Geepjes Geplaatst 27 december 2003 Geplaatst 27 december 2003 Gisteren vol goede moed voor het eerst op pad gegaan met de Geko 201. Een korte route voor beginners met cache in het bos bij Dorst gedownload. De eerste meters verliepen prima. De kinderen meteen enthousiast in de weer met de GPS. En toen...waren de batterijen leeg! Volgens mij zit dat bij deze route ingebouwd als wijze les die je nooit meer vergeet.
Kruimeldief Geplaatst 27 december 2003 Geplaatst 27 december 2003 Gisteren vol goede moed voor het eerst op pad gegaan met de Geko 201. Een korte route voor beginners met cache in het bos bij Dorst gedownload. De eerste meters verliepen prima. De kinderen meteen enthousiast in de weer met de GPS. En toen...waren de batterijen leeg! Volgens mij zit dat bij deze route ingebouwd als wijze les die je nooit meer vergeet. Direct in het begin al leeg? Zaten de batterijen er al in bij aankoop of heb je het apparaat thuis aan laten staan? Een uurtje of 10 a 12 moet het ding toch wel continu kunnen doen. Zonder backlight natuurlijk. Begrijp je nu waarom er op dit forum draadjes zijn die alleen maar over oplaadbare batterijen gaan? Suc6 voor de volgende keer en neem gewoon altijd een extra setje batterijen mee GRTZ Kruimeldief Ik spoor niet? Hoezo? Zie ik eruit als trein dan?
gr2 Geplaatst 27 december 2003 Geplaatst 27 december 2003 Het relaas van Ozimystic doet ons denken aan onze eigen eerste belevenissen met de Vista. Met eigen ogen hadden we gezien hoe de verkoper in Rotterdam er twee nieuwe penlights in deed. Buiten zetten we de gps aan en zetten koers naar het Panbos bij Zeist, ons onderweg verlustigend aan het driehoekje dat over de basemap schoof. In het Panbos begaven we ons op weg, om na een paar honderd meter tot onze grote verontrusting te constateren dat er totaal geen leven meer in de gps zat. Meteen aan het bellen geslagen met de Rotterdamse zaak, die ons aanried er nieuwe batterijen in te stoppen. Dit tot onze grote verbazing, omdat ze hiermee toegaven vrijwel lege batterijen te hebben verkocht, meenden wij. Al hadden we er ook wel enig begrip voor: op zo'n gps-afdeling duurde het natuurlijk een eeuwigheid voor ze door hun voorraad penlights heen waren, dat ging daar natuurlijk heel anders dan bij een zaak met grote omloopsnelheid, zoals Expert, om maar wat te noemen. Onmiddellijk nieuwe batterijen gekocht bij een benzinestation, om tegen de avond opnieuw zonder stroom te zitten. Toen zijn we heel serieus gaan nadenken over oplaadbare batterijen. En we hadden toen ook geleerd dat het door de gps-fabrikant voorgespiegelde batterijenverbruik bijzonder optimistisch is. Inmiddels werken we met vier setjes van twee GP-1800 oplaadbare batterijen. We zitten nooit meer zonder stroom en dat bij dagelijks gebruik van de gps.
Twinlife Geplaatst 27 december 2003 Geplaatst 27 december 2003 Gisteren vol goede moed voor het eerst op pad gegaan met de Geko 201. Een korte route voor beginners met cache in het bos bij Dorst gedownload. De eerste meters verliepen prima. De kinderen meteen enthousiast in de weer met de GPS. En toen...waren de batterijen leeg! Volgens mij zit dat bij deze route ingebouwd als wijze les die je nooit meer vergeet. alle begin is moeilijk hoor ik denk dat iedere geocaher er wel mee te maken hebben gehad de 1 dit vergeten de andere dit vergeten. wij hadden bij de eerste cach vergeten de parkeerplaats van de auto te markeren dus dat was op het eind een aantal kilometers omlopen veel suc6 met de volgende cache's gr twinlife
gr2 Geplaatst 27 december 2003 Geplaatst 27 december 2003 De eerste voorbereide tocht van het toen nog niet als zodanig bekendstaande Cairnteam was een gps-wandeling van Staatsbosbeheer. Alleen hadden wij het verkeerde coördinatenstelsel gebruikt. De tocht had moeten plaatsvinden bij Leersum, maar in werkelijkheid liepen wij bij Barneveld. Het was een avontuurlijke wandeling
Peetee Geplaatst 27 december 2003 Geplaatst 27 december 2003 De tocht had moeten plaatsvinden bij Leersum, maar in werkelijkheid liepen wij bij Barneveld. Géén kistje gevonden, zeker?
Twinlife Geplaatst 27 december 2003 Geplaatst 27 december 2003 Het was een avontuurlijke wandeling het ligt er natuurlijk aan wat jij onder avontuurlijk verstaat gr twinlife
gr2 Geplaatst 27 december 2003 Geplaatst 27 december 2003 [het ligt er natuurlijk aan wat jij onder avontuurlijk verstaat Jouw verlangen naar spannende verhaaltjes kunnen wij billijken, TwinLife, maar hiervoor kunnen wij beter uitwijken naar een ander forum.
Geepjes Geplaatst 27 december 2003 Auteur Geplaatst 27 december 2003 Direct in het begin al leeg? Zaten de batterijen er al in bij aankoop of heb je het apparaat thuis aan laten staan? Ik snap je verbazing maar het was de eerste keer dat ik mijn Geko echt "uitliet". Ik had er in en om huis al flink mee zitten stoeien. Het was op zich niet verrassend dat ze leeg waren...alleen een beetje dom.
Rovel Geplaatst 27 december 2003 Geplaatst 27 december 2003 Ik had er in en om huis al flink mee zitten stoeien. Maar dan was je bericht voor dit draadje inderdaad een valse start.
Kruimeldief Geplaatst 27 december 2003 Geplaatst 27 december 2003 Ik snap je verbazing maar het was de eerste keer dat ik mijn Geko echt "uitliet". Ik had er in en om huis al flink mee zitten stoeien. Het was op zich niet verrassend dat ze leeg waren...alleen een beetje dom. Precies, daar was ik dus al bang voor. Maakt niets uit. Dit overkomt je nooit weer. Vanaf nu heb je altijd teveel batterijen bij je GRTZ Kruimeldief Waarom drukken mensen hard op de knoppen van de afstandbediening, als ze weten dat de batterijen leeg zijn?
Lex Geplaatst 28 december 2003 Geplaatst 28 december 2003 Kruimeldief Waarom drukken mensen hard op de knoppen van de afstandbediening, als ze weten dat de batterijen leeg zijn? Omdat er ook gammele knoppen bestaan, en iedereen hoopt dat dat de oorzaak is, en niet lege batterijen. ++ Lex ++ die ook last van dit syndroom heeft
Geepjes Geplaatst 28 december 2003 Auteur Geplaatst 28 december 2003 Maar dan was je bericht voor dit draadje inderdaad een valse start. snap ik nie
Rovel Geplaatst 28 december 2003 Geplaatst 28 december 2003 snap ik nie Je deed namelijk voorkomen of je rechtstreeks uit de winkel het veld in ging, de GPS aanzette en dat ie het even later al niet meer deed. Dat je thuis nog met dat ding hebben zitten vogelen, had je niet vermeld. Je bericht was dus niet helemaal volledig, waardoor een aantal van ons compleet in de stress vlogen. Daarom, dus. Dacht ik zo. Even. Valse start. Toch? Offe...? Niet, dan? O.K. Laat maar zitten.
Geepjes Geplaatst 28 december 2003 Auteur Geplaatst 28 december 2003 snap ik nie Je deed namelijk voorkomen of je rechtstreeks uit de winkel het veld in ging, de GPS aanzette en dat ie het even later al niet meer deed. Dat je thuis nog met dat ding hebben zitten vogelen, had je niet vermeld. Je bericht was dus niet helemaal volledig, waardoor een aantal van ons compleet in de stress vlogen. Daarom, dus. Dacht ik zo. Even. Valse start. Toch? Offe...? Niet, dan? O.K. Laat maar zitten. ik snap em
Aanbevolen berichten