Spring naar bijdragen

Geocaches Voor Starters


Sivota

Aanbevolen berichten

Ik heb erg genoten van "de boot" in Vlissingen. Niet zozeer vanwege de route maar vanwege de originele manier van verstoppen. De ervarener oinder jullie vinden het wellicht een oppikker maar het gaat hiet toch om starters. Ik heb een foto van de cache gemaakt maar die zal ik niet publiceren. Eventueel wel beschikbaar voor de selectiecommisie. Ik vind het wel leuk om te helpen. Tijdsindicatie?

 

 

Afhankelijk van hoeveel/hoe snel er hier gepost word, wilde ik half april met de selectiecommissie 'om tafel' om de lijst te gaan maken. Je kunt er zeker nog bij, dan zijn we met z'n vieren. Dat lijkt me een heel geschikt clubje.

 

Dat betekent dat er nog een week of vier is om caches uit te zoeken en hier als tip neer te zetten. Dat lijkt lang, maar niet iedereen leest dagelijks het forum en ik wil graag van zoveel mogelijk cachers en uit het hele land de mooie en geschikte caches in dit topic zien.

Als het er wat meer zijn kunnen we ze hier vast per provincie groeperen.

 

Dus, kom maar op mensen, met die caches !!! Als het kan graag met een linkje erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als een eigen cache ook mag wil ik deze vermelden :dribble:

Het is een puzzel-serie maar ook beginners kunnen dat juist leuk vinden.

Zowel ervaren als onervaren caches zie ik de serie succesvol afsluiten.

Als voorbeeld een log van deze week van beginnende cachers (16 founds op dat moment).

 

logje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze caches zijn inmiddels opgegeven.

Het is best een lange lijst. En wat mij opvalt is dat het bijna allemaal multi's zijn, terwijl ik een beginnende cacher zelf eerst naar Traditionele caches meeneem. En N- & Z-Holland staan er nog niet tussen.

Overijssel

Utrecht

Limburg

Brabant

Zeeland

Gelderland

Zuid-Holland

 

UPDATE: 11u16 20 mrt 10

bewerkt door Waldio
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een goed bedoeld initiatief maar niet zo erg praktisch. Als je beginners wilt helpen met een lijst, moet je toch caches aanbieden in de buurt waar de beginnende cacher woont. Een paar caches per provincie lijkt me niet interessant. Dan moet de beginner 30 km gaan rijden voor een cache die hij ook wel naast de deur had kunnen vinden. Daarnaast doe je al die honderden/duizenden niet geselecteerde caches die geschikt zijn voor beginners tekort door een lijstje te maken met de caches voor beginners. Help de beginner - uitstekend! Geef hem/haar wat handige tips - bijv. doe in het begin alleen traditionals en (korte?) multi’s met één of twee sterren voor difficulty en lees voor dat je gaat nog even wat logs door. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een goed bedoeld initiatief maar niet zo erg praktisch. Als je beginners wilt helpen met een lijst, moet je toch caches aanbieden in de buurt waar de beginnende cacher woont. Een paar caches per provincie lijkt me niet interessant. Dan moet de beginner 30 km gaan rijden voor een cache die hij ook wel naast de deur had kunnen vinden. Daarnaast doe je al die honderden/duizenden niet geselecteerde caches die geschikt zijn voor beginners tekort door een lijstje te maken met de caches voor beginners. Help de beginner - uitstekend! Geef hem/haar wat handige tips - bijv. doe in het begin alleen traditionals en (korte?) multi’s met één of twee sterren voor difficulty en lees voor dat je gaat nog even wat logs door. :dribble:

Ok, je bedoeld een lijst maken met handige tips?

Goed idee! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een goed bedoeld initiatief maar niet zo erg praktisch. Als je beginners wilt helpen met een lijst, moet je toch caches aanbieden in de buurt waar de beginnende cacher woont. Een paar caches per provincie lijkt me niet interessant. Dan moet de beginner 30 km gaan rijden voor een cache die hij ook wel naast de deur had kunnen vinden. Daarnaast doe je al die honderden/duizenden niet geselecteerde caches die geschikt zijn voor beginners tekort door een lijstje te maken met de caches voor beginners. Help de beginner - uitstekend! Geef hem/haar wat handige tips - bijv. doe in het begin alleen traditionals en (korte?) multi’s met één of twee sterren voor difficulty en lees voor dat je gaat nog even wat logs door. :dribble:

Ik vind dit een beetje een vreemde reactie.

Deze lijst is een richtlijn voor beginnende cachers, je hoeft niet per se één van deze caches te doen als eerste cache. Als beginnende cachers niet weten waar ze moeten beginnen kunnen ze in deze lijst kijken.

 

Maar een lijst met tips zat ik ook al aan te denken.

Misschien moet ik maar even een nieuw topic daarover openen.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is gewoon een topic met de vraag om een lijst te maken met, per provincie, een paar mooie en geschikte caches om uit te kiezen voor starters.

Een lijst met geocachers die anderen op weg willen helpen is er al. Die helpende geocachers wonen ook niet altijd in de straat of zelfs in hetzelfde dorp of stad, maar er wordt toch grif gebruik van gemaakt.

 

Ik kreeg de vragen en wil graag op deze manier, met de hulp van ieder, een lijst maken van geschikte caches voor starters. Zelfs al ben je niet in staat om meteen de caches in eigen provincie of verder weg te doen, dan krijg je door de beschrijvingen toch het idee waar je als starter op kunt letten.

 

Vragen van starters naar geschikte caches zijn ook hier op het forum regelmatig te lezen en komen herhaaldelijk terug. Nu viel het mij op dat ik zelf ook vaker deze vraag kreeg, dus vandaar dit initiatief.

 

Eigenlijk is het m.i. ook geen discussie waard. Ik weet uit ervaring dat er van bestaande lijsten veel gebruik wordt gemaakt en verder is het gewoon een aanbod om starters te helpen.

Ik vraag daarbij om hulp van alle forumgebruikers, maar dwing niemand om mee te doen.

 

Wel wil ik vragen om hier geen discussies op te starten en het topic vooral te gebruiken voor het aandragen van de tips.

 

Bedankt,

Marit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een goed bedoeld initiatief maar niet zo erg praktisch. Als je beginners wilt helpen met een lijst, moet je toch caches aanbieden in de buurt waar de beginnende cacher woont. Een paar caches per provincie lijkt me niet interessant. Dan moet de beginner 30 km gaan rijden voor een cache die hij ook wel naast de deur had kunnen vinden. Daarnaast doe je al die honderden/duizenden niet geselecteerde caches die geschikt zijn voor beginners tekort door een lijstje te maken met de caches voor beginners. Help de beginner - uitstekend! Geef hem/haar wat handige tips - bijv. doe in het begin alleen traditionals en (korte?) multi’s met één of twee sterren voor difficulty en lees voor dat je gaat nog even wat logs door. :dribble:

Ik vind dit een beetje een vreemde reactie.

Deze lijst is een richtlijn voor beginnende cachers, je hoeft niet per se één van deze caches te doen als eerste cache. Als beginnende cachers niet weten waar ze moeten beginnen kunnen ze in deze lijst kijken.

 

Maar een lijst met tips zat ik ook al aan te denken.

Misschien moet ik maar even een nieuw topic daarover openen.... ;)

Waldio, misschien kun je van de aanbevolen starterscaches een bookmark maken?

En de link hier plaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waldio, misschien kun je van de aanbevolen starterscaches een bookmark maken?

En de link hier plaatsen?

Wat jammer dat ik geen premium member ben, en dus geen bookmark kan maken.

Maar ik kan wel een excelletje in googledocs maken en hier de link plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waldio, misschien kun je van de aanbevolen starterscaches een bookmark maken?

En de link hier plaatsen?

Wat jammer dat ik geen premium member ben, en dus geen bookmark kan maken.

Maar ik kan wel een excelletje in googledocs maken en hier de link plaatsen.

OK, misschien PM worden dan ;)

Er is vast wel iemand die er een bookmarklijstje van wil/kan maken... dan komt het namelijk ook op de aanbevolen cache-pagina's zelf te staan.

Als niemand wil/kan, pak ik het wel op. Als ik hier de lijst maar kan vinden :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als niemand wil/kan, pak ik het wel op. Als ik hier de lijst maar kan vinden :dribble:

 

 

Goed idee.

Ik ben wel primium member, maar heb nog nooit een bookmarklist gemaakt.

Als jij dat wilt doen, heel graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...