searchjaunt Geplaatst 30 juli 2010 Geplaatst 30 juli 2010 (bewerkt) Dat is ook de reden geweest voor een aantal cachers in BE, die bestookt werden met anonieme scheldproza via notes. Notes en users (laten) wissen hielp blijkbaar niet, want men maakte steeds nieuwe accounts aan. Dit werd verholpen door er PM caches van te maken, alhoewel je wel blijkbaar sowieso kan loggen. Ik weet echter niet wat voor info de cache eigenaar allemaal extra krijgt bij PM caches, maar blijkbaar heeft dit wel gewerkt als afschrikmiddel. 30 juli 2010 bewerkt door Cernunnos overbodige quote verwijderd, tekst staat gewoon boven dit bericht dus is quoten niet nodig.
Delbar Halpipe Geplaatst 31 juli 2010 Auteur Geplaatst 31 juli 2010 Loggen van PM caches kan natuurlijk altijd. Logvoorwaardes mogen namelijk niet van hun eigen regeltjes... Als je deze url zo aanpast dat voor <GCcode> de gc-code staat dan kun je de cache netjes loggen: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?wp=<GCCode> Dank je voor de informatie. Daar heb ik wat aan.
MatsRetep Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 Ook ik loop (liep) met de gedachte om een nieuwe cache tijdelijk PM te maken, reden : als betalend PM lid heb je wat voordelen één van die voordelen, het ontvangen van een mailtje zodra er een nieuwe cache online komt binnen een straal van 20 km wordt teniet gedaan door de informatie via Twitter. (hoewel ik nu ook lees dat je als niet PMlid wel PMcaches kunt loggen) Des te minder voordelen je hebt des te onintressanter het wordt om PMlid te worden/blijven
Team Tabak Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 Je kunt toch ook PM worden als blijk van waardering voor het goede werk, dat de mensen bij Groundspeak verrichten? Dankzij hen en hun ideeën hebben we een platform, waar we met z'n allen terecht kunnen om van daaruit onze hobby te kunnen beoefenen. En dat je er dan nog een paar voordeeltjes aan over houdt, waarvan de pocket query toch wel de belangrijkste is) is mooi meegenomen. Als ik hier lees, dat men in België caches omvormt tot PM caches, omdat anders de notes en logjes vol staan met scheldpartijen, dan schieten de wenkbrouwen spontaan 15 cm omhoog? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen????
*BaJo* Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 Een nog niet genoemd extraatje bij PM-caches: deze hebben de feature dat de owner kan zien welke cachers zijn pagina bezocht hebben.Greetz Bloodwoosj. Oh ja, waar dan? Op de feedback pagina van ground speak gelezen dat ze voorlopig geen inzicht gaan geven wie er allemaal een cache watcht. Dus kan me het zodoende ook moeilijk voorstellen dat je kan zien welke cachers je cachepagina bezocht hebben. Of bedoel je het feit dat je kan zien wie je forum profiel heeft bekeken?
Bloodwoosj Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 Nee dat profiel kijken bedoel ik niet. En ook de watchlist heeft daar niets mee te maken. Ik bedoel precies wat ik al schreef. Als eigenaar van een PMO cache krijg je te zien wie jouw cachepagina bekeken heeft. Greetz Bloodwoosj
MatsRetep Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 Je kunt toch ook PM worden als blijk van waardering voor het goede werk, dat de mensen bij Groundspeak verrichten? Dankzij hen en hun ideeën hebben we een platform, waar we met z'n allen terecht kunnen om van daaruit onze hobby te kunnen beoefenen. En dat je er dan nog een paar voordeeltjes aan over houdt, waarvan de pocket query toch wel de belangrijkste is) is mooi meegenomen. de vraag was niet waarom je PM wordt maar waarom men PMcaches only online brengt
Team Tabak Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 Ik heb ermee aan willen geven, dat ik -ondanks dat ik PM ben - geen behoefte heb om caches uitsluitend voor Premium Members online te zetten, omdat ik het leuk vind, dat IEDEREEN onze caches kan vinden en bovendien heb ik nog nooit notes aangetroffen met scheldpartijen... Dat kan dus ook geen reden zijn.... Voor sommige van de motieven, om het wél te doen heb ik overigens wel begrip, maar vooralsnog zijn dat mijn motieven niet. Ik heb er ook mee aan willen geven, dat ik geen PM ben geworden vanwege het feit, dat je dan een aantal caches kunt rapen, die je anders niet zou hebben kunnen pakken. Het was mooi meegenomen, niet meer dan dat. Dus de vraag "waarom plaats je PM caches" kun je ook omdraaien tot "Waarom géén PM caches".... of moet je dan een nieuw draadje maken.....?????????
MatsRetep Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 Nee, ik denk niet dat je dan een nieuw draadje hoeft te starten maar zie een antwoord a.u.b. niet als een aanval het was slechts tot verduidelijking op mijn antwoord
flet Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 Je kunt toch ook PM worden als blijk van waardering voor het goede werk, dat de mensen bij Groundspeak verrichten? Dankzij hen en hun ideeën hebben we een platform, waar we met z'n allen terecht kunnen om van daaruit onze hobby te kunnen beoefenen. En dat je er dan nog een paar voordeeltjes aan over houdt, waarvan de pocket query toch wel de belangrijkste is) is mooi meegenomen. Knip
Bloodwoosj Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 (bewerkt) ...knip...Als ik hier lees, dat men in België caches omvormt tot PM caches, omdat anders de notes en logjes vol staan met scheldpartijen, dan schieten de wenkbrouwen spontaan 15 cm omhoog? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen???? Neem twee cachers A en B die elkaar, om welke reden dan ook, het licht niet in de ogen gunnen. Een van de twee bijvoorbeeld A (of allebei, mag ook) neemt een tweede gratis account, X-de treiteraar, om zo het leven van de ander, B dus, op anonieme wijze zuur te kunnen maken en diens cachepagina's vol te spammen met notes met taal beneden en respect beneden elk niveau. Zo lang de tweede account van nummer A op naam staat van X-de-treiteraar, kan A anoniem B blijven treiteren via B's cachepagina's. Niemand kan hardmaken dat de onder naam X-de-treiteraar eigenlijk cacher A schuilgaat, want onder zijn echte cachenaam A is hij uiteraard zo slim die notes niet te plaatsen. Maakt cacher B zijn caches echter PMO, dan kan cacher A als hij ook PM is, niet meer op zijn anonieme tweede naam X-de-treiteraar blijven doorspammen omdat X-de-treiteraar geen PM is maar een gratis account heeft en dus geen toegang heeft tot de PM-caches van cacher B. Op eigen naam van PM member A heeft ie natuurlijk wel toegang tot die nieuwe PM-caches, maar dan weet iedereen dat hij het is die die notes plaatst. Wil hij anoniem doorgaan met spammen moet cacher A 30 dollar per jaar extra investeren om B het leven zuur te kunnen maken. En dat schrikt al een hoop X-de-treiteraars af. Greetz Bloodwoosj, die ongetwijfeld gecorrigeerd gaat worden door een van onze zuiderburen als hij zojuist kletskoek verkocht 31 juli 2010 bewerkt door Bloodwoosj
Team Tabak Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 Dit is hogere wiskunde..... (A+X)+$30 = 50 logjes met vunzigheden en beledigingen.... Het moet niet gekker worden....
Axel-F Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 Mijn statistieken wijzen uit dat een PM cache minder vaak geript worden (geldt dus voor mijn caches). Dat is mijn voornaamste reden.
Team Tabak Geplaatst 31 juli 2010 Geplaatst 31 juli 2010 Als je daar een statistische kansberekening op loslaat, lijkt me dat ook wel logisch..... Een moeilijke mysterie zal ook niet zo vaak geript worden.... En de cache "Het bewijs, dat Sinterklaas bestaat" zul je niet eens hoeven te plaatsen.... Alle gekheid op een stokje. Ik begrijp de motieven best wel, maar zal het zelf niet doen.... Maar geocachen is net als het echte leven.... Morgen heb ik misschien wél een motief om het te doen.....
Aanbevolen berichten