Spring naar bijdragen

Opladen Topokaarten In Mapsource


Babiro!

Aanbevolen berichten

Ik gebruik al enkele jaren Mapsource met Windows XP en dat ging prima.

Nu heb ik Windows 7 geinstalleerd en ook een nieuwe versie van Mapsource namelijk 6.16.1

De topokaarten van Nederland, Belgie, Duitsland en Spanje werken zonder problemen zoals vooreen.

Maar de kaarten van Frankrijk en Groot-Britanie worden wel geinstalleerd en zijn terug te vinden in de explorer, maar Mapsource herkent ze niet. Ook in het programma via File - Open worden de kaarten gevonden, maar bij dubbelklikken op de kaarten komt er de melding dat er geen kaarten zijn.

Weet iemand hiervoor de oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik al enkele jaren Mapsource met Windows XP en dat ging prima.

Nu heb ik Windows 7 geinstalleerd en ook een nieuwe versie van Mapsource namelijk 6.16.1

De topokaarten van Nederland, Belgie, Duitsland en Spanje werken zonder problemen zoals vooreen.

Maar de kaarten van Frankrijk en Groot-Britanie worden wel geinstalleerd en zijn terug te vinden in de explorer, maar Mapsource herkent ze niet. Ook in het programma via File - Open worden de kaarten gevonden, maar bij dubbelklikken op de kaarten komt er de melding dat er geen kaarten zijn.

Weet iemand hiervoor de oplossing?

 

Heb je in de registry gecontroleerd of het "path" goed staat weergegeven? er wil wel eens een "/" niet weergegeven staan, of zoals bij mij, waar de map "garmin" onder "program files" het deel "program files" in het path helemaal niet werd weergegeven.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik had 'wat' problemen met kaartmateriaal en nieuwste mapsource onder Win 7 - 64 bits.

Ben terug naar mapsource 6.157 en de problemen zijn al een stuk minder.

Op een 32 bits systeem werkt nu alles zelfs weer naar behoren.

 

Hoop dat je wat met deze info kunt. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na al jullie suggesties uitgeprobeerd te hebben zonder succes zijn we op die basis verder gaan zoeken en hebben de volgende oplossing gevonden:

met het programma MapSetToolKit hebben wij een familyID toegekend, want die mag geen "0" zijn en toen waren de problemen opgelost. Het familyID kan eender welk nummer zijn. Zie bijgevoegde screenshot.

mapsettoolkit.jpg

 

Bedankt voor de suggesties want zo hebben we uiteindelijk toch een oplossing gevonden.

bewerkt door Babiro!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort heb ik ook een nieuwe pc met windows 7. Dus ik dacht dat het daar aan lag dat ik mijn wandelkaart in de mapsource niet meer kon unlocken. Nu blijkt het toch te maken te hebben met de versie van mapsource die op dit moment wordt aangeboden. Dit is versie 6.16.1 . Na een beetje googlen kwam ik er achter dat ik een aantal versies terug moest. Nu heb ik weer versie 6.15.7 en het werkt gelijk weer als een zonnetje!

 

Dus ik zou een stapje lager proberen.

 

Succes! :thumbup:

 

Diepenpj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...