Spring naar bijdragen

Sterrenstelsel By Mystery


Askikker

Aanbevolen berichten

Hi collegas,

 

Ik begrijp het sterrenstelsel voor de moeilijkheidsgraad bij tradis of multis, maar bij mysterys is het me niet duidelijk of de sterren voor de moeilijkheidsgraad nu op de moeilijkheid van de puzzel die je (meestal thuis) moet oplossen slaat, of op de uiteindelijke fysieke zoektocht naar de stash, of op een combinatie van beiden.

 

thanx, Askikker . . . . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hi collegas,

 

Ik begrijp het sterrenstelsel voor de moeilijkheidsgraad bij tradis of multis, maar bij mysterys is het me niet duidelijk of de sterren voor de moeilijkheidsgraad nu op de moeilijkheid van de puzzel die je (meestal thuis) moet oplossen slaat, of op de uiteindelijke fysieke zoektocht naar de stash, of op een combinatie van beiden.

 

thanx, Askikker . . . . .

 

 

Hallo Askikker

 

Het heeft te maken met de moeite die je voor moet doen.

Sommige mysteries moet je diep graven bij het internet.

 

In het geval van mijn eigen cache kun je de antwoorden niet op het internet vinden maar moet je de boeken gelezen hebben voordat je op pad kunt

 

Groet RT

bewerkt door Ridder Tiuri
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het me niet duidelijk of de sterren voor de moeilijkheidsgraad nu op de moeilijkheid van de puzzel die je (meestal thuis) moet oplossen slaat, of op de uiteindelijke fysieke zoektocht naar de stash, of op een combinatie van beiden.

 

Tsja, er wordt alleen onderscheid gemaakt tussen 'moeilijkheid' en 'terrein'. Mijn ervaring is dat bij mysteries de moeilijkheidsgraad vooral op de 'puzzel' slaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moi Askikker,

 

Een goede vraag, helaas zonder eenduidig antwoord. Aan de ene kant zijn er cachers die de sterren toewijzen voor de moeilijkheid van alleen de puzzel en niet voor het terrein. Aan de andere kant zijn er cachers die de sterren toewijzen voor het terrein en niet de moeilijkheid puzzel (er vanuit gaand dat de sterren pas van toepassing zijn wanneer je het coördinaat van de cache hebt en de puzzel dus al is opgelost). Natuurlijk is het ook mogelijk dat de sterren voor de combinatie van de moeilijkheid van puzzel en terrein worden gegeven.

 

Kortom, je weet vooraf meestal niet waar de sterren van de moeilijkheid op zijn gebaseerd. Mocht de plaatser meerdere unknowns hebben geplaatst en je hebt er al enkele van gevonden dan kun je meestal redelijk inschatten waar deze bepaalde plaatser de sterren voor toekent. In de andere gevallen is het doorgaans afwachten.

 

Succes met het puzzelen!

Furcas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad per cache anders, maar ook niet constant per cache legger. Zo hebben wij 4 mysteries. Drie daarvan (Puntjes serie) zijn puzzels die na thuis oplossen verworden tot eenvoudige oppikkers. Die hebben dus sterretjes voor de thuispuzzel. De andere (Wegwijzers) is een mysterie omdat er (1) geen helder startpunt is en (2) thuis iets moet worden voorbereid (knutselen). De moeilijkheid is hier met name in het veld en dus zijn de sterretjes daar op gebaseerd.

 

Wellicht is het handig om aan te nemen dat de moeilijkheidsgraadsterretjes slaan op het moeilijkste deel van de mysterie, waarbij het per cache verschilt of dit het huiswerk of het veldwerk is.

bewerkt door solletjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij lijkt het een combinatie van 2: het aantal sterren moeilijkheid geeft aan hoe moeilijk het is om uiteindelijk de cache te kunnen loggen. Of dat nou moeilijk wordt gemaakt door een puzzel thuis, een goedverstopte cache, waakhonden rondom een oppikker of wat dan ook, hoe moeilijker het is om je naam in het logboek te krijgen, hoe meer sterren.

 

Overigens vind ik het terrein altijd een beetje lastig, want een lastiger terrein maakt de cache altijd moeilijker, en mijns inziens kun je bv nooit een cache hebben met 1 ster moeilijkheid en 5 sterren terrein bv, want dat terrein maakt het ook moeilijker om de cache te loggen. Hoe dan ook, ik denk inderdaad dat het per maker verschilt, als cachemaker geef je toch het aantal sterren aan, en het blijft subjectief, want ik heb hier 2 sterren mysteries liggen waar ik al tijden op puzzel, terwijl ik 4 of 5 sterren caches redelijk makkelijk kon vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Mij lijkt het een combinatie van 2: het aantal sterren moeilijkheid geeft aan hoe moeilijk het is om uiteindelijk de cache te kunnen loggen. Of dat nou moeilijk wordt gemaakt door een puzzel thuis, een goedverstopte cache, waakhonden rondom een oppikker of wat dan ook, hoe moeilijker het is om je naam in het logboek te krijgen, hoe meer sterren.

 

Overigens vind ik het terrein altijd een beetje lastig, want een lastiger terrein maakt de cache altijd moeilijker, en mijns inziens kun je bv nooit een cache hebben met 1 ster moeilijkheid en 5 sterren terrein bv, want dat terrein maakt het ook moeilijker om de cache te loggen. Hoe dan ook, ik denk inderdaad dat het per maker verschilt, als cachemaker geef je toch het aantal sterren aan, en het blijft subjectief, want ik heb hier 2 sterren mysteries liggen waar ik al tijden op puzzel, terwijl ik 4 of 5 sterren caches redelijk makkelijk kon vinden...

 

 

Tis me al duidelijk dat dit probleem nog lang niet is opgelost, maar 1 ster moeilijkheid, 5 sterren terrein zie ik wel vaak hoor, en dat klopt dan ook wel;

In Berdorf (klein Zwitserland) nabij waar ik vaak zit, is het één grote bergklimkolonie.

Veel caches daar kan je alleen met zn tweeen scoren, en ook nog met bergbeklimuitrusting. voor een ''normaal'' mens zijn die caches onbereikbaar, het terrein valt niet te bereiken, maar voor een klimteam zijn het dan juist weer super simpele caches, die gewoon op de klimroute liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...