Spring naar bijdragen

Paperless Cachen Met Garmin 60csx


Kannekien

Aanbevolen berichten

Ondertussen ben ik Premium member.

Ik probeer al de hele dag om ook de hints en zo op mijn gps-toestel te krijgen, maar het lukt mij absoluut niet. We gaan binnenkort op vakantie en willen niet een stapel afgeprinte papieren moeten meenemen. Wie kan mij helpen?

 

Alvast bedankt,

Katrien

bewerkt door Cernunnos
omgezet naar normaal lettertype
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als het alleen om de hint of om kernwoorden gaat dan kun je deze op een Garmin 60csx invoeren in het commentaar veld (dit kun je in Mapsource doen). Let wel op je instellingen van Mapsource, je GPS kan maar een beperkt aantal karakters aan. Ik meen iets van 50 of 60. Even proberen voor je op vakantie gaat dus!

 

Het voorgaande werkt bijvoorbeeld goed bij tradi's en mystery’s. Wanneer het echter om een spoilerfoto, een multi of een Earthcache gaat is het raadzaam de cache-pagina's wel (volledig) af te drukken, zeker wanneer je op vakantie gaat cachen. De kans is immers klein dat je er snel terug komt voor het geval je vast komt te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een 60CSx, met daarnaast een iPhone met de Groundspeak applicatie.

 

Op de iPhone kan ik alle cachebeschrijvingen, hints, logs lezen en zelfs onderweg een log schrijven en publiceren. Nog zelden print ik een cachebeschrijving.

 

Als je naar het buitenland gaat kun je eerst een hele serie caches in de Groundspeak applicatie opslaan als favoriet.

 

Een aantal screenshots vd Groundspeak applicatie op de iPhone

 

NB. De Groundspeak applicatie is ook beschikbaar in het Nederlands.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Paperless...........

 

Ik heb een Oregon 550, en daar gaat het goed mee.

Althans voor tradis, en earths met een niet al te lange beschrijving

 

Maar t kostte me veel te veel tijd en kilometers om zonder papier te vertrekken; je moet toch echt van te voren een route uikienen die je op papier zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit GSAK kun je bijvoorbeeld bij de optie "GPS - Send" in het veld "Waypoint description format (comments)" opnemen "%Hint".

Dan heb je voor traditionals in ieder geval het (begin....) van de hint bij je.

bewerkt door geo_taz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...