Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Laat maar, het is absoluut zinloos om met jou over mentaliteit te discussieren .Je kunt alleen maar in regels en terminologie denken en je erachter verschuilen. :thumbup:

Ik ga er van uit dat anderen de boodschap wel opgepikt hebben en zal het erbij laten.

Gelukkig slaap ik 's nachts cq. werk in ieder geval niet. :)

Geopatra.

Geplaatst
Laat maar, het is absoluut zinloos om met jou over mentaliteit te discussieren .Je kunt alleen maar in regels en terminologie denken en je erachter verschuilen. :thumbup:

Ik ga er van uit dat anderen de boodschap wel opgepikt hebben en zal het erbij laten.

Geopatra.

Slaap dan maar rustig verder, je snapt de strekking van het verhaal niet. Ligt meer aan jou zijde dan aan de andere zijde.

Geplaatst

Geopatra.

Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Natuurlijk mag of zelfs moet de politie vragen stellen als er verdachte koffertjes worden achter gelaten. Maar ze mogen je niet zomaar naar Guantanomo Bay afvoeren om je daar te ondervragen wat je wat je nou met dat koffertje van plan was.

Geplaatst

Zat dit draadje nog eens door te lezen............poeh, poeh...

Schoot me iets te binnen van een mug en een of andere olifant.

Vul zelf maar in wie wie is.

Maar wat doen we moeilijk terwijl het heel eenvoudig kan zijn. Ja, ja zelfs binnen de wettelijke kaders.

Je hebt ook nog zoiets als gezond verstand.

Als je staande gehouden wordt is daar een reden voor, daar kun je naar vragen. (Als het voor jezelf duidelijk is moet je dat dan doen?)

Je mag naar de ID van de agent vragen (Maar moet je dat doen als hij in uniform samen met een collega in een politieauto komt aanrijden?)

Is het niet handiger en praktischer om duiudelijk te vertellen wat je aan het doen bent en daarna desgewenst je ID te tonen. (Meerdere keren tijdens cachen staande gehouden en nog nooit meegemaakt dat mijn ID gevraagd werd, waarschijnlijk door duidelijk aan te geven wat ik aan het doen ben). Registratie van staande houdingen vind overigens alleen in uitzonderlijke situaties plaats, dan is daar op dat moment een meer dan redelijke aanleiding toe.

Het lijkt me als de topic starter vraagt hoe om te gaan met politie dat er vanuit gegaan mag worden dat hij het liefst zo snel mogelijke weer verder kan gaan met cachen.

Houdt dat voor ogen, de politie? dat zijn net mensen!

:thumbup:

Geplaatst
Meerdere keren tijdens cachen staande gehouden en nog nooit meegemaakt dat mijn ID gevraagd werd,

Dan ben je nog niet staande gehouden!

Geplaatst
Meerdere keren tijdens cachen staande gehouden en nog nooit meegemaakt dat mijn ID gevraagd werd,

Ik schreef in mijn vorige reactie:

Zat dit draadje nog eens door te lezen............poeh, poeh...

Schoot me iets te binnen van een mug en een of andere olifant.

Vul zelf maar in wie wie is.

Maar je hebt HELEMAAL gelijk hoor volgens de letter van de wet. (zo tevreden) :blink:

:crybaby:

Geplaatst

Maar je hebt HELEMAAL gelijk hoor volgens de letter van de wet. (zo tevreden) :blink:

:crybaby:

Wordt jij er ook zo moe van Wil ? :cry:

Ben ik toch niet de enige ! :blink:

Geopatra.

Geplaatst

Wij hoeven niet te leren omgaan met politie. Nee de politie moet leren omgaan met mensen. Een politieman - vrouw moet scoren. Hoeft niet meer te zorgen voor veiligheid, is niet (meer) je vriend want de politieman-vrouw wordt beoordeeld op het aantal door hem uitgeschreven boetes e.d.. Dus zal hij of zij de meest voor de hand liggende en meest makkelijke weg (lees slachtoffers) kiezen.

Helaas, jammer dat zover is het gekomen....... :crybaby: Dus Watch Out!

Geplaatst
Wij hoeven niet te leren omgaan met politie. Nee de politie moet leren omgaan met mensen. Een politieman - vrouw moet scoren. Hoeft niet meer te zorgen voor veiligheid, is niet (meer) je vriend want de politieman-vrouw wordt beoordeeld op het aantal door hem uitgeschreven boetes e.d.. Dus zal hij of zij de meest voor de hand liggende en meest makkelijke weg (lees slachtoffers) kiezen.

Helaas, jammer dat zover is het gekomen....... :thumbup: Dus Watch Out!

Wat een wijsheid en ook zo kundig onderbouwd.

Werkelijk een prachtig advies, de tranen staan in mijn ogen :eek:

Geplaatst

Helaas, jammer dat zover is het gekomen....... :thumbup: Dus Watch Out!

Wat een wijsheid en ook zo kundig onderbouwd.

Werkelijk een prachtig advies, de tranen staan in mijn ogen :eek:

Maar in zijn verhaal zit wel een bepaalde waarheid. Alle regio's krijgen per jaar een doelstelling (waarin ook genoemd het aantal bekeuringen) en die moeten gehaald worden.

Geplaatst (bewerkt)
Maar je hebt HELEMAAL gelijk hoor volgens de letter van de wet. (zo tevreden)

Het is meestal wel prettig als we met z'n allen een boutje een boutje noemen en een schroefje een schroefje.

Dat communiceert toch wel iets makkelijker, denk ik.

Ach, dat steekje kan ik wel verdragen. Jammer dat het weer op het persoonlijk vlak moet worden getrokken.

Dat geeft wel aan dat andermans mening soms niet wordt gerespecteerd, gewaardeerd of geaccepteerd.

Jammer.

Ik wil de reactie, van diegenen die menen dat wederrechterlijk staande houden moet kunnnen, wel eens horen als door normverschuiving de agenten meteen beginnen met fouilleren en later pas vragen. Het is immers voor hun veiligheid.

Op sommige plaatsen en bij bepaalde momenten mag dat inmiddels al. Dat heet preventief fouilleren en ligt in een APV vastgelegd.

'T is maar net waar je de grens legt.

Mijn grenzen staan gelijk met het wetboek.

Ik ben uiteraard genegen om deze de discussie gefundeerd aan te gaan. Ik dicusseer niet graag als mensen niet willen funderen.

Het waarom, de motivatie de redenen beargumenteren. Dan is er in princiepe geen discussie. Dan is er enkel een clash van meningen en dat draagt nergens toe bij, dus dat laat ik dan maar.

Heel vreemd vind ik het dat, terwijl ik aangeef dat iedereen recht heeft op een eigen mening en dat de wetgeving niets met mening te maken heeft., ik als persoon wordt aangesproken op het geen wettelijk vast ligt en ik daar blijkbaar geen eigen mening over mag hebben. Dit terwijl wij allen met de verkiezingen hebben bepaald wie onze wetgevers en makers zijn.

Ik heb ze niet bedacht. Ik pas ze toe volgens het boekje.

bewerkt door Tuihanti
Geplaatst
Ik ben uiteraard genegen om deze de discussie gefundeerd aan te gaan. Ik dicusseer niet graag als mensen niet willen funderen.

Het waarom, de motivatie de redenen beargumenteren. Dan is er in princiepe geen discussie. Dan is er enkel een clash van meningen en dat draagt nergens toe bij, dus dat laat ik dan maar.

Dus het blijven voeren van dit draadje ....................... dient ............... ??

Geplaatst

Dient voor alle anderen die mogelijk ook mee lezen en daardoor hun eigen mening mogelijk vormen dan wel bijstellen of er over na denken aan de hand van het geschrevene.

Er lezen er altijd veel meer mee dan er reageren. Wie weet kunnen zij er iets uit halen.

Daarbij voer ik het draadje niet.

Ik wordt uitgenodigd te reageren d.m.v. opmerken op mijn persoon i.p.v. inhoudelijke reactie.

Men probeert een emotionele reactie te ontlokken.

Dergelijke ontlokkingen zijn naar mijn mening veelzeggend.

Geplaatst (bewerkt)
Ik wordt uitgenodigd te reageren d.m.v. opmerken op mijn persoon i.p.v. inhoudelijke reactie.

Doe een beetje relaxt en kijk nog eens heel goed terug naar het begin van dit lijntje: de eerste 24 berichten waren allemaal zo'n beetje in dezelfde trend: gewoon praten. Daarna komt er wantrouwen bij etc.

De starter van het lijntje vroeg enkel hoe wij omgaan met de politie tijdens cachen.

Nou dat werd gevoeglijk van diverse kanten beantwoord totdat er enkelen kwamen met verdachtmakingen en wantrouwen aan het adres van de politie hetgeen totaal niet aan de orde was. Vervolgens begon jij met een aantal verhandelingen over wetsinhoud ed. die helemaal niets met de vraagstelling te maken hadden en - eerlijk is eerlijk - ik kan drammen, maar ivm jou ben ik een beginneling. Je blijft maar doorgaan over wat je rechten zijn tav gedrag van een politieagent op een manier die - zoals blijkt - niet alleen bij mij wrevel opwekt maar ook anderen vinden dat je toch wel flink begint door te slaan in een bepaalde richting. Het is fijn dat een burger bepaalde rechten heeft, maar de manier waarop jij erop blijft hameren slaat nergens meer op.

Waarom wantrouwend reageren op een ontmoeting met een agent en over het vragen naar een ID. (Nogmaals: de WID schrijft voor dat bijvoorbeeld in de gezondheidszorg iedere patient's ID moet worden gecontroleerd. So what. Reageer jij dan ook met maar dan wil ik eerst uw ID zien ?)

Ga gewoon een gesprek aan dan is er niets aan de hand als je niets te verbergen hebt. Ga je - zoals jij schijnbaar aanbeveelt - op je strepen staan dan kweek je een klimaat van wantrouwen, terwijl daar helemaal geen enkele reden voor is.

Doordat jij in dit lijntje de exponent bent van het wantrouwend de politie tegemoet treden zogenaamd obv. je rechten kennen wordt er mede door mij persoonlijk gereageerd, maar niet zozeer op de persoon als mens, maar op het verhaal van die persoon. Als jij je dan aangevallen voelt zegt dat mi. meer over over jou dan over de schrijver van die tekst.

We leven niet in een politiestaat. :thumbup:

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...