Spring naar bijdragen

Electriciteitskasten als cachedoos. Waar te koop?


synto

Aanbevolen berichten

Weet iemand waar ik robuuste/vandalisme bestendige electriciteitskasten voor niet al te veel euros kan uithalen? Ik heb nog niet rondgekeken maar ik loop al een tijdje rond met het idee om gewoon een electriciteitskastje ergens neer te zetten en ter plekke beton te maken om deze te verankeren. :P Een robuuste kast met degelijk slot (eurocylinder) op een goed uitgezochte plek (niet zo een waarvan de boswachter opeens denkt... deze stond er gisteren nog niet :thumbup: ) lijkt me een leuke verstopplaats voor een cache. Een geocaching hoogspanningssticker wil ook wel helpen om potentiele vandalen op een ander idee te brengen. Mijn idee is om de sleutel een aantal malen te laten namaken bij de sleutelboer en deze te als hitchhikers los te laten (maar dat is al gedaan...) OF om eenvoudige lockpick setjes bestaand uit twee items (spanner en lockpick) te koppelen aan hitchhikers, zodat het een heuse lockpick cache wordt (met een relatief makkelijk te picken cylinder).

 

Maar op zoek naar een stevige kast dus, waarvan je de deurtjes cq. het slot niet kunt ontwrichten met een platte schroevendraaier. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is dit niet een beetje overdreven om zoiets als cache te gebuiken? Het moet nu toch echt niet gekker worder. Leuke kisten zijn munitiekisten en emmers met draaideksels.

 

Ik bedoel een electriciteitskastje geen electriciteitshuisje. Een munitiekist met slot bestaat al, maar ik vind het niets om objecten die meeneembaar zijn van een slot te voorzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik snapte wel dat je een klein kastje bedoelde. Maar om die in de beton te gieten (denk dat je dat niet serieus bedoelde) :P. Maar ik denk dat die dingen best duur zijn als cache, beter oplossing is denk ik om je cache te plaatsen in een niet vandalistische buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, ik vind het wel geinig hoor zo'n verstopmethode. Eigenlijk gewoon open en bloot, maar dan toch verstopt. Dat soort creatieve manieren i.p.v. steeds maar een doossie in de grond (oeps, ik bedoel: in een reeds van nature aanwezige kuil in de grond overdekt met wat losliggend materiaal) kan ik altijd wel waarderen. Daarbij denk ik dan ook aan caches in een boom, aan een touw, onder water enz., die we af en toe aantreffen.

Alleen bij het lockpicken heb ik wat bedenkingen. Zit je daar in zo'n slot te wroeten dan zul je zien dat zodra je alles hebt geïnstalleerd en je je in de meest compromitterende positie bevindt, dat er dan een boswachter of agent of weet-ik-het-wie achter je staat en vraagt: "Wat zijn 'wij' aan het doen?". Leg het dan maar eens uit. :P

 

Maareh, om even op je vraag terug te komen: ik zou gewoon eens vragen bij het elektriciteitsbedrijf bij je in de buurt waar ze die dingen vandaan halen, misschien hebben ze nog een afdankertje staan. En anders heb je een insteek naar heb bedrijf dat ze levert en hebben ze daar wellicht nog een leuke occasion!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet denkelijk al een openbare plek waar praktisch nooit iemand komt (ook geen wandelaars) en waar een electriciteitshuisje niet in contrast staat met de omgeving, wat wel het geval is bij de meeste plekken in een doorsnee bos. Binnenkort maar eens een keertje langswippen en zien om wat voor lokatie het precies gaat. En het kadaster raadplegen om te zien om wat voor soort eigenaar het gaat (is volgens mij gewoon van de gemeente). Enfin, ik zal het nutsbedrijf proberen voor de kast. Opbellen en vragen zal niet werken, maar ik ken iemand die daar een ingang heeft en via die weg aan 19" racks is gekomen voor een prikkie. Misschien moet ik zelf ook eens op een sloop gaan kijken o.i.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar op zoek naar een stevige kast dus, waarvan je de deurtjes cq. het slot niet kunt ontwrichten met een platte schroevendraaier. :angry:

Misschien onbekent, maar Vlooienmarkten voor radio zend amateurs.

 

's-Hertogenbosch 20 maart Autotron (Rosmalen)

 

Meppel 25 september De Lichtmis A28

 

Apeldoorn 24 januari

 

Groningen 28 februari Martinihal

 

Tytsjerk 3 April

 

Beesterzwaag 29 mei

 

anders te kijken op de Veron site http://veron-mepel.atvrepeater.com

Bij agenda.

 

 

 

Jacco vechtdal team

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me vagelijk herinneren al eens een elektrokastje als cache-item tegengekomen te zijn.

Hoe was die kast beveiligd ?

 

Ik ken alleen die van jou (ttp). Plastic behuizing voor elektronica. Daar ergerde ik me enigzins aan het feit dat mensen de logs blijkbaar niet lezen (neem een platte schroevendraaier mee!) en gewoon met een sleutel (?) of wat dan ook de plastic schroeven proberen los te draaien (misschien nog tegen de richting in ook...) Gevolg: weg inkeping waar de volgende keer geen normale schroevendraaier meer inpast want het was immers zacht plastic en dus de doos moeilijker opengaat. Dat heb ik op meerdere plekken gezien, je kunt er blijkbaar gewoon niet vanuit gaan dat mensen met andere voorwerpen aan de haal gaan bij zo'n systeem. Ander voorbeeld: patchkast sloten (weet de naam van dit soort vergrendeling niet, kwartslag draaien) met een metalen staafje in het midden om te voorkomen dat deze niet met een andere sleutel worden opgemaakt. Een keer met een normale schroevendraaier/autosleutel erin en het metalen staafje breekt af, en de schroevendraaier/autosleutel is een perfecte sleutel. In Zuid-Limburg ligt een cachedoos met zo'n slot. Je moet de sleutel zoeken op een plek en vervolgens naar de cache. Maar de sleutel is onvindbaar en de cachedoos gaat eigenlijk ook zonder sleutel open. :S Bij een cache boven de grond (elektrakast) zonder goed slot (eurocylinder of hangslot) loop je goed kans dat de kast op een dag leeg is, en is de vooral de omgeving de bepalende factor. En dit wil ik nu juist een keertje /niet/ de bepalende factor voor de veiligheid v/d cache laten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarbij denk ik dan ook aan caches in een boom, aan een touw, onder water enz., die we af en toe aantreffen.

 

 

Dus een electriciteitskastje aan een touw in een boom in het bos hangen. Hang een emmer water nog hoger in de boom, zodat de cache zich altijd onder water bevindt.

Afwerken met beton en garneren met een toefje peterselie.

 

Zo valt de cache gelukkig genoeg op zodat voorkomen kan worden dat ie niet wordt verwisseld met een reguliere electriciteitskast.

 

Einde van deel 1 van de cursus Creatief met Cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarbij denk ik dan ook aan caches in een boom, aan een touw, onder water enz., die we af en toe aantreffen.

 

 

Dus een electriciteitskastje aan een touw in een boom in het bos hangen. Hang een emmer water nog hoger in de boom, zodat de cache zich altijd onder water bevindt.

Afwerken met beton en garneren met een toefje peterselie.

 

Zo valt de cache gelukkig genoeg op zodat voorkomen kan worden dat ie niet wordt verwisseld met een reguliere electriciteitskast.

 

Einde van deel 1 van de cursus Creatief met Cache.

:dribble:dit lijk meer op klussen met caches

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ergerde ik me enigzins aan het feit dat mensen de logs blijkbaar niet lezen.

Laten er nu cachers zijn die in geen geval de logs willen lezen omdat ze geen spoilers willen hebben... Niet voor niets is deze optie ook ingebouwd op de cachepagina's

 

GRTZ

 

Kruimeldief :dribble: Wij beschouwen slechts hen als "mensen met gezond verstand", die onze mening zijn toegedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Cairnteam denkt ook dat voorkomen moet worden dat een argeloze hunter het verkeerde sterkstroomkastje gaat doorzoeken.

 

 

Geocaching logo of aanduiding op het kastje, geen ander gevaarlijk kastje in de directe omgeving...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het Cairnteam denkt ook dat voorkomen moet worden dat een argeloze hunter het verkeerde sterkstroomkastje gaat doorzoeken.

Verdeelkasten met gevaarlijke spanning op openbaar terrein zijn nooit afgesloten met standaard sleutels (RITTAL oid) of open te schroeven met standaard gereedschap. Als er sprake is van spanning en stroomgebruik bij een cache moeten dit altijd veilige spanningen zijn; dus even "gevaarlijk" als het plaatsen van batterijen in je GPSr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...