Rovel Geplaatst 1 januari 2004 Geplaatst 1 januari 2004 Mijn idee is dus niet alleen de coords waar je auto parkeerd noteren,maar ook de straat waar je auto staat!!!! Coords? ...waar je auto parkeerd noteren... ...ook waar je auto staat... Ik snap helemaal en helemaal niets van.
Biertjuh Geplaatst 1 januari 2004 Geplaatst 1 januari 2004 Mijn idee is dus niet alleen de coords waar je auto parkeerd noteren,maar ook de straat waar je auto staat!!!! Coords? ...waar je auto parkeerd noteren... ...ook waar je auto staat... Ik snap helemaal en helemaal niets van. Ik snap niet veel maar dit wel Hij bedoeld de straatnaam Ruud
dolphinleap Geplaatst 2 januari 2004 Geplaatst 2 januari 2004 Laat niet iedereen zomaar voor een testje meldkamers en centrales gaan bellen a.u.b. men heeft daar echt wel iets anders te doen. Beroepshalve beschik ik over de volgende informatie welke reeds eerder is gepost op: http://www.hulpverlening.net/forum/ gedeelte: Vragen aan Centralisten en vragen over Verbindingen KLPD Driebergen werkt met GMS, kan helemaal niets t.a.v. coördinaat systemen. Overigens worden e.v.t. coördinaten t.b.v. inzet van luchtsteun wel doorgegeven. Ook meldkamers RAC en politie Zeeland en Douane regio ZW kunnen niets met geografische coördinaten. Bij RAC Zeeland kan men wel iets met benamingen van duinovergangen, bij de hiervoor genoemde KLPD is dit niet het geval. Politie Rotterdam kan geen coördinaten ingeven in het GIS (tensing) maar ziet wel RD coördinaten die aan de cursor zijn gekoppeld. Alle 112 telefoontjes met de GSM komen nog steeds in Driebergen terecht. Met 0900-8844 komt men al wel in de regio terecht. Nog een tip, heeft men een melding m.b.t. de grote open wateren bel dan rechtstreeks naar het KWC 0900-0111 Kees
dolphinleap Geplaatst 2 januari 2004 Geplaatst 2 januari 2004 Geïntegreerd Meldkamer Systeem in het kader van C2000/P2000 De positiebepaling in RD en Lat./Long. zal wel een extra optie zijn. (kosten/baten analyse) Bij ons op het radarsysteem op de verkeerspost werken we met Lat./Long. (WGS84) met een optie UTM die echter ook niet voorhanden is. De reden om voor één presentatiesysteem te keizen zijn naast financieel (laat de ander maar aan ons aanpassen) ook praktisch. Eén systeem voorkomt dat ten tijde van een noodsituatie juist de presentatie verkeerd staat wat extra handelingen en kans op fouten oplevert. Gebruik van omrekenprogjes op de computer kosten ook bij ons tijd (die je mogelijk niet hebt) dus vandaar op zee altijd coördinaten in lat. Long. (WGS84). Kees
postman Geplaatst 2 januari 2004 Geplaatst 2 januari 2004 ....Alle 112 telefoontjes met de GSM komen nog steeds in Driebergen terecht. Met 0900-8844 komt men al wel in de regio terecht. ... Kees Mischien in de randstad Kees, maar ook met het 0900 nummer krijg je bij ons nog steeds driebergen, zoals ik tweede kerstdag weer eens heb mogen ervaren... Wel raar trouwens dat in een tijdperk waarin al heel veel mensen een gps navigatiesysteem in de auto hebben en dus coördinaten kunnen uitlezen de politie daar nog steeds niets mee kan Volgens mij heb je nog wel wat zendingswerk te verrichten van binnen uit...
dolphinleap Geplaatst 2 januari 2004 Geplaatst 2 januari 2004 Niet alleen in de Randstad, ook in de regio Zeeland komt men met het 0900 nummer in de regionale meldkamer terecht. De uitwisselbaarheid van coördinaten is ook voor ons essentieel en zal zeker in overlegsituaties ter sprake worden gebracht. Kees
Peetee Geplaatst 2 januari 2004 Auteur Geplaatst 2 januari 2004 Laat niet iedereen zomaar voor een testje meldkamers en centrales gaan bellen a.u.b. men heeft daar echt wel iets anders te doen. Ik heb niet iedereen opgeroepen zomaar voor een testje meldkamers en centrales te bellen. Het was een medewerkster van de meldkamer die mij voorstelde e.e.a. eens te testen. Het lijkt me gewoon interessant om te weten hoe de stand van zaken hieromtrent is, ook in de andere provincies. En laat die meldkamers dan zelf maar uitmaken of ze dergelijke vragen wel of niet prettig vinden. Ik denk dat de gemiddelde brandweer- of politieman assertief genoeg is om zelf zijn of haar ongenoegen over een bepaalde vraag kenbaar te maken, áls het ongenoegen over een dergelijke vraag al zou bestaan (wat ik zeer betwijfel, ik ben het nl. nergens tegengekomen). Natuurlijk evt. wel even bellen via 0900-8844, en niet naar 112.
dolphinleap Geplaatst 2 januari 2004 Geplaatst 2 januari 2004 Bedoelde ook niet dat jij dat gedaan zou hebben Peetee Alleen om te voorkomen dat we iemand pushen om 112 te overvallen. Er zijn altijd weer van die halve zolen die eens moeten kijken of het werkt, of die hulpverleners nu toch in de rimboe ter plaatse komen. Alle lezers nog de beste wensen trouwens Kees
Peetee Geplaatst 2 januari 2004 Auteur Geplaatst 2 januari 2004 Bedoelde ook niet dat jij dat gedaan zou hebben Peetee Sorry, dolphinleap, maar dan heb ik jouw opmerking een ietsiepietsie verkeerd geïnterpreteerd. What can I say ...
postman Geplaatst 3 januari 2004 Geplaatst 3 januari 2004 Niet alleen in de Randstad, ook in de regio Zeeland komt men met het 0900 nummer in de regionale meldkamer terecht. Wij in het noorden en oosten hebben ook altijd pech....
JandeBeHanger Geplaatst 3 januari 2004 Geplaatst 3 januari 2004 Ik heb vanavond de hulp officier van Justitie in Meppel gevraagd, hij woont bij mij in de straat, naast m'n broer (die leest dit toch niet, alleen op gps_nl en daar moest ik hem nog lid van maken) Jah, de ambulances hebben allemaal gps. Kun je mij ook vinden als ik alleen koordinaten heb. Jah hoor,op nieuwjaars receptie van de buurtvereniging, hmm toch al lekker wat bier gehad. Ikzal hem eens het vuur aan de schoenen leggen als hij nuchter is en ik ook
Kruimeldief Geplaatst 3 januari 2004 Geplaatst 3 januari 2004 Ik heb vanavond de hulp officier van Justitie in Meppel gevraagd, hij woont bij mij in de straat, naast m'n broer Verhip, woont hij daarbij jullie? Ik moet ook eens met hem praten. Ik heb nog wat open staan dat afgesloten moet worden Volgens mij hebben de ambulances geen GPS aan boord. Die justitiële buurman van jullie ziet er ook niet naar uit dat hij weet wat een GPS is. GRTZ Kruimeldief Die denkt dat voor de justitiële medewerker een GPS of een GSM hetzelfde is, vooral als ze zwemmen in het bier.
TeamTobi Geplaatst 4 januari 2004 Geplaatst 4 januari 2004 Mmmmh ik hoop niet ooit te worden voorgeleid bij die hulpofficier van justitie, ik heb het vreemde idee dat ik dan naast kruimeldief op de paasafdeling kom...
Kruimeldief Geplaatst 4 januari 2004 Geplaatst 4 januari 2004 Mmmmh ik hoop niet ooit te worden voorgeleid bij die hulpofficier van justitie, ik heb het vreemde idee dat ik dan naast kruimeldief op de paasafdeling kom... Paasafdeling? Ik zou ff niet weten welke Paas dat is. Heeft het te maken met Pasen? Ik ben geen haas hoor. Of bedoel je een Paazafdeling, dat is een psychiatrische afdeling in een ziekenhuis. Psychiatrische Afdeling Algemeen Ziekenhuis. Helaas, beide hebben niets met een officier van justitie of hulpofficier van justitie te maken. Of deze man moet er zelf zijn opgenomen, maar troost je ik ben in ieder geval door GeoDoc nog niet doorverwezen naar een PAAZafdeling GRTZ Kruimeldief Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig.... TuuT TuuT, VROEEEEeeeem
dolphinleap Geplaatst 4 januari 2004 Geplaatst 4 januari 2004 Ambulances, politievoertuigen en brandweerwagens zijn tegenwoordig wel al veel uitgerust met AVL, "Automated Vehicle Locating", te vertalen als "automatische voertuig plaatsbepaling". Velen kennen dit soort technologie ook onder de namen "GPS", "fleetmonitoring" of "Tracking & tracing". In de meldkamer ziet men op het scherm waar het voertuig is. Dit is dus het systeem wat onder radioamateurs bekend is als APRS, terug te vinden in ander draadje op het forum. In hoeverre er ook uitgerust zijn met een carnav systeem in de auto met presentatie van coördinaten weet ik niet. Kees
Aanbevolen berichten