Spring naar bijdragen

Welke Gps?


Laekense

Aanbevolen berichten

Nu we een paar maanden bezig zijn met cachen, blijkt het voor ons zeer verslavend te zijn.

Eind maart hebben we een eenvoudige 2de hands etrex op ebay gekocht, maar we willen meer :blink:

Omdat er zoveel modellen zijn, met verschillende typenummers en mogelijkheden, zien we door de bomen het bos niet meer :cry:

We zoeken een gps die (zo mogelijk) aan volgende 'eisen' voldoet:

 

*directe downloads vanaf de laptop (ik weet niet precies hoe dat heet, maar jullie begrijpen vast wel wat de bedoeling is)

*kaarten, goed gedetailleerd van heel Europa; standaard zal waarschijnlijk niet gaan, maar eventueel te laden (we zijn met onze camper nogal mobiel en weten vaak niet eens waar we de volgende dag zullen zijn)

*paperless (of paperlow), heeft ook te maken met voorgaande, we nemen geen printer mee op reis :crybaby:

*wherigo kunnen lopen

 

 

Graag advies!

 

Enne, alvast bedankt.

 

Lieke van team Laekense

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dankjewel voor de vlotte reactie.

Die naam heb ik al eerder gehoord, maar daar zijn ook weer een stuk of wat types van .... :crybaby:

300, 450, 450t, 500, 550,........ misschien nog wel meer.

En die zullen ongetwijfeld deels van elkaar verschillen, en daar kan ik weer geen chocola van maken :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier kun je de verschillende modellen met elkaar vergelijken. De t staat voor topografische kaart en dat maakt dus het verschil tussen bijvoorbeeld de 450t en de 450. Ik denk dat je inderdaad uit komt op de Oregon (al is mogelijk de Magellan Explorist GC ook een optie, maar nog niet in Europa verkrijgbaar). Welke Oregon het dan zou moeten worden hangt af van je budget en je wensen. Heel veel succes ermee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overweeg ook of je wilt betalen voor de kaarten op je GPS vooral als je gedetaileerde kaarten wilt hebben in het buitenland dan kan dat een dure hobby worden.

 

De eerste hit op google naar 'garmin maps' levert deze link op waar je gratis, wereldwijd routeerbare kaarten kunt downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf heb ik een colorado 300 en dat is een type gps voor de oregon. Het is de eerste gps die paperles werkt en zal waarschijnlijk nu wel een stuk goedkoper zijn dant de Oregaon

De colorado heeft ook alle opties die je noemt. Ook zijn van vrijwel alle landen routeerbare topokaarten te koop. Momenteel is er een routeerbare topokaart van de hele Benelux.

Lossetopoo kaarten van Luxemburg zijn niet verkrijgbaar. (wel fietskaarten)

Verder heeft Oregon heeft een touchscreen en dat kan best lastig zijn bij fel zonlicht. Bovendien werk colorado met een wieltje zodat je alles met 1 hand kan doen, wat bij een oregon niet lukt. Kortom de Colorado kan een goedkoper en goed alternatief zijn.

Groetjes Paienne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

 

En verre van compleet.

 

Ho ho... bij OSM weet je tenminste wat je krijgt als je daar een kaart download. Dat moet je bij commerciële kaart fabrikanten maar afwachten.

Kijk op de OSM kaart eens rond in Twente dat is volgens mij niet veel slechter dan een echte TOPO kaart.

 

Het aspect van de snelheid speelt op de eerder genoemde website vooral clientside omdat er allemaal vakjes over de kaart getekend moeten worden. Op www.openstreetmap.org gaat het allemaal wat sneller.

 

De garmin kaarten kunnen op een etrex of gpsmap60 ook traag overkomen. De on-route kaarten hebben deze problemen ook. Dit heeft vooral te maken met de trage grafische chip in die apparaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aspect van de snelheid speelt op de eerder genoemde website vooral clientside omdat er allemaal vakjes over de kaart getekend moeten worden. Op www.openstreetmap.org gaat het allemaal wat sneller.

 

De garmin kaarten kunnen op een etrex of gpsmap60 ook traag overkomen. De on-route kaarten hebben deze problemen ook. Dit heeft vooral te maken met de trage grafische chip in die apparaten.

Maar OSM kaarten zijn slomer dan een on route kaart in oregon o.i.d.

 

Maar we gaan nu wel erg :thumbup:

bewerkt door Waldio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is jullie mening (ervaring kan waarschijnlijk nog niet :blink: ) over de Garmin GPSmap 62s / 62st ?

Hoe handig is de topografische kaart van Europa?

De 62s heeft 1,7 Gb intern geheugen, de 62st 400 MB

Beide hebben wel een card slot (micro sd)

Ik kan niet goed beoordelen of de 62st veel meerwaarde heeft t.o.v. de 62s, omdat ik domweg niet weet wat de waarde van de kaart is.(prijsverschil zo'n 60 euro)

 

 

Tjonge, hoe meer keus, hoe moeilijker..... :crybaby:

bewerkt door Laekense
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...