Spring naar bijdragen

Wanneer Noem Jij Een Foto Een Spoilerfoto?


Wad-Seekers

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat de legger het altijd leuk vind om de "beleefde avonturen"" achteraf mee te beleven (uiteraard zonder zaken te verraden).

Vind ik zelf ook leuk bij "mijn" caches :rolleyes: !

 

Een log en een foto heeft niet alleen betekenis voor de cache-owner, maar ook voor alle andere geínterreseerden.

Of het nu om een foto of een geschreven log gaat: het is dan natuurlijk de kunst om zodanige informatie in een foto/bericht op te nemen die begrijpelijk en leuk is voor de legger zonder aan toekomstige zoekers te veel weg te geven! Ik heb bij mijn eigen caches wat dat betreft geweldige logs gekregen.

Als ik meer gedetailleerdere info kwijt wil aan een owner, dan stuur ik wel een PB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij onze cache 'Bukken' hebben we als leggers zelf een spoiler geplaatst. Nou ja... een spoiler... Het enige dat de foto laat zien is de cache, beeldvullend. Je ziet niets van de omgeving of iets waar je iets aan hebt bij het zoeken. Behalve: hoe de cache eruit ziet waar hij in zit. Waarom: anders graven mensen het hele terrein om. Nu weten ze waarnaar ze zoeken en dat scheelt schade aan het terrein en gedoe met de grondeigenaar. Het aantal 'founds' is sindsdien gestegen en de cacheplek blijft 'natuurlijk'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nou juist wat deze newbie cacher gedaan heeft (7 founds), mijn zorgvuldig gemaakte cache in vol ornaat op de foto gezet

Heb nog geen bericht maar ga zijn log NU verwijderen, dit verpest alles.....mijn werk mijn voorpret

 

 

Maar is het niet handiger om alleen een foto te verwijderen??

Misschien nieuwe functionaliteit van GC.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen degene die hem heeft geplaatst kan een enkele foto verwijderen.

 

Je kan als eigenaar wel de hele log verwijderen, maar voor je dat doet:

 

- Contact de logger met de vriendelijke vraag de foto te verwijderen

 

- Krijg je geen reactie, kopieer dan de log voor je hem verwijderd en mail die tekst mee met de mail dat je de log hebt verwijderd, maar dat hij hem terug kan plaatsen zonder foto.

 

groetjes GeoVlinder

 

Wanneer een cache-eigenaar een log verwijderd dan krijgt de logschrijver automatisch een bericht van de verwijdering met daarin (een link naar) de volledige tekst van zijn/haar log.

Kopieren hoeft dus niet.

 

Verder is er i.v.m. spoilers in de tekst de mogelijkheid voor cache-eigenaren "to permanently encrypt the log" i.p.v. een log te verwijderen.

 

Ik dacht overigens dat het helemaal niet de bedoeling was om logs te verwijderen tenzij er een "violation is of the Terms of Use".

Als enige reden voor directe verwijdering wordt genoemd .... "Obscene and threatening language is a violation of our Terms of Use".

Dus is de vraag:" Mag er zomaar een log met een spoilerfoto verwijderd worden".

Daarom niet de log verwijderen ook al kan je het wel en het ook niet adviseren, want dat lijkt mij persoonlijk eigenlijk gewoon niet te mogen.

Gewoon via PM in gesprek.

 

Als ik goed lees (guidelines) kun je in een aantal gevallen zelfs om bemiddeling vragen, maar ja op een delete-knop drukken is soms eenvoudiger en sneller.

Van een gewone PM-wisseling komt het dan vaak niet meer.

 

Overigens staat er ter waarschuwing voor de loglezers en fotobelijkers nog eens dit onder aan iedere cachepagina:

"Warning! Spoilers may be included in the descriptions or links".

Dus ook Groundspeak houdt er rekening mee dat er toch wat spoilers in de loggeschiedenis van een cache kunnen verschijnen (en die dus niet worden verwijderd) en waarschuwt daar automatisch voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bekijk de geplaatste spoiler foto tegenwordig wel.

In Brussel was ik namelijk bij manneke pies en die heb ik netjes gelogd altans dat dacht ik, thuis gekomen bekeek ik de spoiler en zag ik dat ik dus niet de cache had maar gelogd. Aan de zijkant stond een ladder daarbij was een hoesje met daarin papier met wat onduidelijke krabbels vermoedelijk voor de schilder en op die papiertjes heb ik gelogd. Het was wel een raar logboek maar ik dacht zeker tijdelijk i.v.m. onderhoud. Ben netjes van de cache af gaan loggen ehh dat was dus dichter bij de cache. :(

 

Nog even dit spoilers oke maar wel die van de legger, spoilers van mensen die hem hebben gevonden en een foto op de plek maken nee.

Nog erger logs met precies beschreven hoe de cache gepakt, een keer mee van doen gehad en deze laten aanpassen.

bewerkt door jolimama
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb foto's bij logs gezien waarbij de cache op de achtergrond te zien is.

De grap is alleen dat je aan de foto niet kunt zien dat je naar de cache kijkt.

Dat vind ik echt humor ;) en is naar mijn mening geen spoiler.

 

Ook heb ik wel eens een foto bij een log gezien die lezers van de log op de verkeerde been zetten.

Eveneens humor :( .

 

Uiteraard moet de foto niet verraden waar de cache ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...