Spring naar bijdragen

Update Macro Pq


Semmyb

Aanbevolen berichten

krijg tijdens het downloaden van de PQ met de PQ macro deze melding binnen...heb geprobeerd om hem op tedaten maar krijg het niet voor elkaar ...iemand bekend hiermee...bvd

 

zie nu dat ik deze melding ook voor andere macros binnen krijg.

Dit is gebeurd na de update van gsak naar versie 8.1.1.100

 

gsak1.jpg

bewerkt door Team Fridhem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Yep, bij gsak updates worden wel eens oude kommando's als overtollig verklaard. Jouw macro maakt gebruik van zo'n oud kommando. Je kunt een nieuwere versie van de macro installeren als die er is. Zo niet, even een melding plaatsen op de macro pagina.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, bij gsak updates worden wel eens oude kommando's als overtollig verklaard. Jouw macro maakt gebruik van zo'n oud kommando. Je kunt een nieuwere versie van de macro installeren als die er is. Zo niet, even een melding plaatsen op de macro pagina.

 

heb ik geprobeerd maar hij heeft en geeft geen nieuwe versie......!!!!! en nu blijkt ook nog eens dat ik geencaches via de macro naar de gps kan sturen ....krijg melding dat " this file does not exists"!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heeft geen relatie met elkaar. Deprecated betekent: het werkt nog en is nog aanwezig. De maker van het script moet aangespoort worden de nieuwe kommando's te gebruiken. Voor het tweede probleem moet je wat specifieker zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zat al te kijken welke zaken deprecated zijn, maar inderdaad. Zet met versie 8 alles op de laatste versie gpx, en gebruik de downloadknop op gsak. Krijg je ook meer informatie binnen :yes:

Het PQ script is laatst in 2009 geupdate. Oud dus, en mogelijk niet meer onderhouden.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom gebruik je overigens een macro om PQ's te downloaden? Dat kan toch ook heel makkelijk met standaard Pocket queries ophalen onder de Geocaching.com API?

 

heb dit nog nooit gebruikt ...eerlijk gezegd heb me er nog niet zo in verdiept. ik maak PQ aan in Geo.com en krijg deze gemaild. ...sla deze op in een map en als ik gsak start dan gebruik ik de macro PQ manager.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat heeft geen relatie met elkaar. Deprecated betekent: het werkt nog en is nog aanwezig. De maker van het script moet aangespoort worden de nieuwe kommando's te gebruiken. Voor het tweede probleem moet je wat specifieker zijn.

 

het tweede probleem....als ik via gsak caches op de gps wil installeren dan selecteer ik "niet gevonden caches"...filter de caches die ik wil hebben ... en gebruik dan de "colorado/oregon GPX export" macro.

als ik deze macro aan klik om de geselecteerde caches naar de gps te sturen ,dan krijg ik dus de melding : this file does not exists

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De standaard PQ download werkt erg simpel; je ziet gewoon het lijstje met gereed staande resultaten, aanvinken en downloaden maar. Geen verdere handelingen nodig.

 

Welke macro gebruik je precies voor de export? Is dat dezelfde als GarminExport.gsk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De standaard PQ download werkt erg simpel; je ziet gewoon het lijstje met gereed staande resultaten, aanvinken en downloaden maar. Geen verdere handelingen nodig.

 

Welke macro gebruik je precies voor de export? Is dat dezelfde als GarminExport.gsk?

 

nee dit is niet dezelfde... heb deze nog nooit geprobeerd....zo tezien is deze in grote lijnen hetzelfde

Maar als je dus GC api gebruikt en dan de PQ download , hoe staan dan de instellingen van de bestaande PQ.

Worden die elke week geupdate of draai je die maar eenmalig en worden ze dan uitgeschakeld.?

Maar ik neem aan dat je maar max. het aantal PQ van 5 per dag kan downloaden?

 

Zal er is een beetje mee gaan experimenteren..

 

Ik heb deze toepassing nl nog nooit gebruikt.

bewerkt door Team Fridhem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De standaard PQ download werkt erg simpel; je ziet gewoon het lijstje met gereed staande resultaten, aanvinken en downloaden maar. Geen verdere handelingen nodig.

 

Welke macro gebruik je precies voor de export? Is dat dezelfde als GarminExport.gsk?

 

nee dit is niet dezelfde... heb deze nog nooit geprobeerd....zo tezien is deze in grote lijnen hetzelfde

Maar als je dus GC api gebruikt en dan de PQ download , hoe staan dan de instellingen van de bestaande PQ.

Worden die elke week geupdate of draai je die maar eenmalig en worden ze dan uitgeschakeld.?

Maar ik neem aan dat je maar max. het aantal PQ van 5 per dag kan downloaden?

 

Zal er is een beetje mee gaan experimenteren..

 

Ik heb deze toepassing nl nog nooit gebruikt.

 

GC Api maakt alleen maar verbinding met geocaching.com en haalt gegevens op.

 

Aan de instellingen van de PQ word niet gezeten. Ze blijven gewoon staan hoe jij ze hebt aangegeven op geocaching.com. geocaching.com kan maar 5 PQ per dag maken. Als je ze elke week en elke dag 5 PQ's maakt dan kan je op maandag 35 PQ's in 1 keer binnen halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...