Spring naar bijdragen

Vertel Wat Over Geocaching In Onze Tv-uitzending


vanbinsbergen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen cachers,

 

Via een vriend hoorde ik van het fenomeen geocaching. Na wat Googelen en Wikipedia-en (is dat überhaupt een woord), vond ik dat geocaching in mei 10 jaar bestaat. Reden om in onze nieuwe actualiteitenuitzending, Live op 7, wat tijd besteden aan deze bijzondere en mooie hobby.

 

Voor dit programma op de televisiezender Family7 zijn wij op zoek naar een enthousiaste cacher, die wat wil vertellen over de sport/hobby zelf en waarom het zo interessant is. We kunnen overigens ontvangen worden door 2.5 miljoen huishoudens, dus het is geen lokaal zendertje.

 

Mogelijk worden hierdoor zelfs nieuwe geocachers aangetrokken. Zelf krijg ik nu ook de kriebels om een keer de natuur in te gaan met zo'n apparaat.

 

Ik hoop dat er reacties komen en ik hoop ook dat dit topic toegestaan is.

Je kunt me een bericht sturen via het forum, maar ook contact opnemen via mark@family7.nl

 

Alvast bedankt!

 

Hartelijke groeten,

 

Mark van Binsbergen

Redacteur

Family7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat een aardige geste om een item van (hoeveel) minuten te spenderen aan onze leuke hobby. Toch zou ik graag mensen die willen reageren even willen verwijzen naar de website van Family7.

Family7 is opgericht vanuit de passie en visie om Nederland te bereiken met het Evangelie.

Passie en visie zijn altijd een mooi ding. En ik vind het prima als iedere minderheidsgroepering haar eigen TV-kanaal zou hebben, maar persoonlijk ben ik echter huiverig om openbaar uitlatingen te doen in een waarschijnlijk religieus getint programma.

 

Maar, ieder moet het vanzelfsprekend zelf weten.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de vorige reactie is het misschien goed om iets toe te voegen aan mijn post.

 

Het onderwerp geocaching zal puur vanuit human interest benaderd worden, dus je hoeft niet bang te zijn om religieus getinte vragen te krijgen. We vinden het enkel interessant wat geocaching nu precies inhoudt, waarom het populair is en wat je ermee kan.

 

Nogmaals, de zender is inderdaad christelijk, maar dit onderwerp zal niet vanuit die hoek benaderd worden. :thumbup:

 

Edit: het programma duurt in totaal 45 minuten, waarvan er ongeveer 5 á 10 minuten besteed zal worden aan geocaching.

bewerkt door vanbinsbergen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

op 1 en 2 mei zijn er in het hele land bijeenkomsten om te vieren dat we 10 jaar bestaan. Misschien eens in de lijst kijken waar allemaal en er dan gewoon heen gaan, je zult dan genoeg mensen tegenkomen!

 

Ideetje?

 

zie http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?country_id=141 2e pagina

 

Enige nadeel is dat geocaching een stiekume hobby is en dat het niet de bedoeling is dat iedereen het weet, want dan is de lol eraf :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

op 1 en 2 mei zijn er in het hele land bijeenkomsten om te vieren dat we 10 jaar bestaan. Misschien eens in de lijst kijken waar allemaal en er dan gewoon heen gaan, je zult dan genoeg mensen tegenkomen!

 

Ideetje?

 

zie http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?country_id=141 2e pagina

 

Enige nadeel is dat geocaching een stiekume hobby is en dat het niet de bedoeling is dat iedereen het weet, want dan is de lol eraf :D

 

Hallo BaJo,

 

Ik denk niet dat de organiserende partij blij zal zijn met deze onverwachte publiciteit :blush:

 

Ik denk dat de organiserende partij eerst toestemming moet geven voor de komst

van deze goedwillende ( :blush: ) man.

Het is een redacteur die de regels bepaalt van wat er in zijn programma komt!!! :thumbup:

 

Groet

 

Kees

bewerkt door keske27
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de suggesties en links, wellicht ga ik zelf naar die bijeenkomst omdat ik het wel een interessante hobby vind.

 

Feit is echter dat de uitzending van 11 mei live is, dus we willen graag mensen aan tafel hebben die iets willen vertellen hierover. :thumbup: (Ik ben fan van deze smiley)

 

Ik had net een van de leden aan de telefoon en hij was erg positief, maar is helaas op 11 mei niet beschikbaar.

Voor meer informatie kunt u mij altijd bereiken via mail, maar ook via 055-5790710.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals er al vermeld is, is geocaching een hobbie die vrij stiekem is.

Het is juist niet de bedoeling dat veel mensen van deze hobbie afweten.

Met zo'n tv programma waar 2,5 miljoen mensen naar kijken wordt dit natuurlijk al een stukje minder.

 

Hoe zie je dit zelf, of wil je enkel een programma maken en maakt de inhoud je niet veel uit :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de suggesties en links, wellicht ga ik zelf naar die bijeenkomst omdat ik het wel een interessante hobby vind.

 

Feit is echter dat de uitzending van 11 mei live is, dus we willen graag mensen aan tafel hebben die iets willen vertellen hierover. :thumbup: (Ik ben fan van deze smiley)

 

Ik had net een van de leden aan de telefoon en hij was erg positief, maar is helaas op 11 mei niet beschikbaar.

Voor meer informatie kunt u mij altijd bereiken via mail, maar ook via 055-5790710.

 

Hallo Mark,

 

Misschien kan je hier ook wat mee? :blush::blush:

 

www.19afdva.nl

 

Vriendelijke groet

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heb ik niet het idee dat Groundspeak het heel erg stiekem wil houden. Hoe meer mensen geocachen, hoe groter Groundspeak groeit (maar dat is een andere discussie).

 

Overigens heeft Jack Spijkerman, jaren geleden in zijn programma Kopspijkers ook al eens aandacht geschonken aan geocaching en was -als ik het goed heb- Myth degene die daarin werd geinterviewd. Myth is overigens niet meer actief als geocacher, althans niet onder die naam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het een vrij stiekeme hobby is , en dat er dan niet teveel aandacht moet zijn, begrijp ik goed. Ik zeg niet dat er 2.5 miljoen mensen gaan kijken, maar dat is potentiële bereik. Ik noem dit vaak om verwarring te voorkomen. Family7 is namelijk geen lokaal zendertje. De ervaring leert dat dat mensen afschrikt.

 

Persoonlijk denk ik dat het wel interessant is dat mensen meer te weten komen over geocaching.

 

@ Kees: Misschien interessant, maar we zoeken iets actueels. En aangezien geocaching in mei 10 jaar bestaat....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijngemachtigde, bedankt voor je suggestie! Waarschijnlijk heb ik al iemand die wat wil vertellen erover, maar mocht dat niet lukken, dan is degene die je voorstelde ook interessant. :blush:

 

Het doet me deugd om zoveel (positieve) reacties te zien op mijn topic. Als alle cachers zo behulpzaam zijn, ga ik er in de vakantie zelf mee beginnen.

 

Als ik aan het eind van de dag een studiogast geregeld heb, ga ik vanavond genieten van een welverdiend drankje. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is het handig om iemand aan het woord te laten die weet wat en hoe hij/zij de zaken uitlegd. Ik denk niet dat rebelerende pubers tot de doelgroep van de omroep behoren maar misschien is het handig om on(der)belicht te laten hoe makkelijk het is om deel te nemen aan de sport/hobby. Vertel bijvoorbeeld niet dat in Nederland op (bij wijze van spreken) elke straathoek een cache ligt. Vertel niet dat het zelfs met een Iphone mogelijk is om een cache te vinden. Er blijft zo voldoende over om oprecht geinteresseerden te triggeren zonder raddraaiers op ideen te brengen.

Succes overigens met het item.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertel bijvoorbeeld niet dat in Nederland op (bij wijze van spreken) elke straathoek een cache ligt. Vertel niet dat het zelfs met een Iphone mogelijk is om een cache te vinden. Er blijft zo voldoende over om oprecht geinteresseerden te triggeren zonder raddraaiers op ideen te brengen.

 

Inderdaad, een media item kan een groep 'tijdelijke' cachers aantrekken...

En daarnaast ook een groepje etterbakken zoals die er altijd wel zijn, helaas...

 

Natuurlijk kan het handig zijn om de relatief lage drempel van de hobby te belichten, maar ik zou het mensen niet op een presenteerblaadje geven.

Dat nodigt mensen uit om direct de deur uit te hollen zonder enige kennis van zaken...

 

Caches liggen niet voor niets verstopt, ze dienen niet door iedereen gevonden te worden, maar alleen door diegene die ze echt willen vinden...

 

en 11 mei, opzich beschikbaar, afhankelijk van tijd en locatie.

Maar of je het met een live item gaat redden, of dat je ook een stukje van te voren op wilt nemen om het te verduidelijken...

Een cache voor opname is zo geplaatst en voor de show zo gevonden... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...