinaten krijgt waar er niets is en je krijgt enkel als beschrijving "bh25". Kan iemand mij vertellen wat ik hiermee moet doen.

Ik heb al eens geprojecteerd, maar niet op deze manier. Of het moet hier om iets totaal anders gaan?

Best gewoon eens puzzeltje oplossen :wink2:

Geplaatst
@ LeoCache: het is GC25E2H

Los van het feit dat mij niet meteen duidelijk is dat je bij deze mystery moet projekteren, zul je, indien je wel moet projekteren, toch een "echte" GPSr moeten hebben.

Ik ken geen TomTom's of Mio's etc. die kunnen projekteren.

Grt, Folkert

Geplaatst

Voor het projecteren kan je toch ook een applicatie op je pc of op een telefoon/pocket pc gebruiken? Dus daar heb je niet perse een GPSR voor nodig.

Makkelijk is het natuurlijk wel.

Geplaatst
Voor het projecteren kan je toch ook een applicatie op je pc of op een telefoon/pocket pc gebruiken? Dus daar heb je niet perse een GPSR voor nodig.

Klopt, een smartphone met de juiste applicatie kan het vast wel (een pc meenemen lijkt me niet echt handig..)

Dat Medion-geval van TS is zo te zien gewoon een TomTom-kloon.....en die kan vast niet projekteren.

Grt, FF

Geplaatst

Klopt, een smartphone met de juiste applicatie kan het vast wel (een pc meenemen lijkt me niet echt handig..)

Dat Medion-geval van TS is zo te zien gewoon een TomTom-kloon.....en die kan vast niet projekteren.

Grt, FF

Welke applicaties voor PC stellen jullie voor?

Geplaatst
PGCT is voor Symbian misschien tegen de tijd dat het winter is pas klaar. ;)

Windows XP/Vista/Windows 7

Voor de pc is GCT beschikbaar, bevat vrijwel alle hulpmiddelen die ook in PGCT zitten. Ook GCT is gemaakt door Team Sweetlake

Geplaatst
@ Bloodwoosj,

Ik heb al verschillende trad's opgelost en ook mysteries. Ik heb zelfs al multi's gedaan zonder GPS. Ik heb nu na 2 maanden wel door hoe het werkt, alleen is projecteren moeilijk als je geen GPS hebt die daarvoor geschikt is. Basis projecteren met bearing en lengte kan ik, maar deze is iets anders.

Trad's oplossen???? Die volg ik even niet. ;)

Daarnaast als je zoals je zegt begrijpt hoe bearing en lengte werkt en zonder GPS cacht, kun je ook leren zonder GPS een projectie maken.

Daar is slechts een beetje wiskunde voor nodig.

In dat geval (gezien het feit dat je cacht zonder GPS) zou ik dan ook niet naar een applicatie gaan zoeken, maar op een kladje e.e.a. eens uitwerken. Kan van groot voordeel zijn als je ook eens bij een multi een projectie dient te maken, want ook dat komt voor.

Greetz Bloodwoosj.

Geplaatst
Daar is slechts een beetje wiskunde voor nodig.

Dan heb je het neem ik aan over (bijvoorbeeld) een RD grid? Dan is het inderdaad met middelbareschoolwiskunde vrij simpel op te lossen. In WGS84 lukt dat helaas niet zo makkelijk...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...