Spring naar bijdragen

2 Gps-sen 1 Topo?


de bergjes

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb even een vraag.

We henebben een Garmin Vista cx en zouden graag een Garmin Oregon 450t erbij kopen.

We hebben Mapsource al met een gedetailleerde topo van Nederland en van Oostenrijk, welke al op de PC geïnstalleerd staan en natuurlijk op de Garmin Vista cx.

Kan ik nu deze topo’s ook op Oregon zetten? Hoe kan ik deze kaart dan ook ontgrendelen voor de nieuwe GPS?

Ik heb geen zin om nieuwe topo's te kopen, en wat dan, dan moet je 2 verschillende topo's op je PC zetten of zo???

Ik wil dan graag beide GPSsen blijven gebruiken tegelijkertijd in Mapsource, zodat de kinderen ook met een GPS kunnen lopen.

De dealers geven zeer tegenstrijdige info.

 

antwoord van geocachingshop.nl:

Normaal gesproken kan een kaart maar op 1 GPS geinstalleerd worden.

Echter, volgens ik heb wel eens een kaart op een nieuwe GPS gezet nadat de oude defekt was, en dat gaf geen problemen.

Daarnaast zijn er tegenwoordig ook opensource kaarten (openstreetmap) die op de Garmin GPS gebruikt kunnen worden.

 

antwoord van futurumshop.nl:

Ik ben het voor u nagegaan. De Topo Oostenrijk en de Topo Nederland kaarten zijn op maximaal 1 GPS te plaatsen. In dat geval is het niet mogelijk om deze kaarten op de Garmin Oregon 450T te plaatsen.

 

Hoe moet dit?

Met vriendelijke groeten,

Ingrid van den Berg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ehm... beetje domme vraag misschien, maar staat de t in Oregon 450t niet voor 'topo'? Meende dat op de t-modellen al een topokaart geïnstalleerd stond

(Heb het even nagekeken, en ja: *klik*)

Raar overigens dat het de dealers ook al niet opgevallen is

bewerkt door Fotogravinnetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehm... beetje domme vraag misschien, maar staat de t in Oregon 450t niet voor 'topo'? Meende dat op de t-modellen al een topokaart geïnstalleerd stond

(Heb het even nagekeken, en ja: *klik*)

Raar overigens dat het de dealers ook al niet opgevallen is

De Europese Topo, die standaard op de Oregon staat, is niet erg gedetailleerd. Beslist geen vervanging voor een 'echte' Topo-kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee: de t in oregon 450t staat voor een niet erg gedetailleerde topo van europa (1:100.000)

de topos nl en oostenrijk hebben een veel gedetailleerdere schaal! (1:10.000), die wil ik erop hebben.

dezelfde vraag zou gelden voor de oregon 450.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de kaarten van/voor garmin/mapsource kunnen "gelocked" zijn.

Als je zo'n kaart koopt krijg je er een unlock code bij.

met behulp van het id van je gps wordt er dan een deblokkeer code gegenereerd.

Deze code wordt verwerkt in het bestand wat naar je GPS(en) gaat.

Helaas, als dit niet de geldige code voor je GPS is, werkt het niet.

je zal dus aan twee codes moeten zien te komen (kaart nogmaals kopen ben ik bang)

als je je kaart met twee codes vanuit mapsource exporteerd, da werkt deze in de twee GPSen.

 

Paul.

bewerkt door Paul&Nico
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de kaarten van/voor garmin/mapsource kunnen "gelocked" zijn.

Als je zo'n kaart koopt krijg je er een unlock code bij.

met behulp van het id van je gps wordt er dan een deblokkeer code gegenereerd.

Deze code wordt verwerkt in het bestand wat naar je GPS(en) gaat.

Helaas, als dit niet de geldige code voor je GPS is, werkt het niet.

je zal dus aan twee codes moeten zien te komen (kaart nogmaals kopen ben ik bang)

als je je kaart met twee codes vanuit mapsource exporteerd, da werkt deze in de twee GPSen.

 

Paul.

 

 

Er zijn nog wel andere truukjes hoor, maar die mag je (terecht) niet vertellen op het forum... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie ook http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/100

 

FF gechecked: Topo NL kan zo wie zo. Topo Oosterijk, beide versies vraagt 2 pc's en twee unlock codes (voor iedere GPS één); of 1 pc, twee mapsource installaties en twee unlock codes (vooer iedere GPS één). Die tweede unlock code voor de Topo Oosterijk zou je moeten kopen.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...