Spring naar bijdragen

Topografische Kaarten Frankrijk


verweg53

Aanbevolen berichten

Volgens de beschrijving op de webpagina zijn het kant- en klare kaarten voor op de GPS. Je moet hem op de GPS zetten en hernoemen naar gmapsupp.img. Dat betekent dat je ze niet in mapsource kunt openen en ook dat je (met een 60CSx) ook geen andere kaarten kunt toevoegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

<knip>verwijderd door moderator</knip>

Als je die OSM kaarten aanvraagt, naruurlijk niet te veel!

Wil je heel Europa dan koop je toch gewoon Mapsource 2010.

Indien je aanvraag bescheiden is geweest, dan krijg je na enige tijd email van Lambertus.

Dan wordt er je een menu aan geboden van wat je wilt downloaden.

Daar zit een exe om je mapsource te voorzien van OSM kaarten, de Garmin kaarten blijven echt wel bewaard en een gmapsupp.img om rechtstreeks naar je geheugen kaart van de 60Cx te schrijven.

Pff, 't stelt echt niets voor, ik op mijn votig jaar gekochte 60Cx nog alleen maar OSM kaarten gehad.

Heeft het dorp in Frankrijk geen details?

Dan map je de wegen toch zelf?

Zal ze leren die Fransen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De genoemde Franse kaarten werken niet met een exe-bestand. Ze eindigen op img. Klik op de link en sla het bestand op je pc op. Dit bestand kun je rechtstreeks op je gps zetten. Mr. Atari heeft wat dat betreft volkomen gelijk. Ik weet niet zeker hoe dat werkt op een 60CSX. Op mijn Oregon kan ik de kaarten op de gps gewoon hernoemen zodat er meerdere op kunnen staan.

Als dat met de 60CSX niet kan dan is het een goed idee om het bestand te hernoemen naar gmapprom.img als het bestand in het geheugen van de 60CSX wordt geladen en als gmapsupp.img als je het bestand op je SD kaartje zet. Let wel, de kaarten die erop stonden zijn dan weg! Die kun je later vanuit Mapsource gewoon weer versturen.

 

De OSM kaarten kun je vinden op http://garmin.na1400.info/routable.php

Het beste kun je Mozilla Firefox gebruiken. Met de Internet Explorer lukt het vaak niet. Je kunt verschillende landen of regio's kiezen of kaartdelen aanklikken en dan klik je op Download map now!

Je krijgt een link en kunt dan het materiaal downloaden. Het is een exe-bestand dat je kunt aanklikken. De kaarten worden dan geinstalleerd in Mapsource. De laatste installatie wordt telkens wel overschreven. Het is dus een goed idee om de exe-bestanden te hernoemen en afzonderlijk te bewaren. Vanuit Mapsource kun je de kaartdelen naar je gps sturen.

 

Veel succes!

bewerkt door Mr.Atari
quote verwijderd, het aangehaalde bericht staat erboven!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je die OSM kaarten aanvraagt, naruurlijk niet te veel!

Wil je heel Europa dan koop je toch gewoon Mapsource 2010.

<knip>

Hendrikus,

 

Bedankt voor je bijdrage, maar ik snap er eerlijk gezegd geen biet van.

 

Topzoekertje

bewerkt door Mr.Atari
quote ingekort
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je die OSM kaarten aanvraagt, naruurlijk niet te veel!

Wil je heel Europa dan koop je toch gewoon Mapsource 2010.

<knip>

Hendrikus,

 

Bedankt voor je bijdrage, maar ik snap er eerlijk gezegd geen biet van.

 

Topzoekertje

Topzoekertje, als je op die site iets naar beneden scrollt kom je een paar links tegen naar handleidingen over hoe je de website moet gebruiken, zoals deze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Op de valreep (morgen gaan we naar Frankrijk) toch nog even gekeken of er wat gratis kaartmateriaal te verkrijgen is voor op mijn CSx60!

Heb de kaart van frankrijk OSM gedownload en de Vendee overgezet naar een nieuw kaartje in mijn GPS! Yes... het werkt! Super!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...