Spring naar bijdragen

Welke Gps?


Laekense

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ok, zou dus voldoende moeten zijn.

Maar nu vraag ik me af of er een Wherigo op kan.

Ik weet niet wat daarvoor de vereisten zijn (aan software oid) en kan ook in geen enkele beschrijving terugvinden of het kan.

De voorloper, de GPSmap 60csx, kan dat niet voor zover ik weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor de vlotte reactie.

Die naam heb ik al eerder gehoord, maar daar zijn ook weer een stuk of wat types van .... ;)

300, 450, 450t, 500, 550,........ misschien nog wel meer.

En die zullen ongetwijfeld deels van elkaar verschillen, en daar kan ik weer geen chocola van maken :eek:

We hebben gekozen voor de Oregon 550.

Met name omdat die een groter scherm heeft dan bijvoorbeeld de Dakota.

Maar vooral omdat er een camera in zit, die (natuurlijk) de foto's van GPS data voorziet.

Hij is niet goedkoop misschien, maar met enig zoeken op internet (ebay.de of amazon bijvoorbeeld) kun je je voordeel doen.

Onze overweging voor wat betreft de prijs was dat hij toch wel een paar jaar mee moet gaan, en we willen niet dat we al snel denken 'hadden we toch maar ..'

Gisteren zijn we er voor het eerst mee wezen cachen, en wat een genot na een handheld+GPS muis en een TomTom!

De Garmin gaf gewoon aan '1 meter links'- en ziedaar, de cache gevonden.

Hoewel we wel enig droogzwemwerk hebben gedaan thuis om aan het ding te wennen blijkt hij eigenlijk heel intuitief. En inderdaad: paperless! En de foto's zijn bepaald acceptabel.

De uploads naar de Garmin doen we vanuit GSAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor dit antwoord. ;)

Intussen heb ik hier en daar (Garmin, Futurumshop) al de vraag uitgezet of een Wherigo ook op een GPSmap 62s(t) kan, maar nog geen duidelijk antwoord.

Bij Futurumshop weten ze niet wat het is, en van Garmin heb ik nog niets gehoord.

Iemand enig idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor dit antwoord. ;)

Intussen heb ik hier en daar (Garmin, Futurumshop) al de vraag uitgezet of een Wherigo ook op een GPSmap 62s(t) kan (whereigo), maar nog geen duidelijk antwoord.

Bij Futurumshop weten ze niet wat het is, en van Garmin heb ik nog niets gehoord.

Iemand enig idee?

 

Volgens mij kan de 62(s(t)) dit niet. Ik weet ook niet of je de keuze voor de 62 wel af moet laten hangen van dat buggy whereigo. Waarschijnlijk is het een bewuste keuze van Garmin om dat niet er op te zetten. Aangezien groundspeak hier en daar wat steekjes heeft laten vallen (lees: gewoon gestopt is) met de ontwikkeling van de player/builder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor dit antwoord. ;)

Intussen heb ik hier en daar (Garmin, Futurumshop) al de vraag uitgezet of een Wherigo ook op een GPSmap 62s(t) kan (whereigo), maar nog geen duidelijk antwoord.

Bij Futurumshop weten ze niet wat het is, en van Garmin heb ik nog niets gehoord.

Iemand enig idee?

 

Volgens mij kan de 62(s(t)) dit niet. Ik weet ook niet of je de keuze voor de 62 wel af moet laten hangen van dat buggy whereigo. Waarschijnlijk is het een bewuste keuze van Garmin om dat niet er op te zetten. Aangezien groundspeak hier en daar wat steekjes heeft laten vallen (lees: gewoon gestopt is) met de ontwikkeling van de player/builder.

 

 

Als je zo'n "buggy" wherigo wilt lopen zul je toch wel een gps moeten hebben die het ondersteunt.

Dat buggy zijn wij trouwens nog niet tegengekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zo'n "buggy" wherigo wilt lopen zul je toch wel een gps moeten hebben die het ondersteunt.

Dat buggy zijn wij trouwens nog niet tegengekomen.

Snap ik, maar ik vraag me af of de GPSmap 62 s(t) dat doet, kan het nergens vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk met een Colorado 300 die overigens aan al je opgesomde wensen voldoet.

 

Hoewel ik geen ervaring heb met andere GPSen heb ik voor deze persoonlijk 2 minpuntjes

 

1) Het scrollwiel. Op zicht werkt het goed maar ik scroll me een ongeluk. Een nieuwe WP aanmaken bijvoorbeeld en die vervolgens wijzigen naar een andere locatie is nog te doen gezeine er maar 10 cijfers zijn (en je dus maximaal van 0 naar 9 "wielt" Het wijzigen van een naam (bijvoorbeeld de standaard Waypoint 1 naar iets meer herkenbaars zoals "vertrek" laat ik tegenwoordig uit mijn hoofd. Zeer onhandig en tegen de tijd dat je de naam hebt gewijzigd is de cache al gelopen :P

2) (dit kan mogelijk bij alle typen/merken zo zijn) het overigens zeer duidelijke en scherpe scherm is rechthoekig en best groot. Mooi overzicht dus. Maar, mijn eigen positie pijltje hangt altijd ergens onderaan het scherm en niet in het midden. Het "overzicht" beperkt daardoor 1 kant op. Ik vind dit niet echt super hinderlijk, maar wel iets om te weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

naam wijzigen kan ook vrij snel met de colorado 300, je hoeft niet eerst de v doen en dan pas de e enzovoort, je kunt een positie verder gaan en dan eerst de e doen enzovoort.Zo kom je vanzelf bij de v uit en ga je even terug naar die positie, scheel heel veel scrollen en tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik nu een paar maanden de Oregon 550, hiervoor had ik de Etrex Vista HCX. De Oregon 550 bevalt echt heel goed, dat het scherm niet leesbaar is in fel zonlicht spreek ik tegen. Zelfs op mijn fietsstuur is het scherm goed af te lezen.

Mijn keuze was gevallen op de 550 omdat deze een kompas heeft met drie assen. De GPS hoef je dus niet vlak te houden, dit is echt een genot. De 450 heeft dat trouwens ook. Leuke bijkomstigheid is de camera maar deze is niet van superkwaliteit, ook is maken van een foto met de GPS in de hand lastig, tenzij je met een spiegel werkt :thumbdown:

Paperless cachen is echt een uitkomst.

 

Wherigo heb ik nog niet geprobeerd.

 

Succes met je keuze

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laatste update: het is een Oregon 450 geworden. :yes:

Mede dankzij info van dit forum, cachende kennissen en een geduldige, informatieve meneer bij WP te V. :crybaby:

Afgelopen week in heeft-ie al goede diensten bewezen: De Gordiaanse Knoop GC1TH29 was met alleen een etrex wel een heeeeeeel erg lange wandeling geworden! (die is cache overigens een echte aanrader!!)

Nogmaals iedereen bedankt!

Lieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...