Spring naar bijdragen

Premium Member Only Caches In Gsak


GerardM86

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier een idee of er bijv een macro bestaat waarmee ik aan kan geven welke caches "Premium Member Only" zijn?

Of is er een andere manier waarop ik dit kan zien of kan aangeven in GSAK?

 

Ga namelijk ook regelmatig cachen met andere geocachers die GEEN Premium Member zijn en staat dan een beetje slordig als ik met caches aan kom zetten die ze niet eens kunnen loggen.

Daarom zou het handig zijn als ik de caches in GSAK kan onderscheiden tussen wel of geen PM-caches. Iemand ideeën, tips, etc?

Nu moet ik namelijk handmatig de hele lijst met caches die ik voor die dag heb uitgekozen langs lopen om te kijken of er geen PM-caches tussen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

...knip...

Ga namelijk ook regelmatig cachen met andere geocachers die GEEN Premium Member zijn en staat dan een beetje slordig als ik met caches aan kom zetten die ze niet eens kunnen loggen.

Nu moet ik namelijk handmatig de hele lijst met caches die ik voor die dag heb uitgekozen langs lopen om te kijken of er geen PM-caches tussen zitten.

 

Wat betreft GSAK, geen flauw idee hoe je PM caches daarin kunt filteren, maar wat betreft PM caches, die zijn wel degelijk door non PM members te loggen hoor.

Het enige dat jij als PM moet doen is de GC-code doorgeven aan je medecachers.

Groundspeak heeft daar bewust een achterdeurtje voor opengelaten.

Loggen van een PM cache doe je als non-PM door in de volgende link http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?wp=GCcode het woord "GCcode" te vervangen door de juiste GCcode.

 

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een PQ die alle PM-caches in NL bevat. Haal deze binnen en sla de PQ op. Installeer de macro Markattributes.gsk en selecteer de locatie van de PQ, de database waarin de PM-caches aangegeven dienen te worden, in welke user-data kolom dit aangegeven moet worden en welk attribuut gemarkeerd moet worden (member, onderste in de lijst).

 

Een volledige uitleg op het forum van GSAK hierover is hier te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, kijk eens aan! Dat achterdeurtje kende ik nog niet. Maar dan is het daarmee in principe ook opgelost. :) Thanks Bloodwoosj!

 

EDIT: Ook gelijk de optie van ZaNaBoZa even getest en werkt prima! Zijn in GSAK nu in ieder geval prima te onderscheiden van de rest!

bewerkt door GerardM86
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
...knip...

Ga namelijk ook regelmatig cachen met andere geocachers die GEEN Premium Member zijn en staat dan een beetje slordig als ik met caches aan kom zetten die ze niet eens kunnen loggen.

Nu moet ik namelijk handmatig de hele lijst met caches die ik voor die dag heb uitgekozen langs lopen om te kijken of er geen PM-caches tussen zitten.

 

Wat betreft GSAK, geen flauw idee hoe je PM caches daarin kunt filteren, maar wat betreft PM caches, die zijn wel degelijk door non PM members te loggen hoor.

Het enige dat jij als PM moet doen is de GC-code doorgeven aan je medecachers.

Groundspeak heeft daar bewust een achterdeurtje voor opengelaten.

Loggen van een PM cache doe je als non-PM door in de volgende link http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?wp=GCcode het woord "GCcode" te vervangen door de juiste GCcode.

 

Greetz Bloodwoosj.

Dank dit zocht ik voor mijn vriendin, zij kon de pm caches niet loggen die we samen hadden gevonden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik heb zojuist de macro eens geïnstalleerd, en een PQ aangemaakt en gedownload en inderdaad, er staat geen "members" optie bij zoals wel volgens de makers in vanaf versie 1.02 aanwezig zou moeten zijn.

Omdat ik veronderstelde na het lezen van de beschrijving dat het te maken kon hebben met de samenstelling van de GPX bestanden (niet alle info zit namelijk in een PQ-GPX file, zo staan de favorites er bv nog niet bij) heb ik de data nog eens gerefreshed via de api maar ook dan is de optie "members" niet beschikbaar in de macro.

Daarom maar eens verder geneusd en ziedaar, in de link bij het draadje waar mensen gebruikersopmerkingen of feedback kunnen plaatsen staat dat de optie "members"met ingang van versie 2 weer verwijderd werd:

"Yes, Version 2.0 of the macro is now limited to the attributes included in a GPX "1.0.1" file from geocaching.com. You can retain version 1.02 of this macro (perhaps renaming it so that you can also have version 2 if desired), or you can use the TagACache macro (click here) to accomplish what you used to do with the earlier version of this macro."

 

Erna volgt beschreven hoe je dat kunt oplossen (klikkerdeklik, zie onderaan de pagina)

 

Met mijn boerenverstand zou ik zeggen,dat gaat ook zonder macro's.

Maak een nieuwe database aan. bv middels een PQ met pmo caches.

Geef in een van de user-data velden aan met een opmerking of afkorting dat het een pmo cache betreft, kopieer daarna de inhoud van deze pmo database over naar je complete database waar ook de niet-pmo caches staan en je hebt met de pmo-opmerking in een van je user-velden een werkend selectiemiddel om de pmo caches eruit te vissen.

 

Nadeel van beide methodes is echter dat je zelf van tijd tot tijd bij het uitkomen van nieuwe caches acties zult moeten ondernemen om ook weer die nieuwe caches in je database als pmo te markeren.

 

Ben ik te volgen zo?

Succes ermee alvast, greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn boerenverstand zou ik zeggen,dat gaat ook zonder macro's.

Maak een nieuwe database aan. bv middels een PQ met pmo caches.

Geef in een van de user-data velden aan met een opmerking of afkorting dat het een pmo cache betreft, kopieer daarna de inhoud van deze pmo database over naar je complete database waar ook de niet-pmo caches staan en je hebt met de pmo-opmerking in een van je user-velden een werkend selectiemiddel om de pmo caches eruit te vissen.

 

Nadeel van beide methodes is echter dat je zelf van tijd tot tijd bij het uitkomen van nieuwe caches acties zult moeten ondernemen om ook weer die nieuwe caches in je database als pmo te markeren.

 

Ben ik te volgen zo?

Succes ermee alvast, greetz Bloodwoosj.

 

Waarom zo moeilijk?

In GSAK8 is er gewoon een kolom Premium, die aangeeft of een cache voor Premium Members only is, of niet.

Ga naar View-->Add/remove column, en vink "Premium" aan. Klik OK en de kolom wordt als laatste kolom aan het grid toegevoegd.

Je moet wel de data via de API binnenhalen of verversen, in de PQ's en GPX files op de site zit dit inderdaad nog niet.

bewerkt door The CEO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn boerenverstand zou ik zeggen,dat gaat ook zonder macro's.

Maak een nieuwe database aan. bv middels een PQ met pmo caches.

Geef in een van de user-data velden aan met een opmerking of afkorting dat het een pmo cache betreft, kopieer daarna de inhoud van deze pmo database over naar je complete database waar ook de niet-pmo caches staan en je hebt met de pmo-opmerking in een van je user-velden een werkend selectiemiddel om de pmo caches eruit te vissen.

 

Nadeel van beide methodes is echter dat je zelf van tijd tot tijd bij het uitkomen van nieuwe caches acties zult moeten ondernemen om ook weer die nieuwe caches in je database als pmo te markeren.

 

Ben ik te volgen zo?

Succes ermee alvast, greetz Bloodwoosj.

 

Waarom zo moeilijk?

In GSAK8 is er gewoon een kolom Premium, die aangeeft of een cache voor Premium Members only is, of niet.

Ga naar View-->Add/remove column, en vink "Premium" aan. Klik OK en de kolom wordt als laatste kolom aan het grid toegevoegd.

Je moet wel de data via de API binnenhalen of verversen, in de PQ's en GPX files op de site zit dit inderdaad nog niet.

Verrek, weer wat geleerd.

Ik heb GSAK 8 maar had nog niet gezien dat je die pmo-kolom kon toevoegen.

Niet dat ik er gebruik van maak, maar voor de vraagsteller team Fridhem lijkt me dat idd de ideale oplossing.

 

Greetz Bloodwoosj.

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met mijn boerenverstand zou ik zeggen,dat gaat ook zonder macro's.

Maak een nieuwe database aan. bv middels een PQ met pmo caches.

Geef in een van de user-data velden aan met een opmerking of afkorting dat het een pmo cache betreft, kopieer daarna de inhoud van deze pmo database over naar je complete database waar ook de niet-pmo caches staan en je hebt met de pmo-opmerking in een van je user-velden een werkend selectiemiddel om de pmo caches eruit te vissen.

 

Nadeel van beide methodes is echter dat je zelf van tijd tot tijd bij het uitkomen van nieuwe caches acties zult moeten ondernemen om ook weer die nieuwe caches in je database als pmo te markeren.

 

Ben ik te volgen zo?

Succes ermee alvast, greetz Bloodwoosj.

 

Waarom zo moeilijk?

In GSAK8 is er gewoon een kolom Premium, die aangeeft of een cache voor Premium Members only is, of niet.

Ga naar View-->Add/remove column, en vink "Premium" aan. Klik OK en de kolom wordt als laatste kolom aan het grid toegevoegd.

Je moet wel de data via de API binnenhalen of verversen, in de PQ's en GPX files op de site zit dit inderdaad nog niet.

Verrek, weer wat geleerd.

Ik heb GSAK 8 maar had nog niet gezien dat je die pmo-kolom kon toevoegen.

Niet dat ik er gebruik van maak, maar voor de vraagsteller team Fridhem lijkt me dat idd de ideale oplossing.

 

Greetz Bloodwoosj.

 

nou dit had ik al eerder ontdekt maar dit gaat niet op.

Ik heb een PQ met alleen maar PM caches ...haal deze op bij GC.API ,en laat deze installeren op GSAK maar de PM caches worden niet aan gevinkt/ vermeld.

Dit gaat wel wanneer je een User Data veld aanmaakt ,maar dan krijg je nog meer info die mijn inziens niet belangrijk is.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ligt aan dat laasscript wat jij pleegt te gebruiken. Als ik daarin kijk, zie ik dat soort zaken. Overigens wel op .com de laatste versie van gpx aanvinken. Wat wordt bedoelt is de cache update uit gsak 8. Die levert je nl die zaken op die ook niet in de laatste versie van gpx formaat zitten, waaronder favourites.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ligt aan dat laasscript wat jij pleegt te gebruiken. Als ik daarin kijk, zie ik dat soort zaken. Overigens wel op .com de laatste versie van gpx aanvinken. Wat wordt bedoelt is de cache update uit gsak 8. Die levert je nl die zaken op die ook niet in de laatste versie van gpx formaat zitten, waaronder favourites.

 

ik heb de laatste versie van uit gsak...gisteren gedownload...maar wat bedoel je met het leesscript dat ik gebruik ?

 

SORRY ....ik zie dat er weer een nieuwe uit is...zal deze eerst eens inst...

 

 

 

bewerkt door Team Fridhem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...